• Anonym (34årig kvinna)

Älskar stora och starka män

Jag är nyfiken på er som lever i en relationer där killen är väldigt fysiskt stark och stor.

Vad upplever ni att det finns för fördelar med att dejta riktigt starka män ? både praktiskt i vardagen och mer i sexlivet?

Jag har en kollega som ofta pratar om hur stor och stark hennes pojkvän är, och det fick mig att fundera på hur mycket jag med normalbyggd pojkvän kanske går miste om. 

• Svar på tråden Älskar stora och starka män
  • Anonym (34årig kvinna)
    Agda90 skrev 2026-02-13 09:30:42 följande:

Jag är 175 och min man är 186. Han ser inte ut som någon bodybuildare men jäklar vad han är stark! 
    Det är inga luftkuddar upppumpade på ett gym! Det är riktiga muskler från hårt arbete och sund träning. 
    Han gillar löpning och springer gärna "ett par maraton för att det är kul" samt styrketränar för att hålla hela kroppen i bra form. 

Han har en utrstrålnimg som gör att jag hade inte velat springa på honom i en mörk gränd om jag inte hade känt honom. I själva vwrket är han världens snällaste och mest omtänksamma. 

Man ska inte döma boken.... 

Måste vara otroligt härligt att kunna säga "jäklar vad stark han är". Har du några exempel på hur stark han är?
  • Anonym (Diggy diggy hole)
    Anonym (testa) skrev 2026-02-13 09:52:04 följande:
    En gång är inte tillräckligt för att veta. Du verkar ju inte ens veta att en kort frodig kvinna inte är lätta att lyfta upp om man inte är strongman. Jag menar hur lätt är det att lyfta upp en 120 kg hantel, och då är man ju otymplig på det. 

Långa kvinnor är oftast spinkiga och svaga.  
    Säg det till henne här...

www.instagram.com/katiesonier/reel/DUitli-jbuR/
  • Anonym (testa)
    Anonym (Diggy diggy hole) skrev 2026-02-13 21:40:25 följande:
    Säg det till henne här...

www.instagram.com/katiesonier/reel/DUitli-jbuR/
    Äsch jag generaliserar förstås. De flesta långa kvinnor är spinkiga, svaga och tråkiga. Håller bara på med smink och mode. 
    Det riktiga män vill ha är rejäla kvinnor som inte väljer en tråkig sallad på restaurang utan ryggbiff med frittar och extra bearnaisesås. Vi passar bäst med dessa män, ni andra får ta de svaga och taniga killarna.    

Jag är singel om det finns några starka män som tröttnat på era spinkiga tråkiga flickvänner! Dags att testa något nytt!
  • PH76
    Anonym (testa) skrev 2026-02-13 21:49:59 följande:
    Äsch jag generaliserar förstås. De flesta långa kvinnor är spinkiga, svaga och tråkiga. Håller bara på med smink och mode. 
    Det riktiga män vill ha är rejäla kvinnor som inte väljer en tråkig sallad på restaurang utan ryggbiff med frittar och extra bearnaisesås. Vi passar bäst med dessa män, ni andra får ta de svaga och taniga killarna.    

Jag är singel om det finns några starka män som tröttnat på era spinkiga tråkiga flickvänner! Dags att testa något nytt!
    Jag är en stark man och jag har inget emot en sallad. Jag tränar väldigt mycket och ser gärna att man kvinna också tränar och tänker på vad hon stoppar i sig. Sen inte sagt att man inte kan äta lite pommes ibland.
  • Anonym (testa)
    PH76 skrev 2026-02-13 21:56:13 följande:
    Jag är en stark man och jag har inget emot en sallad. Jag tränar väldigt mycket och ser gärna att man kvinna också tränar och tänker på vad hon stoppar i sig. Sen inte sagt att man inte kan äta lite pommes ibland.
    Är du singel kan du testa att dejta en riktig kvinna som mig. 
    Men du kommer aldrig få mig att äta en sallad.. 
  • Studentpappa

Det är rätt roligt att vara stor och stark. I Sverige upplever jag inte att folk tycker det är så ovanligt. Jag är 190/97 och oftast störst i många sällskap. Men det lyfter inte många ögonbryn.

Men jag är ofta på jobb i UK och där är man lite mer som en apa. Så fort dom fått i sig några glas är det ett jäkla tjat om hur stor man är.

Ride it like you stole it
  • Anonym (testa)
    Studentpappa skrev 2026-02-13 22:25:19 följande:

Det är rätt roligt att vara stor och stark. I Sverige upplever jag inte att folk tycker det är så ovanligt. Jag är 190/97 och oftast störst i många sällskap. Men det lyfter inte många ögonbryn.

Men jag är ofta på jobb i UK och där är man lite mer som en apa. Så fort dom fått i sig några glas är det ett jäkla tjat om hur stor man är.

