• Anonym (34årig kvinna)

Älskar stora och starka män

Jag är nyfiken på er som lever i en relationer där killen är väldigt fysiskt stark och stor.

Vad upplever ni att det finns för fördelar med att dejta riktigt starka män ? både praktiskt i vardagen och mer i sexlivet?

Jag har en kollega som ofta pratar om hur stor och stark hennes pojkvän är, och det fick mig att fundera på hur mycket jag med normalbyggd pojkvän kanske går miste om. 

• Svar på tråden Älskar stora och starka män
  • Anonym (70GG)

Min sambo är en stark jävel. Vet knappt var jag skall börja, det är exakt så härligt som du föreställer dig.  

Han är alltid längst när man är ute, trygheten är obeskrivlig. Han kan lyfta mig hur som helst, när som helst. Även i sängkammaren.. Behöver aldrig vara orolig för något. 

Och ja, nackdelen är väl att han är dyr i drift.. Men jävlar vad sexigt det är att se hur han garvar åt matutmaningar på steakhouse. 

• Anonym (Yupp!)

180 och 95 pannor och ser väl egentligen rätt taskig ut! Rakad på huvudet och kort trimmat i palllet.
    MEN - Är löjligt snäll och öppen för input.  Älskar att laga mat och fixa hemma, åker gärna på roadtrips eller stannar hemma.
    Singel sedan 2014 och undrar ju verkligen vad tjejer söker?
    Är jag för beige??

• Anonym (34årig kvinna)
    Anonym (70GG) skrev 2026-02-08 21:50:46 följande:

Min sambo är en stark jävel. Vet knappt var jag skall börja, det är exakt så härligt som du föreställer dig.  

Han är alltid längst när man är ute, trygheten är obeskrivlig. Han kan lyfta mig hur som helst, när som helst. Även i sängkammaren.. Behöver aldrig vara orolig för något. 

Och ja, nackdelen är väl att han är dyr i drift.. Men jävlar vad sexigt det är att se hur han garvar åt matutmaningar på steakhouse. 

Det är exakt det där jag menar! 
    Hur lång är han ?
  • Anonym (70GG)
    Anonym (34årig kvinna) skrev 2026-02-08 22:39:18 följande:
    Det är exakt det där jag menar! 
    Hur lång är han ?
    Jag är 159cm och han är exakt 2m😊
  • Anonym (Yupp!)

Jag är 180 och min dam är smurf! När jag ska köra hennes bil så är stolen helt fucked up. 
    Jag har börjat fundera på om hon faktiskt går igång på att hon är mindre än mig?
    Är det något tjejer tänder på?
    Hon vill ha mig på sig ....till viss gräns
    Vad säger kvinnor?

• beli
    Anonym (70GG) skrev 2026-02-08 22:43:17 följande:
    Jag är 159cm och han är exakt 2m😊
    Så märkligt, jag som är 160 cm vill absolut inte att mannen ska vara längre än typ kanske 170-175. Med längre män har jag fått ont i tår och nacke och han i ryggen när vi står och hånglar.
  • Anonym (Yupp!)
    beli skrev 2026-02-08 23:51:49 följande:
    Så märkligt, jag som är 160 cm vill absolut inte att mannen ska vara längre än typ kanske 170-175. Med längre män har jag fått ont i tår och nacke och han i ryggen när vi står och hånglar.
    Hångla är rätt underskattat. Visst kan man tafsa men .... när tungkysste du din partner senast? 
    Det slog mig i helgen .... var så länge sedan
  • Anonym (Mister)

Min första fru var 157 cm lång. Det begränsade ställningarna i sängen, bland annat. Min andra fru är lika lång som jag, 175 cm, ungefär. Och jävlar vad jag tänder mycket mer på henne. Underbart med en fullvuxen kvinna i sängen och annars.

• Anonym (P)
    Anonym (Yupp!) skrev 2026-02-08 22:19:00 följande:

180 och 95 pannor och ser väl egentligen rätt taskig ut! Rakad på huvudet och kort trimmat i palllet.
    MEN - Är löjligt snäll och öppen för input.  Älskar att laga mat och fixa hemma, åker gärna på roadtrips eller stannar hemma.
    Singel sedan 2014 och undrar ju verkligen vad tjejer söker?
    Är jag för beige??

Grejen är att du måste leta tills du hittar någon som tycker att du passar henne precis! För kvinnor har väldigt olika preferenser. 

Fast det klart att i genomsnitt så är längre män populärare än kortare och normalviktiga populärare än personer med rejäl kalaskula.

Men en kvinna kan av något skäl gilla en kortare man. Kanske var alla män i hennes släkt korta t.ex. Korta män skiljer sig mer sällan dessutom.

Och du är ju inte kort med dina 180 heller!

Jag tycker t ex. personligen inte alls att muskelberg är fina. Vanliga starka muskler är såklart fint. Men det är inga bulliga muskler när man är i normal form. 
  • Anonym (Skoj)
    Anonym (Riktigamän) skrev 2026-02-08 13:49:26 följande:

Riktiga män ska vara stora, långa och muskulösa, men inte tjocka och inte heller korta.

I min datingprofil ställer jag krav på längd och att mannen ska styrketräna regelbundet, helst lite åt kroppsbyggarhållet.

Alla har rätt till sina preferenser, men är lite allergisk mot  folk som slänger med begrepp om hur ?riktiga män? ska vara. som att manlighet sitter i längden.
Svar på tråden Älskar stora och starka män