Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Konstig kost

klyban skrev 2026-03-10 16:11:07 följande:

Nej, det är inget märkvärdigt med halkskyddsskor, på mitt jobb bliv vi sparkade om vi inte har dessa OCH att de är för även olja.
    SÅ ja, det är vanligt i vården, men inte ett tvång som jag förstår det, varför hävda annat?

EpicF skrev 2026-03-10 16:01:21 följande:
    Kokar? Har aldrig hört talas om ykrer kok. Men det kanske är en speciell yrkestittel som enbart finns i klybans värld...

I övrigt världen jobbar det Kockar i professionella kök. Har aldrig stött på någon kock med skor med jalkskydd. Alla kockar jag har mött har haft bekväma skor eftersom de går mycket. Men klart, finns säkert en och annan med halkskyddsskor. 

Skrev jag att det var märkvärdigt med halkskyddsskor?
    Nej, det är inte så vanligt inom vården som du vill få det till. Inom vården är det vanligt med bekväma skor, oftast joggingskor som tål att tvättas. Och ibalnd har man även sk blåskor ovanpå och de är alltid annat än halkskydd (snarare tvärt om).

EpicF skrev 2026-03-10 15:58:41 följande:
    Så du förstod inte vad "Inte nödvändigtvis en diet" betyder....

Nu har dock ts bekräftat att det är h*n lunch det handlar om. Att du inte tar in det är ditt problem. 

Nej, jag pratar inte om mig själv som kollega. Ser ingen anledning att göra det. Helt relevant för tråden då ämnet tagits upp av en annan medlem. 
    Hur vore det om du läste vad som faktiskt står innan du svarar? 

Men just, det klarar inte du av att göra 😂

Helt irrelevant för det jag skrev. 

Jag skrev dock att soldater skadas och döds av vapen. Inte att de inte kan bli sjuka och dö av andra saker... Men som vanligt förstod inte du det. 
    Och återigen förstår inte du den den enkla meningen "Inte speciellt vanligt..."

Ingen av mina ansatta har skor med halkskydd. Det hsr vanliga sk joggingskor. Inget annat behövs. 

Klyban är som vanligt igång med sina märkliga påstående. 

Valet av mat berättar att det är en diet med lågt eller inget kolhydratinnehåll.
    Vvet du inget om man och dieter och där även tallriksmodellen och matpyramiden är dieter.
    Håll dig till vattkoppor istället, för det verkar du veta så mycket mer om  Skål

Även ifall du anser att lågkolhydrat kost är en diet så är det väldigt många som inte ser det som en diet, utan helt enkelt en livstilsändring som de fortsätter med livet ut. 

Många som går på diet gör det under en kort period för att ex minska i vikt. En livstilsändring är någog annat. 

Tallriksmodellen och matpyramiden inte dieter, utan sk normalmat. 

EpicF skrev 2026-03-10 16:01:21 följande:
    Kokar? Har aldrig hört talas om ykrer kok. Men det kanske är en speciell yrkestittel som enbart finns i klybans värld...

I övrigt världen jobbar det Kockar i professionella kök. Har aldrig stött på någon kock med skor med jalkskydd. Alla kockar jag har mött har haft bekväma skor eftersom de går mycket. Men klart, finns säkert en och annan med halkskyddsskor. 

Försöker du spela dum nu, tror du det ändrar något om jag skriver dit ett C, du är ju lika fel ute ändå.

Man finner ofta att du inbillar dig felstavningar är ett argument för något, och komiskt nog alltid när du är ute och seglar kommer dessa.

Man inser din erfarenhet är obefintlig.

Ett c ändrar hela ordets betydelse. Och ja, fortfarande så är långt ifrån alla Kockar som använder halkskyddsskor i sitt jobb. 

Inbillar mig att felstavningar är ett argument för något? Jaja, vad skulle argumentet enligt dig vara då?

Jag har mer erfarenhet än vad du har iallfall....
    klyban skrev 2026-03-10 16:12:49 följande:

ROLF också, och hur ditt argument är att halkskydd skor inte kan vara bekväma, hur inbillade du dig inte kunde vara det för?

Man är rätt obegåvad om man inte har halkskyddsskor i ett kök, för risk för svår olycka är för stor.

Var skriver jag att halkskyddsskor inte kan vada bekväma? 

Då är majoriteten av alla som jobbar i kök obegåvade då  
  • EpicF
    EpicF skrev 2026-03-10 19:19:04 följande:
    Skrev jag att det var märkvärdigt med halkskyddsskor?
    Nej, det är inte så vanligt inom vården som du vill få det till. Inom vården är det vanligt med bekväma skor, oftast joggingskor som tål att tvättas. Och ibalnd har man även sk blåskor ovanpå och de är alltid annat än halkskydd (snarare tvärt om).

