• Anonym (Längtan)

Omöjlig kärlek

Sitter i en sån knivig sits. Vet inte var jag ska ta vägen med känslorna.
    Har sambo men på en semesterresa träffade jag en fd semesterflirt som jag träffade under några års tid.
    Det var över 30 år sen jag hade träffat honom men när vi sågs för en fika så kom alla känslor tillbaks igen och bi kysstes och hånglade i hans bil. Vi träffades sen vid två tillfällen till och hade sex..
    Sen åkte jag hem till Sverige igen och han är såklart med sin fru..vi messar flera gånger i veckan men det kommer aldrig bli vi då man är "fast" i nån sorts lojalitet mot sin partner samt att ingen av oss kan flytta..så jobbig sits.

• Svar på tråden Omöjlig kärlek
  • Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (noll") skrev 2026-01-22 16:55:46 följande:
    TS har skrivit om denne sk man flera gånger. Alla visste att hon skulle ligga med honom men hon träffade honom ändå. Hon är ett otroget as. Nej, ingen jag tycker synd om.
    Precis som jag trodde. ALLA skrev att det vore korkat att träffa honom och riskera sin familj. Men hon skrev att inget skulle hända, bara en fika med en gammal vän. 

SUCK,  ts GÖR SLUT med din stackars sambo!
  • Anonym (T)

Om man vill ha mer ut av livet är det inte alltid det rätta att gå bakåt i tiden. Kanske har du kommit till en punkt där du behöver göra förändringar i ditt liv? Och så har det tagit denna krokiga väg? 

• Anonym (Kimchi)

Släpp det där. Du borde ha låtit det vara en semesterflirt i ungdomen. Nu är du bara en otrogen slyna. Han är inte ett dugg bättre. Du ska lämna din man nu för han förtjänar inte att bli behandlad så här. Inte mig med att du ser till att möjliggöra en träff. Du ligger med honom också. Inte en ett uns av ånger. Ingen tanke på otroget eller lojalitet. Vidrigt. 

• Anonym (Bellis)
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-22 12:45:35 följande:
    Omöjlig kärlek

Sitter i en sån knivig sits. Vet inte var jag ska ta vägen med känslorna.
    Har sambo men på en semesterresa träffade jag en fd semesterflirt som jag träffade under några års tid.
    Det var över 30 år sen jag hade träffat honom men när vi sågs för en fika så kom alla känslor tillbaks igen och bi kysstes och hånglade i hans bil. Vi träffades sen vid två tillfällen till och hade sex..
    Sen åkte jag hem till Sverige igen och han är såklart med sin fru..vi messar flera gånger i veckan men det kommer aldrig bli vi då man är "fast" i nån sorts lojalitet mot sin partner samt att ingen av oss kan flytta..så jobbig sits.

Hånglat? Hur gamla är ni? 
  • Anonym (noll")
    Anonym (Bellis) skrev 2026-01-22 20:47:12 följande:
    Hånglat? Hur gamla är ni? 
    Vad är det för fel att hångla? Om man inte är otrogen 
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (T) skrev 2026-01-22 20:29:10 följande:

Om man vill ha mer ut av livet är det inte alltid det rätta att gå bakåt i tiden. Kanske har du kommit till en punkt där du behöver göra förändringar i ditt liv? Och så har det tagit denna krokiga väg? 

Ja jag vet inte. Ingen av oss hade ju planerat detta.
    Jag såg det som en träff med farhågan att det skulle bli pinsamt o inte att bli kär igen. Han säger samma han hade inte räknat med att bli förälskad igen.
    Så sjukt jobbigt och ja..det är fel jag vet.
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Hmm..,,,) skrev 2026-01-22 19:05:20 följande:
    Precis som jag trodde. ALLA skrev att det vore korkat att träffa honom och riskera sin familj. Men hon skrev att inget skulle hända, bara en fika med en gammal vän. 

SUCK,  ts GÖR SLUT med din stackars sambo!
    Det var ju inte PLANERAT att känslorna skulle väckas.
  • Anonym (T)

Men någon tanke med mötet måste du ändå ha haft, annars skulle du inte ha sökt upp honom? Ibland lurar man sig själv.

Men fundera på vad du vill ha ut av livet framöver. Det kanske är andra förändringar du behöver göra? Har ditt förhållande på något sätt tappat sin viktighet, passar ni inte ihop? Skulle du vilja byta jobb eller inriktning? Gå en utbildning? Det du upplever kan vara en längtan efter en förändring i livet,  inte bara en förälskelse. 

• Anonym (Längtan)
    Anonym (T) skrev 2026-01-22 21:15:02 följande:

Men någon tanke med mötet måste du ändå ha haft, annars skulle du inte ha sökt upp honom? Ibland lurar man sig själv.

Men fundera på vad du vill ha ut av livet framöver. Det kanske är andra förändringar du behöver göra? Har ditt förhållande på något sätt tappat sin viktighet, passar ni inte ihop? Skulle du vilja byta jobb eller inriktning? Gå en utbildning? Det du upplever kan vara en längtan efter en förändring i livet,  inte bara en förälskelse. 

Ja jo..Kanske. Min känsla för sambon är sådär för han är inte helt lätt, dricker för mycket och blir aggressiv. 
    Sparkat bucklor i min bil, slår hål i dörrar. Osv
  • Anonym (Och?)
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-22 21:00:17 följande:
    Det var ju inte PLANERAT att känslorna skulle väckas.
    Man behöver inte AGERA på alla känslor heller, speciellt inte när man har en familj och en partner man påstår sig älska. 

Alla visste hur det skulle gå i din förra tråd. Alla påpekade att det var en dum idé, speciellt som du hade ditt barn med dig. Ändå åkte du, träffade honom, hade sex med honom och nu beklagar du dig över att livet är orättvist. Du har bäddat den här sängen och nu får du ta konsekvenserna. Du berättar för din sambo vad du gjort så han kan få styra SINA val. Samtidigt så bryter du med flirten så du inte förstör hans familj också. 
Svar på tråden Omöjlig kärlek