• Anonym (34årig kvinna)

Älskar stora och starka män

Jag är nyfiken på er som lever i en relationer där killen är väldigt fysiskt stark och stor.

Vad upplever ni att det finns för fördelar med att dejta riktigt starka män ? både praktiskt i vardagen och mer i sexlivet?

Jag har en kollega som ofta pratar om hur stor och stark hennes pojkvän är, och det fick mig att fundera på hur mycket jag med normalbyggd pojkvän kanske går miste om. 

• Svar på tråden Älskar stora och starka män
  • Anonym (Riktigamän)
    Anonym (Skoj) skrev 2026-02-10 11:52:04 följande:
    Alla har rätt till sina preferenser, men är lite allergisk mot  folk som slänger med begrepp om hur ?riktiga män? ska vara. som att manlighet sitter i längden.
    Manlghet sitter till stor del fysiskt i längd och musklers storlek/ omfång. Korta män är ofta aggressiva och självhävdande för att kompensera för sin korthet. Den värsta kombinationen som finns är en kort, tjock och aggressiv man. som inte förstår att hans korthet gör att han inte på något sätt står sig mot en lång och vältränad man. Långa män brukar vara lugna och manliga av naturen, och inte ha något envist behov av att hävda sig pga mindervärdeskomplex.
  • Anonym (34årig kvinna)
    Anonym (Riktigamän) skrev 2026-02-10 21:02:03 följande:
    Manlghet sitter till stor del fysiskt i längd och musklers storlek/ omfång. Korta män är ofta aggressiva och självhävdande för att kompensera för sin korthet. Den värsta kombinationen som finns är en kort, tjock och aggressiv man. som inte förstår att hans korthet gör att han inte på något sätt står sig mot en lång och vältränad man. Långa män brukar vara lugna och manliga av naturen, och inte ha något envist behov av att hävda sig pga mindervärdeskomplex.
    Är exakt det jag relaterar till. Den tryggheten måste ju vara obeskrivlig.
  • Anonym (195cm Marcus)

Haha, vilken trams tråd. Är kvinnor verkligen sådana hjälplösa våp? Vilka "män" går igång på detta undrar jag. 

Jagr är 195 cm, och ironiskt nog gillar jag själv inte korta och små tjejer. Man får nackspärr av kyssas. Och i sängen är jag rädd att jag skulle krossa henne. Det skulle inte bli mycket åka av.

Ge mig långa kvinnor, minst 175-180 cm långa. Dessa är dessutom mer självständiga, då dom klarar mycket på egen hand utan att behöva gapa på en kille för minsta lilla. Det tänder jag enormt på. Tycker dessutom det är mer kvinnligt ,med långa kvinnor.

Den gången jag dejtade en kort kvinna, trodde folk först att det var min tonårsdotter, riktigt konstigt. Det är väl där problemet ligger lite för mig också. Att det blir mer flicka än kvinna för mig. Kan se små kvinnorna ute, ibland tror man faktiskt att det är tonårstjejer. Något med utseendet hos vissa. Men smaken är som baken, som sagt.

Dom allra flesta vuxna kvinnor kan dessutom skapa sig egen trygghet, om det är lite ruter i dom. Behöver inte klänga och gömma sig bakom en man för det. 

• Anonym (testa)
    Anonym (195cm Marcus) skrev 2026-02-12 23:33:05 följande:

Haha, vilken trams tråd. Är kvinnor verkligen sådana hjälplösa våp? Vilka "män" går igång på detta undrar jag. 

Jagr är 195 cm, och ironiskt nog gillar jag själv inte korta och små tjejer. Man får nackspärr av kyssas. Och i sängen är jag rädd att jag skulle krossa henne. Det skulle inte bli mycket åka av.

Ge mig långa kvinnor, minst 175-180 cm långa. Dessa är dessutom mer självständiga, då dom klarar mycket på egen hand utan att behöva gapa på en kille för minsta lilla. Det tänder jag enormt på. Tycker dessutom det är mer kvinnligt ,med långa kvinnor.

Den gången jag dejtade en kort kvinna, trodde folk först att det var min tonårsdotter, riktigt konstigt. Det är väl där problemet ligger lite för mig också. Att det blir mer flicka än kvinna för mig. Kan se små kvinnorna ute, ibland tror man faktiskt att det är tonårstjejer. Något med utseendet hos vissa. Men smaken är som baken, som sagt.

Dom allra flesta vuxna kvinnor kan dessutom skapa sig egen trygghet, om det är lite ruter i dom. Behöver inte klänga och gömma sig bakom en man för det. 