Jag behöver inte några glas för att prata om det Kyss
  • Agda90
    Anonym (34årig kvinna) skrev 2026-02-13 21:34:35 följande:
    Måste vara otroligt härligt att kunna säga "jäklar vad stark han är". Har du några exempel på hur stark han är?
    Efter 26 år tillsammans så är listan lång. Men antagligen inget som uppskattas av andra. 
  • Lazzi
    Anonym (testa) skrev 2026-02-13 21:49:59 följande:

Synd man är särbo då lät trevligt med stor kvinna
  • felix le chat
    Anonym (testa) skrev 2026-02-12 23:42:55 följande:
    Jag tycker du borde testa att dejta korta och frodiga kvinnor. 
    Vi är också självständiga och iaf hos mig finns det mycket ruter i. 
    Frodig, är det en omskrivning för tjock ? 
  • Anonym (testa)
    felix le chat skrev 2026-02-16 16:21:58 följande:
    Frodig, är det en omskrivning för tjock ? 
    Om du inte vet vad ett ord betyder kan du söka på google. 
    Eller är din fråga enbart en omskrivning för att du har ett lågt IQ?
  • Anonym (Sant och naturligt)

Jag och mina väninnor håller med TS.

Rent vetenskapligt är det helt naturligt och djupt rotade biologiska och evolutionära mekanismer som styr detta hos oss kvinnor. Generellt känner de flesta kvinnor oftare attraktion till män med traditionellt maskulina drag, som längd, axelbredd och muskler.  
    Våra känslor styrs i hög grad av naturligt sexuellt urval och psykologi med grund i evolutionen.

• Anonym (Sant och naturligt)

Människan är en art med tydliga fysiska skillnader mellan könen.
    Kvinna respektive man är av motsatta kön.
    Ofta finns det tydliga inslag av klara motsatser när det kommer till att känna attraktion till en annan person, särskilt när det gäller rent sexuell attraktion. Vetenskapligt beläggs detta bl a i "Sexuell dimorfism".
    T o m i många lesbiska relationer kan man se detta när den ena kvinnan kan betraktas som tydligt mera "botchig" än sin partner, och ofta mer botchig än de flesta kvinnor generellt.

Den energi vi upplever att mannen sänder ut spelar roll.
    Energi typ BDE. "Typ Lågmäld men Tydlig Pondus".  
    Den energin finns oftare och påverkas givetvis hos en man som har fysiskt övertag, större kropp och muskler, än andra män i omgivningen. Det finns också ett samband mellan högre testosteronnivå, muskelmassa och självförtroende, som minskar rädsla och ökar handlingskraft, vilket skapar lugn och trygghet hos den mannen.
    Och den energin sänder ut tydliga signaler till kvinnor.
    En större och starkare ung man har oftare blivit bemött med respekt och undergivenhet från omgivningen under uppväxten, vilket har format personligheten att han förväntar sig respekt och att bli lyssnad på, även fortsatt och livslångt.

Självfallet, om vi ska vara ärliga, finns också nästan alltid en tydlig koppling mellan BDE och kukens faktiska fysiska storlek.
    En man som är tydligt välutrustad har oftast den energi som är förankrad i att han faktiskt är välutrustad och har fått livslång positiv förstärkning i detta. Även om en man med genomsnittlig kukstorlek undantagsvis kan ha självförtroende och utstråla lugn så har han aldrig lika kort och rak väg till det, han har inte fått samma faktiska förstärkning, som den tydligt välutrustade mannen.

BDE är inget påhitt, utan det är en mycket stark energi, så stark att den också finns i allra högsta grad i lesbiska kretsar, där man brukar kalla det för Butch Swagger eller Butch Energy.

• Anonym (34årig kvinna)
    Anonym (Sant och naturligt) skrev 2026-02-16 18:27:09 följande:

Jag och mina väninnor håller med TS.

Rent vetenskapligt är det helt naturligt och djupt rotade biologiska och evolutionära mekanismer som styr detta hos oss kvinnor. Generellt känner de flesta kvinnor oftare attraktion till män med traditionellt maskulina drag, som längd, axelbredd och muskler.  
    Våra känslor styrs i hög grad av naturligt sexuellt urval och psykologi med grund i evolutionen.

Exakt så! 

Skrev med en tjej på Instagram vars pojkvän är stor som ett jävla monster. Hon berättade om allt hat hon får från avundsjuka, speciellt kvinnor.  Jag gratulera henne!
  • felix le chat
    Anonym (testa) skrev 2026-02-16 18:02:26 följande:
    Om du inte vet vad ett ord betyder kan du söka på google. 
    Eller är din fråga enbart en omskrivning för att du har ett lågt IQ?

I min vokabulär används frodig i termer som odling och växtlighet.
    Som " frodig gräsmatta" 

Men jag googlar:
    Frodig, kurvig kroppsbyggnad, och synonymer inkluderar mullig, trind och fyllig.

Så jag hade hyfsat rätt på tjock.  

Svar på tråden Älskar stora och starka män