Blöder i rumpan
Hej,
Min spädis på nio månader är jätteröd i rumpan och nu har det tom gått hål och blöder på ett par ställen. Jag har provat Idominsalva men det verkar inte hjälpa ett dugg och stackarn har jätteont. Någon som har tips ??
Hej,
Min spädis på nio månader är jätteröd i rumpan och nu har det tom gått hål och blöder på ett par ställen. Jag har provat Idominsalva men det verkar inte hjälpa ett dugg och stackarn har jätteont. Någon som har tips ??
När det är så pass att det blöder och vätskar tycker jag att den enda som hjälper är talk...och att lufta massor!
Lufta så ofta det går. Jag tycker att Inotyol funkar bättre än Idomin, men lufta i första hand
Håller med att inotyol eller zinksalva är bättre om man vill använda just salva...
Skulle oxå vilja rekomendera Inotyol!! Det är ju lite svårt att få den att fästa på huden om det är så att det redan har gått hål och blöder, som de andra redan sagt lufta och låt barnet vara utan blöja så ofta det går.
Det finns bara en sak... ett tjockt lager Inotyol!!
min dotter har haft samma runt halsen de som hjälpte var lufta och inotyol salva, i vissa fall även Silon salva
Tack snälla för alla tips!!
Hur kan det bli så illa att det går hål och börjar blöda? *funderar*