Dumpad och ghostad efter 10 år
Första gången jag skriver här?
3 dagar innan julafton 2025 sätter sig min partner sedan 10 år tillbaka sig upp i sängen och säger att han inte tror att han kan leva med mig längre (Vi har tre barn tillsammans).
Han flyr hem till en kompis och efter 2 veckor får jag på SMS att vi behöver prata. Jag ringer upp för att få höra att han dumpar mig och inte tänker komma hem. Orsaken, han har så dåligt samvete för saker han gjort mot mig genom åren och han kan inte komma över det. Det har delvis påverkat hans känslor mot mig men annars älskar han mig och saknar mig. I övrigt har han fortfarande rätt känslor för mig. Men han orkar inte söka någon form av hjälp och han känner att han behöver bo själv.
Beslutet känns rätt nu men han vet inte om han har tagit rätt beslut på sikt, säger han.
Han dök upp hemma hos oss när alla barnen var hemma bara för att packa med sig halva sitt bohag. Sedan drog han och har ghostat mig och alla våra tre barn sedan dess. Yngsta barnet är endast 2 år gammal. Han påstår sig inte kunna ha barnen förrän han har en egen lägenhet. Trots att jag kommit med flertalet förslag och lösningar för hur han kan ha barnen eller i alla fall umgås och kommunicera med dem.
Nu har han ghostat dem/oss i nästan 2 veckor. Idag hämtade han sina sista saker när vi var iväg.
Någon med erfarenhet, varför beter man sig som honom? Dumpar sambon utan förvarning, ghostar barnen. Flyttar in till en kompis och klarar av att hantera jobb, intressen och vänner. Men familjen sedan 10 år tillbaka är totaldumpad..