• Bondy

Blöder i rumpan

Hej,

Min spädis på nio månader är jätteröd i rumpan och nu har det tom gått hål och blöder på ett par ställen. Jag har provat Idominsalva men det verkar inte hjälpa ett dugg och stackarn har jätteont. Någon som har tips ??

• Svar på tråden Blöder i rumpan
  • yaaniz

säger som alla andra !!! inotyol !!!

• yaaniz

Angelinas mamma

varför skulle det vara så konstigt?

• Lilja84

Min dotter har så nu .. hon har diaré och kräks hela tiden .. (vi byter alltså 10-15 blöjor om dagen just nu , vanligtvis 4-5 stycken)  .. jag tror det fräter när det blir så ofta och när det är diaré .. hon har inte röd rumpa annars nämligen.

• Angelinas mamma

yaaniz - Ja jag undrar du hur kan bli så.. det uppkommer väl inte på en gång utan blir det inte rött innan och SEN spricker och blir sår? Smörjer man inte innan det blir sår? Inget illa menat..

• Angelinas mamma

Själv använer jag Inotyol och Natusan zink salva, funkar kanon!
    Puder tycker jag bara fastnar och är svårt att få bort..

• Sarah81

Angelinas mamma: Men hon hade ju provat med Indomin...

• Lilja84

Ett ex : du bränner dig på tummen och får en blåsa(den går inte sönder) du sköljer med kallt vatten .. sen 15 minuter senare bränner du dig på exakt samma ställe .. och du lyckas göra det 10 gånger på rad under 1 dag .. jag kan lova dig att din tumme inte mår bra oavsett hur mycket kallvatten du häller på tummen efter en sån behandling ..

Svar på tråden Blöder i rumpan