• Anonym (Råd)

Varför gör han så

En man som jag träffat av slump i en kurs som var gång satt vid mitt bort bredvid eller mittemot på lunchen fast  de fanns massa andra platser, även under lektionen sitter han vid mig, prata ihop skattar har bra ögonkontakt och "ojsan jag rörde vid dig" han ville ha mitt nr o smsar ofta. 
    Jag tog modet till mig o frågar :vill du lära känna mig och se vart de leder. Svaret jag är inte redo att dejta . Så jag förtydligade att lära känna kan också bli som 2 vänner som gör saker ihop som rena vänner utan dejting pressen, och blir de mer så blir de. De blev nej på de också. Så de kändes som ett nej även till vänskap ändå fortsätter han smsa och ta kontakt sitter nära mm . Nu har vi haft de så I snart 4. månader och jag börjar må dåligt av de då jag fått känslor och kan inte riktigt gå vidare när han är så nära jämt. 
    Kursen är slut nästa år. Han kanske vill ses  på fritiden som vän efter det sa han men vill inte lova så även som vänskap. 
    Jag vet inte hur jag ska "stänga av" dessa känslor när jag måste se honom mån-fre.
    Och om han inte ens söker vänskap varför smsa då.
  • Svar på tråden Varför gör han så
  • Anonym (Li)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 17:17:58 följande:
    Nja. Vi satt nära han fick en kram. Men han blev lite stel då så hans kroppsspråk sa stopp
    Du får väl fråga varför han sms:ar om det är viktigt att veta. 
  • Anonym (Li)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 16:08:33 följande:
    Jag har 2 tonåringar har har inga barn. Vi är 40+ båda 2.  Jag har varit hemma hos honom en gång o ville ha ligga hade han chansen han viste att jag gillar honom. 
    Hur kom det sig att du var hemma hos honom? Har ni umgåtts på fritiden efter det? Hur kunde han veta att du gillar honom?
  • EpicF
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 14:06:41 följande:
    Förstår bara inte om man inte ens vill vara vän varför då ens vilja ha mitt nr osv. Konstigt bara. 
    För att han kanske tänker att du är en person att ha reserv.... 
  • Anonym (m)

Eller så gör han det för bekräftelse, göda sitt ego.

• Anonym (G)

Låter som att personen är rädd att misslyckas ännu en gång / bli sårad så den har gått in för att inte fastna för någon mer person o kanske definitivt inte under utbildningens gång. Men personen verkar ju väldigt intresserad av dig.
    Även att den inte vill erkänna det för dig själv då den försöker skydda sig själv men kan ändå inte låta bli att söka kontakt med dig. 

Eller så är den bara en psykopat som vet att om man dissar något. Så får den oftast känslor för en o den vill skaffa sig någon slags känslomässig makt med hjälp av tiden över dig. 

Jag tror att det verkligen kan vara den snälla och försiktiga / oroliga personen eller en totalt psykopat. Skulle nog ändå säga att oddsen är 9 vs 1.

• Anonym (No weirdos please)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-15 11:45:51 följande:
    Smsar om allt möjligt.  Hobby, skicka bilder på saker,  mående , ekonomi,  personliga  frågor . Jag vet att han är singel om han inte ljuger . Om ville ligga hade han chansen. Väldigt få sms handlar om kursen . Mer personliga saker ja kanske jag skrämde honom men var ändå tvungen o säga nått. Var ändå väldigt mild när jag frågade  
    Han låter bara konstig. Lägg ner och undvik honom.
  • Anonym (Råd)
    Anonym (Li) skrev 2026-01-15 22:20:44 följande:
    Hur kom det sig att du var hemma hos honom? Har ni umgåtts på fritiden efter det? Hur kunde han veta att du gillar honom?
    Skulle hjälpa honom men en sak .Så hämta honom hemma hos honom . Efter de har vi inte setts på fritiden.  Jag sa åt honom. 
    Vill du lära känna mig o ser vart de leder?.
    Han sa nej.
    Jag sa,   kan ju leda till bra vänskap med. 
    Blev ändå nej. Mystiska typer 
  • Anonym (Råd)
    Anonym (G) skrev 2026-01-16 05:07:42 följande:

