• Anonym (34årig kvinna)

Älskar stora och starka män

Jag är nyfiken på er som lever i en relationer där killen är väldigt fysiskt stark och stor.

Vad upplever ni att det finns för fördelar med att dejta riktigt starka män ? både praktiskt i vardagen och mer i sexlivet?

Jag har en kollega som ofta pratar om hur stor och stark hennes pojkvän är, och det fick mig att fundera på hur mycket jag med normalbyggd pojkvän kanske går miste om. 

• Svar på tråden Älskar stora och starka män
  • Anonym (Riktigamän)

Riktiga män ska vara stora, långa och muskulösa, men inte tjocka och inte heller korta.

I min datingprofil ställer jag krav på längd och att mannen ska styrketräna regelbundet, helst lite åt kroppsbyggarhållet.

• Anonym (Förstår precis)

Jag är kortväxt och har viss smärtproblematik när jag går långa sträckor så jag förstår den här grejen exakt. Min ex var väldigt stor och stark. Just att veta att han kunde lätt bära mig, kunna ta mig fram, nå allting, inte behöva gå flera gånger till affären (det här var innan foodora var så stort). Jag är inte så bra på att simma så en sak som att kunna simma ut till en brygga eller djupt vatten eftersom han höll mig var nice. Vi kunde ta oss upp i bergen inåt land på Rhodos för att han bar mig (vi hade sex tre gånger bara på den promenaden inåt land)

Just att känna att mitt handikapp inte var begränsande var väldigt trevligt. Sex med givetvis att kunna ha samlag där han stod och höll mig jag nuddade inte marken alls utan han kunde hålla uppe mig och vi gjorde det..."pennvässaren" kallade han det. 

• Anonym (A)

Normalbyggd är min melodi.

• Anonym (M)

Handlar inte om storlek och styrka. Handlar om teknik. 

• Anonym (34årig kvinna)
    Anonym (Riktigamän) skrev 2026-02-08 13:49:26 följande:

Riktiga män ska vara stora, långa och muskulösa, men inte tjocka och inte heller korta.

I min datingprofil ställer jag krav på längd och att mannen ska styrketräna regelbundet, helst lite åt kroppsbyggarhållet.

Heheh, go girl! 
    Gissar att du sållar bort merparten av männen 
  • Anonym (Mister)

"Söker vältränad man över 180 cm." ?

Då väljer massor av män bort dig, som är under 180, kanske bara 179, som inte tränar, bara håller sig i normal form med långa promenader.

Tänk om mannen i ditt liv, din tvillingsjäl, den omtänksamma, spännande, stenrika, sexiga mannen som skulle ha förgyllt ditt liv råkar vara 178 cm lång och ha en liten mage. 

Låter riskabelt att måttbeställa partnern. 

Sett att en del anger stjärntecken också. Suck. 
  • Anonym (Lajla S)

Kan va väldig olika. Har varit med kroppsbyggare som har varit fullkomligt kass i sängen.
  • Anonym (Diggy diggy hole)

Mitt hushåll har hittills sparat ca 450 000 kr på att ha en nättare modell av man, räknade jag ut nu. Det kan man köpa några minigrävare för om man behöver gräva i trädgården.

Uppblåsta muskelberg som äter 8 kycklingfiléer till middag är alltså inget för mig, och ofta är inte ens deras muskler användbara heller för de har ingen uthållighet.

Seniga uthålliga män däremot, det är grejer det.

• Anonym (Riktigamän)
    Anonym (34årig kvinna) skrev 2026-02-08 15:25:16 följande:
    Heheh, go girl! 
    Gissar att du sållar bort merparten av männen 
    De män som har förstått vad kvinnor med värdighet anser är en riktig man, har alltid chansen. De har också förstått att ölmage inte är samma sak som att ha muskler. ;)
  • träden_1337

precis som jag ju
Svar på tråden Älskar stora och starka män