Anonym (Inte mitt problem) skrev 2026-02-06 16:20:04 följande:
Vi kan träffas på en fika ibland eller äta eller resa bort någongång. Men eftersom jag inte är boendeförälder så bär jag inget ansvar. Sen finns det egentligen inget problem som JAG behöver prata med socialtjänsten om. Det har jag förklarat per telefon för dom, men dom ger sig liksom inte.
jag skiter inte i mitt barn men fullständigt i socialtjänsten!
Stackars barn. "Träffas på en fika ibland", "resa bort någon gång", det var bland det värsta jag läst. Nog skiter du i ditt barn alltid, det är ju tydligt, du vägrar ju prata med Soc när de försöker komma i kontakt med dig när barnet har ett problem. Du anser dig inte ha något ansvar, inte på något vis. Vill du inte följa ditt barns utveckling kontinuerligt, läsa läxor ihop och ordna ditt boende så det funkar med varannan vecka? Jättekonstigt att nån kan vara så ointresserad av sitt barn. Betalar du underhåll? Hjälper du till med klädinköp? Inget ekonomiskt ansvar, hur har det blivit på detta sätt? Har du inget hem eller var ligger problemet? Skyll nu bara inte på din partner, du har ett ansvar oavsett vad som hände vid skilsmässan. Många olyckliga barn växer upp med frånvarande fäder. Många är berättelserna om barn som söker en fadersgestalt. TS lär bli en av de bittra gamlingar som sitter ensamma på ålderns höst, rätt åt er!