Låter som att personen är rädd att misslyckas ännu en gång / bli sårad så den har gått in för att inte fastna för någon mer person o kanske definitivt inte under utbildningens gång. Men personen verkar ju väldigt intresserad av dig.
    Även att den inte vill erkänna det för dig själv då den försöker skydda sig själv men kan ändå inte låta bli att söka kontakt med dig. 

Eller så är den bara en psykopat som vet att om man dissar något. Så får den oftast känslor för en o den vill skaffa sig någon slags känslomässig makt med hjälp av tiden över dig. 

Jag tror att det verkligen kan vara den snälla och försiktiga / oroliga personen eller en totalt psykopat. Skulle nog ändå säga att oddsen är 9 vs 1.

Jag tror också att han är rädd. Han var modig i starten fråga om mitt nummer var modigt tycker jag. Sen när jag säger vad jag känner blir de ett nej:(  jag önskar verkligen om de bara handlar inte under kursen att han sagt ja men efter kursen.  Jag hade kunnat vänta. Men de blev ett kanske,  men hoppas inte något. .
    Inte under samma meddelande men några olika. Håll dörren till andra killar öppen. 
    Hoppas inte
    Ha inte förhoppning 
    Kanske efter kursen så småningom de finns en liten chans. 
  • EpicF
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-16 18:19:07 följande:
    Skulle hjälpa honom men en sak .Så hämta honom hemma hos honom . Efter de har vi inte setts på fritiden.  Jag sa åt honom. 
    Han sa nej.
    Då borde du ta steget till att avsluta det hela, ignorera hans sms och i värsta fall blockera. 
  • Anonym (Ge)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-16 18:19:07 följande:
    Han sa nej.
    Försök att inte tänka på honom som en vän för fritiden  eller en man! Han har ju tydligt visat att han inte söker din vänskap eller dig som partner. 

Se honom endast som en bra kompis på kursen.

Förstår att det kan vara svårt, men annars kommer du att må dåligt hela tiden. Han skulle ha ändrat sig redan om det fanns en chans till något annat mellan er.

Skydda dina egna känslor. Han är en kurskompis helt enkelt, och vill inte vara mer än så. 

Det som är ett problem kan vara att du inte hinner lära känna andra människor på kursen. Som kunde bli dina vänner även på fritiden. 
  • Anonym (Ge)

Jag tror inte alls att han kommer att ändra sig!

Han har bestämt sig. Varför skulle han ändra sig efter kursen?

Den enda anledningen skulle vara att han tänker ligga med dig och sedan lämna dig. Och att du i så fall  kanske skulle ha berättat för andra på kursen om vad som hänt om kursen fortfarande pågick, och de andra skulle bli sura på honom för att han hade gjort så.

• Anonym (Li)
    Anonym (Råd) skrev 2026-01-16 18:29:20 följande:
    Jag tror också att han är rädd. Han var modig i starten fråga om mitt nummer var modigt tycker jag. Sen när jag säger vad jag känner blir de ett nej:(  jag önskar verkligen om de bara handlar inte under kursen att han sagt ja men efter kursen.  Jag hade kunnat vänta. Men de blev ett kanske,  men hoppas inte något. .
    Inte under samma meddelande men några olika. Håll dörren till andra killar öppen. 
    Hoppas inte
    Ha inte förhoppning 
    Kanske efter kursen så småningom de finns en liten chans. 
    Nej, det finns ingen chans. Han ville bli kompis med dig men ändrade sig när du började krama honom i soffan. Han är inte intresserad. 
Svar på tråden Varför gör han så