• Anonym (Mcdonalds)

Utskälld på mcdonalds! Arg

Jag var och åt på Mcdonalds tidigare idag. När jag gick därifrån lämnade jag min bricka på bordet. En mycket otrevlig medarbetare sa till mig typ "ursäkta, du måste ta undan din bricka". Jag fräste tillbaka att det är för bövelen inte mitt jobb! Sedan när är det kundernas jobb att göra personalens jobb?

• Svar på tråden Utskälld på mcdonalds! Arg
  • klyban
    Tom Araya skrev 2026-02-18 18:10:49 följande:
    Är du på riktigt?

Vill man bli serverad och få avdukat vid bordet så går man till en sådan restaurang istället för en sådan där det är meningen att du hämta din mat och dukar av själv. 

Det du uppvisar genom att argumentera emot detta är bara en rutten attityd.

Det är också rätt självförklarande när en restaurang har stationer för lämna sin bricka och/eller slänga det i anvisade behållare.
    OCH med dessa vagnar eller som de mcdonalds jag varit på har stationer för detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    Albinmalte skrev 2026-02-18 17:05:16 följande:
    Det är inte fel att vara lite lat ibland. Jag är tyvärr tvungen att vara otrogen
    Jo,när man överlåter allt på andra.

Det är du inte alls. Sök hjälp så att du får ner lusten.
  • molly50
    Albinmalte skrev 2026-02-18 17:08:29 följande:
    Som sagt dom på donken ska jobba och inte be sina gäster att göra det. Jag är kanske lite lat men vad ska man göra piska mig?

Så du hade slängt ut din man om han var lite lat? Stackars han
    Det är ditt jobb som gäst när du går på en snabbmatsrestaurang eller ett café.
    Brickvagnarna står inte där som en dekoration.
    Vill du inte göra det enkla jobbet så gå till en restaurang med helservice såsom bordsservering.

Ja,om han bara latade sig och lät mig göra allt jobb som du gör,ja. Jag vill inte ha en mansbebis.
    Men nu har jag en riktig man som hjälper till hemma och som finns där för mig när jag behöver det. Så jag har ingen anledning att kasta ut honom.
  • molly50
    Albinmalte skrev 2026-02-18 17:13:56 följande:
    Jag är ingen mansgris
    En "man" som vägar hjälpa till med något är en mansgris,jo.
  • Anonym (a)

Där ett troll slutar tar ett annat vid.... och folk lägger ner tid på det

• EnMan38

Klart man tar undan sin egen skit! Kan man lämna brickan så ska man göra det. Annars får du betala lite mer och gå på nått finare restaurang. 

• Albinmalte
    Anonym (ABC) skrev 2026-02-18 17:52:14 följande:
    Finns nåt som heter social kompetens.
    Jag är social men kommer inte plocka undan för det
  • Albinmalte
    molly50 skrev 2026-02-18 18:50:12 följande:
    Jo,när man överlåter allt på andra.

Det är du inte alls. Sök hjälp så att du får ner lusten.
    Dom får betalt. Det är lata ungdomar som jobbar på donken. Någon får piska dom så dom får något gjort

Jag vill inte söka hjälpa försatt gå ner någon lust
  • Albinmalte
    molly50 skrev 2026-02-18 18:55:42 följande:
    Det är ditt jobb som gäst när du går på en snabbmatsrestaurang eller ett café.
    Brickvagnarna står inte där som en dekoration.
    Vill du inte göra det enkla jobbet så gå till en restaurang med helservice såsom bordsservering.

Ja,om han bara latade sig och lät mig göra allt jobb som du gör,ja. Jag vill inte ha en mansbebis.
    Men nu har jag en riktig man som hjälper till hemma och som finns där för mig när jag behöver det. Så jag har ingen anledning att kasta ut honom.
    Mitt jobb är att äta och inget annat. Duka av får även dom på donken göra.

Vem har sagt att jag latar mig hemma? Jag fixar hemmet
    men inte när jag är på donken bland annat. 
  • Albinmalte
    molly50 skrev 2026-02-18 18:57:01 följande:
    En "man" som vägar hjälpa till med något är en mansgris,jo.
    Jo men det stämmer inte på mig så jag är ingen mansgris
Svar på tråden Utskälld på mcdonalds! Arg