• Anonym (Krakelspektakel)

Gillar unga tjejer äldre killar?

Jag är en man 30+ som har svårt för att attraheras av tjejer i min egen ålder. Jag kan helt enkelt inte rå för det. Jag är sådan precis som att vissa dras till äldre och andra till samma kön och allt sånt.

Finns det någon chans att en man i 35 års åldern kan hitta en tjej på 18-20 år?  Jag ser yngre ut än min ålder på ID-kortet kan tilläggas. Hur tror ni dom skulle reagera om man flirtade med dom på stan eller krogen? Ni som är äldre kan ju berätta hur ni hade reagerat när ni var i den åldern.

• Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?
  • Anonym (Suck..)
    Anonym (Beror på) skrev 2026-01-19 23:06:09 följande:
    Du behöver vara rik eller känd. Helst bådadera förstås. Ulf Lundell hade ju inga problem med att fixa 19- åringar, men är du en helt vanlig gubbe blir det svårt om än inte omöjligt.
    Finns inga rapporter om att Ulf Lundell hade ihop det med några 19-åringar, som äldre man då. Och gamla gubbiga byrackor som sniffar efter tjejer de är gamla nog att vara farfar till kommer bara hitta golddiggers och horor, knappast ingen som älskar dem precis.

Säger det igen - väx upp och kom ut i verkligheten, istället för att leva kvar i nån fånig omogen tonårsdröm. Det är dessa gubbsluskar allt för gamla för.
  • Anonym (-)

Det finns studier på detta. 

Kommer inte ihåg detaljerna men i korta drag ngt i stil med 25 åriga kvinnor föredrar män som är etablerade (äldre, socialt skickliga, pengar, även utseendet). 

Det spekuleras i om det är socialt eller biologiskt. 

Det finns även såklart de som har en fetisch för äldre.

• Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (-) skrev 2026-01-20 02:26:44 följande:

Det finns studier på detta. 

Kommer inte ihåg detaljerna men i korta drag ngt i stil med 25 åriga kvinnor föredrar män som är etablerade (äldre, socialt skickliga, pengar, även utseendet). 

Det spekuleras i om det är socialt eller biologiskt. 

Det finns även såklart de som har en fetisch för äldre.

Fast det är ingen större skillnad på en 25 årig vuxen kvinna och en 35 årig man. Men ts söker tonårsflickor och för en flicka på 18-20 ÄR en 35 årig man en gubbe i de allra flesta fall tror jag. 

Har själv varit tjej i den åldern och haft gubbar i ts ålder som raggade och både jag själv och ALLA mina tjejkompisar tyckte det var obehagligt och väldigt  äckligt rent utsagt!
  • Anonym (Inte alla män...där heller)

Jag som resolut 17-åring raggade upp en lite märklig egenföretagare 30+ som fanns perifert i gänget vi gick ut och dansade med. Eftersom killar i min egen ålder var så barnsliga så de gick inte att ha att göra med.

Jag var för mogen, han var för barnslig trots sin ålder.

Han bodde ofta i annexet hos föräldrarna, mamma tvättade åt honom och lagade hans mat. Han hade en egen bostad ovanpå sitt företag men där åt han bara färdigmat. Han visste inte ens hur man satte på tvättmaskinen i föräldrarnas hus (fast jag kunde det) när vi skulle tvätta lakan efter vårt första sex och jag gjorde slut med honom efter ett halvår. 

Han blev jätteledsen så klart men herregud han var ju bara en tonåring i kavaj?
    Så det är faktiskt inte alla män som söker yngres sällskap som är "drägg", en mindre andel är bara socialt tafatta eller kvar på en tonårings nivå.

Runt 30 kunde jag välja en mer jämnårig man, då hade de äntligen börjat bli vuxna.

• Core

Rätt patetiskt att ha en given åldersram på två års spann, ärligt talat. Händer det att någon träffar en yngre, oavsett kön, lägger jag inte någon värdering i det, utan jag förutsätter att man träffat någon man klickar med. Men att på förhand peka ut en ålder, verkligen patraskvarning.

