• Anonym (Anonym)

Klarar inte det här längre 😭

Jag har haft kontakt till och från med en jättefin man som jag har väldigt starka känslor för och jsg vet att han är väldigt attraherad av mig och att han har känslor för mig på nåt vis, jag tror att han lider av avoidant attachment disorder när jag läser på om det så stämmer mycket av hans beteende in på det.

Ena stunden är han jättegullig och nästa stund är han kall och ignorerar mig.  
    Ibland flyr han och blockar mig helt utan anledning, jag har försökt fråga om jag har gjort nåt fel eller om det är nåt fel på mig men jag får inget svar och det gör mig arg och ledsen.
    Häromdagen såg jag att han hade kollat min story på tiktok vet inte om det betyder nåt , jag hade isf delat ett klippbok handlade om att vara ledsen och sårad och jsg tror han kände sig träffad, han blockade inte mig men han skrev inget , senare samma kväll la han upp på sin story ett klipp om "i Donald neef People till me stop overthinking i need People to understanding why im overthinking" 

Idag blockar hsn mig helt utan anledning på Facebook jag hade inte ens försökt kontakta honom. 

Varför gör han såhär mot mig 

Jag gpt dönder
  • Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nu får det fan räcka) skrev 2026-01-25 20:58:05 följande:
    Du kontaktade ju hans tjejkompis helt utan anledning. Det är väl att starta drama om något?
    Han förlät mig och dessutom är gan väldigt duktig på att starta drama själv. Skriva med flera tjejer samtidigt,  kolla min story nyligen, be sin kompis kontakta m.m m.m
  • Snitches

TS, du måste försöka gå vidare för ditt måendes skull. Att du har blockat honom är ett jättebra första steg. Du hade väl en dejt på g? Hur gick det med honom? 

• Anonym (Herr Normal)

Det är ju exakt sånt här som gör att man som normal verkligen drar sig för att börja skriva med vitt främmande människor på  nätet med risk att man aldrig blir av med dem....

• Anonym (Nu får det fan räcka)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 21:00:40 följande:
    Han förlät mig och dessutom är gan väldigt duktig på att starta drama själv. Skriva med flera tjejer samtidigt,  kolla min story nyligen, be sin kompis kontakta m.m m.m
    Eftersom han är singel har han full rätt att skriva med flera tjejer samtidigt. Han tillhör inte dig eller någon annan. 
  • Anonym (Dismissive Avoidant)

Om det är en person med avvisande anknytning, alltså dismissive avoidant, så är mitt råd att bara lämna. Att ha en otrygg anknytning, till exempel avvisande, är ett inlärt relationsmönster och inte en personlighetströrning.

Det här betyder att man kan ?lära sig på nytt? och där av få en trygg anknytning. Tyvärr innebär detta att personen med den otrygga anknytningen först måste inse sitt problem och sedan arbeta på det.

Jag hade en otrygg anknytning men har genom flera år av terapi läkt till en trygg anknytning.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Sluta) skrev 2026-01-25 20:55:50 följande:
    Sluta försöka hitta orsaker, för din egen skull.
    Det ör inga orsaker han har den diagnosen men det är han troligtvis inte medveten om själv men jag hoppas att han inser det i framtiden och går i terapi för det för hans egen skull. 
  • Anonym (Anonym)
    Jemp skrev 2026-01-25 20:55:18 följande:
    Varför vill du vara med nån som behandlar dig så illa? Som får dig att gå sönder?
    För att han tycker om honom. 
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Anonym) skrev 2026-01-25 20:58:41 följande:
    Och dessutom har han inget förhållande nu möjligtvis att han har en tillfällig kk men inte förhållande. 
    Han verkar ju vilja vara ifred iaf. Inget du kan göra.

Ät glass 
  • Anonym (Gropen)

Du borde söka hjälp så att du kan komma över den här personen och vidare i livet. Även om han skulle komma tillbaka till dig så vill du inte vara med en människa som är såhär. Och om det stämmer att ni aldrig träffats och att du kontaktar hans vänner och har hållt på såhär i flera år förstår jag att han blockerar dig. Absolut att han någon gång har känt något, om så bara sexuellt, men nu är han nog trött på dig och vill slippa dig. Respektera det och gå vidare med ditt liv. Utan att tänka mer på honom.

• Anonym (Anonym)
    Snitches skrev 2026-01-25 21:01:38 följande:

TS, du måste försöka gå vidare för ditt måendes skull. Att du har blockat honom är ett jättebra första steg. Du hade väl en dejt på g? Hur gick det med honom? 

Vet inte vi har matchat flera gånger på tinder, han frågade för typ 2 veckor sen om ifall jag ville träffas men då så jag att hsg inte var redo för nåt seriöst just nu men att jag gärna träffas som en vän och då svarade han att inte var i behov av så mycket nya vänner just nu så han visste inte , sen matchade vi på tinder förra helgen och sen tog hsn bort matchningen så jag vet inte om han är intresserad eller inte vi har iaf matchat flera gånger på både tinder och badoo men gan verkar inte veta vad han vill , jag sa bara att jsg inte var redo för nåt seriöst pga att jsg var ledsen över den andra killen men jag kan väl tänka mig att träffa han som frågade om att träffas en gång på fika iaf sen får vi se jag är jäl mest öppen för nåt seriöst men det måste gå långsamt.
Svar på tråden Klarar inte det här längre 😭