• Bondy

Blöder i rumpan

Hej,

Min spädis på nio månader är jätteröd i rumpan och nu har det tom gått hål och blöder på ett par ställen. Jag har provat Idominsalva men det verkar inte hjälpa ett dugg och stackarn har jätteont. Någon som har tips ??

• Svar på tråden Blöder i rumpan
  • Mia83

När det är så pass att det blöder och vätskar tycker jag att den enda som hjälper är talk...och att lufta massor!

• bustjejen

Lufta så ofta det går. Jag tycker att Inotyol funkar bättre än Idomin, men lufta i första hand

• caesar
    lufta mycket, så kan det vara på vinterhalvåret att dom blir känsligare.
    idominsallva hadde du tästat det va mitt förslag oxå.så prata med bvc om något bättre.
    lycka till vet att sånt är jobbigt och ont. så har min lillkille haft.
    lycka till
    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Mia83

Håller med att inotyol eller zinksalva är bättre om man vill använda just salva...

• caesar
    ja Inotyol det va det jag skulle skriva men det blev fel. det är mycket bättre salva en idomin när det har gått hål på skinnet. idomin funkar bra till vanligt men när det blir alldeles illrött så brukar vi byta till Inotiol
    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • Maddeli

Skulle oxå vilja rekomendera Inotyol!! Det är ju lite svårt att få den att fästa på huden om det är så att det redan har gått hål och blöder, som de andra redan sagt lufta och låt barnet vara utan blöja så ofta det går.

• Tesan81

min dotter har haft samma runt halsen de som hjälpte var lufta och inotyol salva, i vissa fall även Silon salva

• Bondy

Tack snälla för alla tips!!

Svar på tråden Blöder i rumpan