Även ifall du anser att lågkolhydrat kost är en diet så är det väldigt många som inte ser det som en diet, utan helt enkelt en livstilsändring som de fortsätter med livet ut. 

Många som går på diet gör det under en kort period för att ex minska i vikt. En livstilsändring är någog annat. 

Tallriksmodellen och matpyramiden inte dieter, utan sk normalmat. 

Försöker du spela dum nu, tror du det ändrar något om jag skriver dit ett C, du är ju lika fel ute ändå.

Man finner ofta att du inbillar dig felstavningar är ett argument för något, och komiskt nog alltid när du är ute och seglar kommer dessa.

Man inser din erfarenhet är obefintlig.

Ett c ändrar hela ordets betydelse. Och ja, fortfarande så är långt ifrån alla Kockar som använder halkskyddsskor i sitt jobb. 

Inbillar mig att felstavningar är ett argument för något? Jaja, vad skulle argumentet enligt dig vara då?

Jag har mer erfarenhet än vad du har iallfall....
    Var skriver jag att halkskyddsskor inte kan *vara bekväma? 

Då är majoriteten av alla som jobbar i kök obegåvade då  
    *vara
  • EpicF
    BeBey skrev 2026-03-11 15:52:59 följande:

Är du seriös?! Hur kan detta räknas som balanserad och hälsosam mat? Förvånad

Om man äter kött är det rimligt att även äta grönsaker eller sallad, tillsammans med lite ris, pasta eller potatis. Alternativt kött med en ordentlig salladsblandning i rimliga proportioner. Och ja, det behöver inte vara en jättestor tallrik ? en lagom portion räcker.

Till TS ? din kollega verkar inte ha så bra koll på hälsa. Jag hade nog frågat henne om hon följer någon speciell diet eller vad tanken är, för det låter inte som en särskilt balanserad kost om hon äter så varje dag. Obestämd

Personligen tycker jag det är rätt irriterande när folk äter väldigt ohälsosamt och samtidigt läser man ständigt i nyheterna om hur fler och fler drabbas av till exempel Crohns sjukdom. Man kan ju fråga sig varför?! Kanske för att många helt enkelt äter väldigt dålig mat! 

Eller så skippar man kolhydrater och får fortfarande en bra måltid. 

Man får inge ex chrons sjukdom av att inte äta kolhydrater. 

Sedan är ts som själv beskriver sin egna mat. Ts är sjölv denna kollegan. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-11 19:35:43 följande:
    Faktiskt så funkar lågkolhydrat mat eller få kolhydrater.
    EpicF skrev 2026-03-11 17:05:18 följande:
    Eller så skippar man kolhydrater och får fortfarande en bra måltid. 

Man får inge ex chrons sjukdom av att inte äta kolhydrater. 

Sedan är ts som själv beskriver sin egna mat. Ts är sjölv denna kollegan. 

Ja, kolhydratfattig mat är en bra diet, en av många som funkar.
    Eller en livstilsändring som man har livet ut.
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-11 20:06:02 följande:

Bara om man följer sin diet, oavsett om det är tallriksmodellen, pyramiden eller andra dieter.

Fakta säger få gör, för de flesta återgår till samma hjulspår.(Kanske du inte visste?)

Självklart finns de det som inte klarar av att göra en livstilsändring när det gäller kosten. Självklart finns de de som klarar av tillfälliga dieter.

Människor är olika individer. Visst inte du det? 

Det trodde jag faktiskt alla visste. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-11 20:06:02 följande:

Bara om man följer sin diet, oavsett om det är tallriksmodellen, pyramiden eller andra dieter.

Fakta säger få gör, för de flesta återgår till samma hjulspår.(Kanske du inte visste?)

Och jag ser att du fortfarande inte vet skillnaden på en diet och en livstilsändring. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-11 21:03:20 följande:

En diet som TS berättade i TS, berättar att det var en lågkolhydrat diet:
    Som även kan vara en livsstilsförändring.

Så du förstått det nu? Tog bara väldigt lång tid. 👏
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 06:28:16 följande:

Ja, det är en diet oavsett, inte heller utesluter det ena det andra i olika sammanhang.
    Och TS bevittnade "kollegans" lågkolhydratkost, som upprepades och därför ser ut som en vald diet.

Intressant du tog bort 60% av inlägget, men antar det var helt omöjligt och skriva det du gjorde utan.

