UngGubbeinorr skrev 2026-01-15 12:54:06 följande:
Skulle inte drömma om att såra henne så, hon är trots allt en av mina bästa vänner. Men som samhället utvecklats de senaste 40 åren så har ett gammalt talesätt från landsbygden åter blivit giltigt; gillar hon dig och ni inte är släkt, gift er! Alltså helt oaktat vad mannen känner, underförstått att någon mer chans kan du inte förvänta dig.
Förändringen.. De flesta platser där kvinna möter man utanför deras sociala krets finns inte mer, nedlagt, i synnerhet utanför de större städerna, men i viss mån även där. Arbetsplatser blev ett farligt minfält efter me-too och svällande HR-avdelningar. Folk möts inte längre utanför den sociala kretsen och är mest "sociala" bakom sina skärmar. Onlinedejting, där ingen dejtar nära den egna sociala kretsen, har blivit det nya normala där det råder en monumental skevhet mellan kvinnor och män, där kvinnor drunknar i påstötningar och passivt försöker välja ytligt online, medan män som är aktiva och dagligen försöker initiera kontakt blir utan.
Tycker som sagt synd om dig som nöjer dig.
Menar du att du ska hålla sanningen ifrån henne för att slippa vara ensam, och inte vara ärlig med det?
Är du säker på att hon är intresserad av dig, och då i synnerhet om du skulle våga vara ärlig?
Vad skulle du göra om du sedan träffade någon som du verkligen vill ha, som vill ha det?
Svika henne som du utnyttjat för din bekvämhets skull?
Jag bor i en småstad och träffade min partner långt utanför det du kallar min sociala krets.
Dock var jag inte aktivt sökande, det är då det brukar vara svårt.
Sluta leta är mitt råd, då kanske du snubblar över den person som är din rätta. Som det blev för mig.
Me too börjar bli länge sedan och har nog ingen som helst påverkan längre. Om det ens hade det då det begav sig. Det är iaf inte min erfarenhet och vad jag har förstått så är vi ungefär jämngamla.
Tror inte heller att majoriteten av oss lite äldre hänger så mycket på dejtingsidor/appar. Jag har provat men ytligheten där fick mig att avregistrera mig ganska snabbt.
Det aktiva sökandet, som sagt, leder nog oftast inte dit man vill. Två desperata som i sin desperation nöjer sig som mest. Fast det är ju å andra sidan där du är nu. Desperat och beredd att nöja dig.
Skillnaden är dock att det bara är du som är desperat, när kvinnan inget anar.
Jag anar en dold mansgris, jag hoppas att jag har fel För din skull.