EnAnonumius skrev 2026-01-23 02:05:34 följande:
Att vara otrogen är en motsatsats till att vara lojal.
Så det är direkt skitsnack att du påstår att du har "nån sorts lojalitet" mot din partner. Då din lojalitet försvann all världens väg i samma ögonblick du valde att knulla den andra mannen.
Tycker du skall skaffa dig en ryggrad och berätta för din partner att du var otrogen under semestern, och sedan låta honom avgöra om ni skall vara ihop eller om han vill göra slut.
Det är väl klart att hon inte ska berätta något! Jag tycker inte om att vissa här ger råd som skulle skada trådstartaren. Vill man inte ge trådstartaren råd som hjälper henne eller honom, så behöver man inte kommentera alls.
TS: du ska som sagt absolut inte berätta något för din man, då förstör du ju för dig själv, för allt kommer att bli svårare för dig då - vare sig du väljer att gå eller väljer att stanna. Man ska inte bita sig själv i svansen. Det din man inte vet har han inte ont av. Han behöver inte ens få veta att du lämnar honom för en annan man, om du nu väljer att göra det. Så småningom måste han ju få veta att du bor med en man, eftersom ni har barn ihop, men då kan han få tro att ni träffades EFTER skilsmässan.
...men jag undrar hur mycket VERKLIGHET och VARDAG du har haft med den andra mannen..? Det är ju en sak om man BARA träffas på semestern, när båda är fräscha och utvilade, man har sparat pengar för att kunna splasha ut, det är vackert väder varje dag och man gör roliga saker tillsammans. Alkohol brukar också finnas med i bilden... Det är inte alls säkert att den mannen skulle vara bättre än din man, om ni skulle leva tillsammans i en vardag med jobb, hushållsarbete, saker med barnet, stress, kanske ekonomiska problem.
Jag tänker, att ska du lämna allt för den mannen, så måste du lära känna honom mer först, och ta reda på mer om honom. Om man har någon på sociala media (lägg till honom där annars om han har sådana), så kan man ofta lära sig en del om personen i alla fall. Man ser hur han argumenterar mot andra, hur han uttrycker sig, vilka åsikter han har, vilken typ av vänner och familj han har. Om hans vänner till stor del består av yngre kvinnor med utmanande framtoning t.ex., eller män som ser ut som gangsters och fängelsekunder - så är det inte bra.