• Anonym (Längtan)

Omöjlig kärlek

Sitter i en sån knivig sits. Vet inte var jag ska ta vägen med känslorna.
    Har sambo men på en semesterresa träffade jag en fd semesterflirt som jag träffade under några års tid.
    Det var över 30 år sen jag hade träffat honom men när vi sågs för en fika så kom alla känslor tillbaks igen och bi kysstes och hånglade i hans bil. Vi träffades sen vid två tillfällen till och hade sex..
    Sen åkte jag hem till Sverige igen och han är såklart med sin fru..vi messar flera gånger i veckan men det kommer aldrig bli vi då man är "fast" i nån sorts lojalitet mot sin partner samt att ingen av oss kan flytta..så jobbig sits.

• Svar på tråden Omöjlig kärlek
  • Anonym (...)

Tycker i den situationen att TS inte han några moraliska skyldigheter mot mannen hon är tillsammans med...han har inte rätt till någonting från henne, han kan dra åt helvete...

• Anonym (Hmm..,,,)
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-23 11:10:42 följande:
    Jag har dåligt samvete gentemot hans fru det får jag erkänna. Men det är svårt att släppa honom. Sedan är det ju mest hans del att vara ärlig mot henne..
    Berätta för hans fru så hon slipper skitstöveln och kan träffa en fin och ärlig man! Sen kan du ta aset och vara den som blir bedragen, det är du väl värd Skål

Gör slut och flytta från ditt ex omgående eftersom det inte finns minsta kärlek där från någonsin sida.
  • Anonym (T)
    Anonym (Längtan) skrev 2026-01-22 21:23:46 följande:
    Ja jo..Kanske. Min känsla för sambon är sådär för han är inte helt lätt, dricker för mycket och blir aggressiv. 
    Sparkat bucklor i min bil, slår hål i dörrar. Osv
    Det klart att du lätt griper efter gammal kärlek när din man är så aggresiv!

Det är nu din stora uppgift att ta dig bort från din man,  snarast, så att du själv kan landa i dig själv och pusta ut. Tala med en kurator på vårdcentralen och ett kvnnohus om dina möjligheter. Kolla efter lägenhet på Bostadsförmedlingen, Qasa.se eller IKANO.

För eftersom din kärek i ett annat land vill vara kvar med sin fru, är det bästa du kan göra är att ta ett farväl av honom och glömma honom. Gå igenom smärtan som naturligtvis kommer att vara stor. Kanske mår du riktigt  dåligt i flera månader.

För att inte hamna i ett konstigt mellanläge resten av livet.

Din flykt till den gamla kärleken var ett desperat sätt att komma vidare från din nuvarande situation, men är inte lösningen. Han vill inte lämna frun och bor i ett annat land.

Du behöver göra en plan för din egen framtid. Som handlar om alla delar i ditt liv. Och acceptera att livet kan vara smärtsamt. 
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (T) skrev 2026-01-23 11:48:39 följande:
    Det klart att du lätt griper efter gammal kärlek när din man är så aggresiv!

Det är nu din stora uppgift att ta dig bort från din man,  snarast, så att du själv kan landa i dig själv och pusta ut. Tala med en kurator på vårdcentralen och ett kvnnohus om dina möjligheter. Kolla efter lägenhet på Bostadsförmedlingen, Qasa.se eller IKANO.

För eftersom din kärek i ett annat land vill vara kvar med sin fru, är det bästa du kan göra är att ta ett farväl av honom och glömma honom. Gå igenom smärtan som naturligtvis kommer att vara stor. Kanske mår du riktigt  dåligt i flera månader.

För att inte hamna i ett konstigt mellanläge resten av livet.

Din flykt till den gamla kärleken var ett desperat sätt att komma vidare från din nuvarande situation, men är inte lösningen. Han vill inte lämna frun och bor i ett annat land.

Du behöver göra en plan för din egen framtid. Som handlar om alla delar i ditt liv. Och acceptera att livet kan vara smärtsamt. 
    Du har rätt..
  • Anonym (T)

Du har ingen lätt väg att gå nu. Både känslomässigt smärtsam och besvärlig rent praktisk. Men det är en chans att röra dig framåt i alla fall!

Ofta blir det ju två steg framåt och sedan ett steg tillbaka, men ändå framåt i det långa loppet. 

• Anonym (noll")
    Anonym (Bellis) skrev 2026-01-22 21:56:29 följande:
    Kyssas 
    Blir det inte lite konstigt med tanke på att det inte är samma sak?
  • Anonym (noll")
    Teresse7 skrev 2026-01-23 09:46:23 följande:

Väldigt aggressiv ton i denna tråd. 

Ts har varit otrogen mot en man som inte verkar behandlat henne väl. 

Det är alltid fel att vara otrogen men finns ingen anledning att kasta pajer på någon. 

Döm ingen förrän du gått i dennes skor. 

Vilket inte framkommit tidigare. Men att som gift ta med sig dottern till ett annat land och trots alla varningar ligga upprepade ggr med en gift man är kaosbeteende.
  • Anonym (noll")

En tråd om en besvärlig man som TS behöver hjälp att lämna är en annan sak.

• Anonym (T)
    Anonym (noll") skrev 2026-01-23 18:31:22 följande:

En tråd om en besvärlig man som TS behöver hjälp att lämna är en annan sak.

Det bestämmer väl TS?

Livet är ofta väldigt komplext. En massa aspekter att ta hänsyn till. 
  • Anonym (...)
    Anonym (noll") skrev 2026-01-23 18:30:41 följande:
    Vilket inte framkommit tidigare. Men att som gift ta med sig dottern till ett annat land och trots alla varningar ligga upprepade ggr med en gift man är kaosbeteende.
    Varningar? Vad har TS fått för varningar innan hon åkte till ett annat land och träffade en gift man?
Svar på tråden Omöjlig kärlek