• Tänk logiskt

Hur träffade du din partner?

Dejtingapparna sägs göra stor skada och snarare försvåra för människor att träffa en partner än tvärtom. Därom skulle man kunna prata länge, men innan man gör det borde man ta reda på hur många som faktiskt träffat sin partner via en dejtingapp jämfört med andra sätt. Därav denna lilla undersökning/omröstning.

Du som har en partner, hur träffades ni? Välj ett av alternativen. Om du inte har en partner, välj ett av de två sista alternativen. 

För att anses ha partner ska ni vara gifta, sambos, särbos, fästman/fästmö, pojk-/flickvän, eller ha en såpass stabli relation att ni betraktas av er själva och omgivningen som ett par. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur träffade du din partner?
  • Anonym (R)

Jag valde annat. Så ville dela med mig, jag träffade min blivande man på BC 😇

• Anonym (Anna anakonda)

Vi träffades på ett karaokeställe.
    Jag sjöng. Tungan ute

• Anonym (Jo)

Första partnern träffade jag på krogen och min nuvarande på finlandsfärjan. 

• Anonym (Dejjan)

På ett uteställe genom en gemensam kompis. Det är över tjugo år sen nu.

• molly50

Träffade min nuvarande på Spraydate. Vi har nu varit ett par i 24 år och i sommar gifta i 20.

• Anonym (T)
    Tänk logiskt skrev 2026-01-13 22:58:01 följande:
    Hur träffade du din partner?

Dejtingapparna sägs göra stor skada och snarare försvåra för människor att träffa en partner än tvärtom. Därom skulle man kunna prata länge, men innan man gör det borde man ta reda på hur många som faktiskt träffat sin partner via en dejtingapp jämfört med andra sätt. Därav denna lilla undersökning/omröstning.

Du som har en partner, hur träffades ni? Välj ett av alternativen. Om du inte har en partner, välj ett av de två sista alternativen. 

För att anses ha partner ska ni vara gifta, sambos, särbos, fästman/fästmö, pojk-/flickvän, eller ha en såpass stabli relation att ni betraktas av er själva och omgivningen som ett par. 

Jag fick syn på min partner på Threads. Varken han eller jag var där för att träffa någon men av någon anledning drogs vi till varandra, gillade varandras inlägg mm. Jag tog kontakt med honom via Messenger och sedan dess är vi ett par typ
  • Anonym (Hon som gillar muskler)

På Tinder, efter att trot att han var en fejkprofil. 
    Men efter första dejten så förstod jag att hans enorma muskler på bild, var ännu större i verkligheten.

• Tänk logiskt

Det blev väldigt många alternativ. Tog med allt jag kunde komma på, men ändå var det några jag missade. Någon träffade sin partner på bussen. Det borde ha funnits med, tillsammans med tåg, tunnelbana, spårvagn m.m. En träffade sin på en resa. Det borde också ha varit med. En sak jag glömde var också träff i idrottssammanhang, som att man spelade i samma lag, men lag ingår ju i idrottsklubbar, så det skulle kunna gå in under föreningsliv. Detsamma gäller om man träffas som politiskt aktiva. Och träffas man som publik på ett idrottsevenemang kan det möjligen gå in under kulturevenemang. 

• UngGubbeinorr

Första, då fanns inte Internet, varade över 20 år, träffades på privat fest. 

Andra, genom nätdejting, varade 4 år. 

Sedan dess en jävla lång rad dejter, flings, blivit utnyttjad för att jag villigt bjudit till. Men ledsnat. Finns en, vi funkar bra ihop, älskar henne inte, men överväger om hon liksom får duga, är vad som blev över i godisskålen.

• Anonym (Anna anakonda)
    UngGubbeinorr skrev 2026-01-15 02:39:57 följande:

Första, då fanns inte Internet, varade över 20 år, träffades på privat fest. 

Andra, genom nätdejting, varade 4 år. 

Sedan dess en jävla lång rad dejter, flings, blivit utnyttjad för att jag villigt bjudit till. Men ledsnat. Finns en, vi funkar bra ihop, älskar henne inte, men överväger om hon liksom får duga, är vad som blev över i godisskålen.

Duga?
    Blev över?

Jag hoppas att du är ärlig mot henne och säger det du skrivit här.

Tycker synd om dig som hellre tar resterna...
Svar på tråden Hur träffade du din partner?