Abort eller inte?
Plussade på stickan igår, helt oväntat och jag lever i chock och förnekelse.
Har ett barn som är 21 månader och lever ihop med pappan till barnet.
Vi har alltid vetat att vi vill ha ett syskon, men nu när jag står här och är gravid, känns det sådär.
Först tänkte jag att två år emellan barnen var en bra åldersskillnad men jag har hela tiden skjutit upp gränsen i huvudet. "Det är inte roligt att fylla år på hösten, vi väntar så barnet föds tidigast januari 2027." Senast här om dagen tänkte jag att det är väl bättre att vänta så sonen hunnit fylla tre, så han är mer självständig, så tidigast maj 2027. Och nu är jag gravid med bf i oktober.
Pappan och jag har en okej relation. Det är jag är den som har huvudansvar för barn och hem. Matlagning, tvätt disk och allt det där, medan han gör mycket av utomhusarbetet på gården. Om jag får tycka själv är det jag som drar det tyngsta lasset.
Jag tar alla nätter, vårt barn drömmer en del mardrömmar och väcker mig 2-3 gånger om natten sen är jag hemma med barnet två dagar i veckan för han orkar av olika anledningar inte att gå på förskola varje dag. Om han är på förskola varje dag får vi ett kaosbarn som kräver ännu mer av mig än vad han gör idag.
Jag känner att jag vill ha ett syskon till vårt barn, men undrar hur jag ska orka att vara en bra förälder. Särskilt med tanke på hur tuff graviditet jag hade sist, och denna gången har jag ett annat barn att tänka på.
Jag skulle inte bli ledsen om jag skulle få missfall nu, men det tar emot att göra abort. Min man vill ha barnet och jag tänker på hur fint det skulle kunna bli när barnen blir äldre. Men det tar men jag är rädd att huvudansvaret för båda barnen ska läggas på mig ensam. Och har svårt att se hur jag ska orka som det är just nu. Hade velat att barnet vi har skulle varit mer självständigt först.
Vad är era tankar?