Jag tycker du borde testa att dejta korta och frodiga kvinnor. 
    Vi är också självständiga och iaf hos mig finns det mycket ruter i. 
  • Anonym (Skoj)
    Anonym (Riktigamän) skrev 2026-02-10 21:02:03 följande:

Lika absurt som att kvinnlighet skulle sitta i något specifikt attribut som röven, brösten, benen eller håret. 

Är runt 185 och föredrar långa kvinnor. Men ser inte korta kvinnor som minde kvinnliga för det. Det är bara ett genetiskt attribut man kan tycka mer eller mindre om som preferens.

För övrigt så har korta män en stor fördel när det kommer till att bygga synliga muskler.

• Anonym (195cm Marcus)
    Anonym (testa) skrev 2026-02-12 23:42:55 följande:
    Jag tycker du borde testa att dejta korta och frodiga kvinnor. 
    Vi är också självständiga och iaf hos mig finns det mycket ruter i. 
     Gjort en gång, inte min smak eller preferens. Tyvärr ligger min attraktion helt i  långa kvinnor.

Det kan ni säkert, men långa tjejer är oftast fysiskt starka med. Dom behöver inte oroa sig lika mycket som korta tjejer ute tex. En förövare kan ju lätt bara bära bort er som en liten docka.

En lång kvinna kommer bjuda på en rejäl fight. Det avskräcker nog en hel del förövare kan jag säga. Dom skulle få jobba som in i h*lvete.
  • Anonym (195cm Marcus)
    Anonym (Skoj) skrev 2026-02-13 08:12:02 följande:

Lika absurt som att kvinnlighet skulle sitta i något specifikt attribut som röven, brösten, benen eller håret. 

Är runt 185 och föredrar långa kvinnor. Men ser inte korta kvinnor som minde kvinnliga för det. Det är bara ett genetiskt attribut man kan tycka mer eller mindre om som preferens.

För övrigt så har korta män en stor fördel när det kommer till att bygga synliga muskler.

Långa kvinnor ger fina barn, långa ståtliga söner och döttrar. Fint genetiskt. Ja, hade jag inte sett det som flickor mer. Men det är ju min preferens. Kanske jag hade brytt mig om dom korta kvinnorna 

Dessa  kan ju lätt dejta män som är 1.70, då dom automatiskt blir långa för dessa korta kvinnor.
    .
  • Agda90

Jag är 175 och min man är 186. Han ser inte ut som någon bodybuildare men jäklar vad han är stark! 
    Det är inga luftkuddar upppumpade på ett gym! Det är riktiga muskler från hårt arbete och sund träning. 
    Han gillar löpning och springer gärna "ett par maraton för att det är kul" samt styrketränar för att hålla hela kroppen i bra form. 

Han har en utrstrålnimg som gör att jag hade inte velat springa på honom i en mörk gränd om jag inte hade känt honom. I själva vwrket är han världens snällaste och mest omtänksamma. 

Man ska inte döma boken.... 

• Anonym (Skoj)
    Anonym (195cm Marcus) skrev 2026-02-13 09:20:31 följande:
    Långa kvinnor ger fina barn, långa ståtliga söner och döttrar. Fint genetiskt. Ja, hade jag inte sett det som flickor mer. Men det är ju min preferens. Kanske jag hade brytt mig om dom korta kvinnorna 

Dessa  kan ju lätt dejta män som är 1.70, då dom automatiskt blir långa för dessa korta kvinnor.
    .
    Min poäng är att manlighet och kvinnlighet inte sitter i något så fånigt som längd, att påstå det gör mer skada än nytta. Folk får dejta vem dom vill och ha vilka preferenser som helst. Men man behöver inte klanka ner på andra för det.
  • Anonym (testa)
    Anonym (195cm Marcus) skrev 2026-02-13 09:17:06 följande:
     Gjort en gång, inte min smak eller preferens. Tyvärr ligger min attraktion helt i  långa kvinnor.

Det kan ni säkert, men långa tjejer är oftast fysiskt starka med. Dom behöver inte oroa sig lika mycket som korta tjejer ute tex. En förövare kan ju lätt bara bära bort er som en liten docka.

En lång kvinna kommer bjuda på en rejäl fight. Det avskräcker nog en hel del förövare kan jag säga. Dom skulle få jobba som in i h*lvete.
    En gång är inte tillräckligt för att veta. Du verkar ju inte ens veta att en kort frodig kvinna inte är lätta att lyfta upp om man inte är strongman. Jag menar hur lätt är det att lyfta upp en 120 kg hantel, och då är man ju otymplig på det. 

Långa kvinnor är oftast spinkiga och svaga.  
Svar på tråden Älskar stora och starka män