Ang frågeställningen. Att du ser yngre ut är sällan en fördel, de som är attraktiva som män över 30 är ju det på grund av sina attraktiva val, och då har du lättare att få kvinnors uppmärksamhet oavsett om dom är 22 eller 55. Det är liksom inte så att yngre letar babyfaces som om det var någonting åtråvärt

Sen kan man ha en stilla undran vad du har för långsiktighet i ditt tänk, ska du sitta där som en sopa när din 19 åring har blivit 21 och bestämt sig för att resa runt ett år? Då blir du ensam igen, vid 37. Väldigt få vet vad dom vill med livet i den åldern, så jag har svårt att se vad du tror att du ska uppnå.

Jag tror att du behöver jobba med dig själv, utvecklas och hitta fler värden i livet. Sen kanske du träffar en yngre på vägen, och det kan vara fine, men att sitta i sin runkgrotta och fastslå en ålder känns bara riktigt sorgligt 

• Core
    Core skrev 2026-01-20 08:37:40 följande:

Rätt patetiskt att ha en given åldersram på två års spann, ärligt talat. Händer det att någon träffar en yngre, oavsett kön, lägger jag inte någon värdering i det, utan jag förutsätter att man träffat någon man klickar med. Men att på förhand peka ut en ålder, verkligen patraskvarning.

Ang frågeställningen. Att du ser yngre ut är sällan en fördel, de som är attraktiva som män över 30 är ju det på grund av sina attraktiva val, och då har du lättare att få kvinnors uppmärksamhet oavsett om dom är 22 eller 55. Det är liksom inte så att yngre letar babyfaces som om det var någonting åtråvärt

Sen kan man ha en stilla undran vad du har för långsiktighet i ditt tänk, ska du sitta där som en sopa när din 19 åring har blivit 21 och bestämt sig för att resa runt ett år? Då blir du ensam igen, vid 37. Väldigt få vet vad dom vill med livet i den åldern, så jag har svårt att se vad du tror att du ska uppnå.

Jag tror att du behöver jobba med dig själv, utvecklas och hitta fler värden i livet. Sen kanske du träffar en yngre på vägen, och det kan vara fine, men att sitta i sin runkgrotta och fastslå en ålder känns bara riktigt sorgligt 

På grund av sina maskulina drag ska det stå, antingen vart det automatiskt rättstavat eller så fick jag en stroke
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Suck..) skrev 2026-01-19 23:41:47 följande:
    Finns inga rapporter om att Ulf Lundell hade ihop det med några 19-åringar, som äldre man då. Och gamla gubbiga byrackor som sniffar efter tjejer de är gamla nog att vara farfar till kommer bara hitta golddiggers och horor, knappast ingen som älskar dem precis.

Säger det igen - väx upp och kom ut i verkligheten, istället för att leva kvar i nån fånig omogen tonårsdröm. Det är dessa gubbsluskar allt för gamla för.
    Jo då, som 38 år hade han en 19 åring och några år efter det träffade han en annan 19 åring.

Efter det har det varit äldre tjejer, bland annat 23 respektive 33 år yngre än honom själv.

Talar då förstås om officiella förhållanden.
  • Anonym (vanir)
    Anonym (Beror på) skrev 2026-01-20 16:10:04 följande:
    Jo då, som 38 år hade han en 19 åring och några år efter det träffade han en annan 19 åring.

Efter det har det varit äldre tjejer, bland annat 23 respektive 33 år yngre än honom själv.

Talar då förstås om officiella förhållanden.
    TS är inte Ulf Lundell.

Att rika och / eller kända män ofta träffar yngre kvinnor, är knappast någon nyhet. Hur mycket yngre varierar, men ju äldre mannen själv är, desto större är ofta åldersskillnaden mellan honom och hans partner.

Han kanske träffar en 25-årig kvinna när han är 30 och en ny 25-åring när han är 50.

Men vanliga män har sällan denna möjlighet, om de inte söker typ import-fruar.
Svar på tråden Gillar unga tjejer äldre killar?