Anonym (Patrik) skrev 2026-01-18 11:10:51 följande:
Inte logiskt någonstans i ditt inlägg. Hur i h*lvete kan kan få det till att det är den som blir "raggad på" som har problemet om personen upplever det som obehagligt.
Dom flesta vuxna normala människor vet hur man beter sig. Finns mycket bekymrande i det du skriver. Mitt råd att låta bli. För slippa eventuella problem. Bättre ta det utanför jobbet. Dessutom kommer du märka om en kvinna är mottaglig eller inte. Om man inte har någon funktionsnedsättning elle diagnos. Du är på en arbetsplats först och främst. Hur tänker du att arbetsrelationen ska bli efteråt? Du kan försämra både arbetsklimat och arbetsrelationer.
Gå på krogen, gå med i föreningar. Att en kvinna är singel, betyder inte automatiskt att det är fritt fram. Många lever frivilligt själva. Och alla som är singlar söker inte. Vet kvinnliga vänner som fördömer ditt beteende rakt av.
Nu har faktiskt 6 personer hittills, 10%, valt alternativet "jobbet", så att helt avråda från att dejta en kollega tycker jag blir helt fel.
"Dessutom kommer du att märka om en kvinna är mottaglig eller inte". Är gränsen verkligen så knivskarp? Om man tolkar det som att en kvinna (eller man) är mottaglig och man försöker bjuda ut personen, men hon (eller han) inte är mottaglig, är man en vidrig människa då? Du tycks tro att du själv är en perfekt människokännare som aldrig kan ta miste.
Nej, det är väl bara för den "uppvaktade" personen att säga nej, och om uppvaktningarna inte upprepas är väl ingen skada skedd, eller...?
Och för övrigt kan det väl bli lika obehagligt att att råka ut för ett oönskat närmande i en förening också, så det är inget bättre alternativ.
För tydlighets skull ska jag också säga att jag själv inte söker någon just nu och valde det alternativet.