Så är vänlig och tar med hela mitt inlägg, och man kan ställa sig frågan vad det är du inbillar dig säga med att det inte är en diet och när det är.

Gå och tugga tuggummi är fakti8skt möjligt.

Dock var det exakt vad jag sade, så hur visste jag inte?

Diet och livsstilsförändring kan vara samma, men även helt olika saker.

Det går att gå och tugga tuggummi samtidigt, eller visste du inte det? Solig

Mitt svar blir detsamma oavsett om 60% av inlägget är borta. 
    Dock var det exakt vad jag sade, så hur visste jag inte?
    EpicF skrev 2026-03-11 20:34:36 följande:
    Och jag ser att du fortfarande inte vet skillnaden på en diet och en livstilsändring. 

Diet och livsstilsförändring kan vara samma, men även helt olika saker.

Det går att gå och tugga tuggummi samtidigt, eller visste du inte det? Solig

Så du förstått det nu? Tog bara väldigt lång tid. 👏
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 15:39:35 följande:

DOckberättar det borttagna något du inte ville veta av.

Det TS beskrev är fortfarande en diet, och diet och livsstilsförändringar är inte samma sak, bara två olika beskrivningar på något större.

MEdans diet är direktförklarande vad man har gjort för livsstilsförändring, då en sådan förändring behöver inte innefatta dieter :whoco5:

Och sen för återgår till det inlägget, så är det korrekt att det TS troligtvis såg hos "kollegan" är en kolhydratfattig diet.
    Det går aldrig komma ifrån det.

Så du känner till, eftersom du ver att det är en dietoch inte en livstilsändring h*n har? Intressant. Och ändå förstår du inte att ts beskriver sin egna mat, dvs ts ÄR kollegan. 

Och nej, der behöver inte vara en kolhydratfattig diet. Kan som sagt lika gärna var en livstilsändring och då är det en sk livstil och sätt att leva eftersom ts gör. Inte en diet. 
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 15:39:35 följande:

DOckberättar det borttagna något du inte ville veta av.

Det TS beskrev är fortfarande en diet, och diet och livsstilsförändringar är inte samma sak, bara två olika beskrivningar på något större.

MEdans diet är direktförklarande vad man har gjort för livsstilsförändring, då en sådan förändring behöver inte innefatta dieter :whoco5:

Och sen för återgår till det inlägget, så är det korrekt att det TS troligtvis såg hos "kollegan" är en kolhydratfattig diet.
    Det går aldrig komma ifrån det.

Det borttagna berättar bara att det inte var något att diskutera. 
  • EpicF
    Anonym (maaaat) skrev 2026-03-12 16:11:45 följande:

Vad är det med er två att aldrig kunna låta udda vara jämt och helt enkelt buga ut? Varför ska ni alltid förstöra folks trådar?

För att få lite liv i tråden  😂
  • EpicF
    klyban skrev 2026-03-12 18:15:30 följande:

En diet behöver inte betyda mer än en ny diet, även om en del förändrar sig.
    Livsstilsförändring behöver inte ens handla om diet.

Trådstarten beskriver "kollegan" äter en diet och med tanke på den återkommer, och en lågkolhydrat biet eller nästan utan kolhydrater.

Och beskrivningen berättar om just låga kolhydrater, hur kan du missat det?

EpicF skrev 2026-03-12 18:07:39 följande:

Har du läst vad ts beskriver att h*n äter? 

En diet behöver inte betyda mer än en ny diet, även om en del förändrar sig.
    Livsstilsförändring behöver inte ens handla om diet.

Trådstarten beskriver "kollegan" äter en diet och med tanke på den återkommer, och en lågkolhydrat biet eller nästan utan kolhydrater.

Och beskrivningen berättar om just låga kolhydrater, hur kan du missat det?

EpicF skrev 2026-03-12 18:07:39 följande:

Berättar att du var tvungen ta bort saker för annars funkade inte ditt inlägg.

Mitt inlägg fungerade utmärkt även när jag tog bort det som var irrelevant. 

EpicF skrev 2026-03-12 18:09:20 följande:
    För att få lite liv i tråden  😂

Att säga det inte kan vara en diet?
    Udda utan tvekan.

Vilket jag heller inte har gjort. Men det verkar du ha missat, som så mycket annat....
  • EpicF
    Anonym (Mimmi) skrev 2026-03-12 18:18:35 följande:
    Fast ni förstör ts tråd, man orkar inte vara kvar för det man skriver försvinner i havet av inlägg som ni två producerar.

Varför kan ni inte bara ta allt ert tjafs i pm?
    Absolut, hade vi kunnat göra det. 
Svar på tråden Konstig kost