När tar eftervåldet slut?
Ni som lämnat kontrollerande och män som utfört psykiskt våld i stor utsträckning. När tar eftervåldet slut? Det har gått ett halvår sedan separationen och han blir bara VÄRRE. MYCKET värre. Polis är inkopplad men det får inte stop på hans upptåg. Han är fast bestämd att förstöra mitt liv på alla tänkbara sätt eftersom jag lämnat honom. Listan med brottsrubriceringar är lång. Över 10 st. Hittills. Han skiter i polisen och lär hamna i fängelse i det här tempot. Men det känns som en klen tröst, frågan är hur mycket han kommer skada mig fram tills dess. Kvinnojouren, BOPS, samtalsstöd för våldsutsatta från kommunen försöker stötta mig. Jag vill bara att han ska sluta.. Det liv han förstör mest är hans eget.. Jag vill inte ha kontakt men det gör han helt galen och nu försöker han trakassera mig på olika kreativa sätt. Det är helt sjuka saker, orkar inte gå in i detaljer. Ni som varit med om likande, vad fick den sjuka mannen att sluta? Jag har inte gjort honom något. Var tvungen att lämna då han var labil, kontrollerande och svartsjuk. Efter år av parterapi gav jag upp. Har ni några råd till mig som redan provat allt? Känns det som i alla fall?