Lexus88 skrev 2026-03-10 10:40:08 följande:
Känns verkligen konstigt när dom pratar om mig i en podd på ett skämtsamt sätt.
Det som oroar mig är att dom kanske har rätt i att det till mestadels sitter i huvudet och jag har "gett upp" i tio år för jag har insett att det är kört.
Synd att jag inte vågat ladda upp en bild på mig själv på ett forum och fått ärliga svar om mitt utseende. Det var nätdejtingen som förstörde mitt självförtroende, tio år utan en enda dejt ledde till världens sämsta självförtroende.
Anonym (Klara) skrev 2026-03-09 19:29:45 följande:
Hur har dessa enstöringar hittat en partner?
Du har inte det som kvinnor vill ha antagligen, eftersom du aldrig träffat någon. Sedan är det inte bara att träffa kvinnor, det ska ju klicka också, hos båda.
Det undrar jag också hur dom gör. Människor som så vitt jag vet bara sitter inne men ändå lyckas hitta någon. Kanske på nätet eller något. Invandrare brukar ju ha föräldrarna som hittar fru åt dom.
Om du har en funktionsnedsättning som exemprlvis autism, är det nog lättare att hitta en partner som också har det. Finns föreningar och också grupper på FB.
Jag tror att ur en psykologiskt perspektiv så fungerar det här att du startar nya "ensamhetstrådar" som en ersättning för att göra något på riktigt åt din livssituation.
När du diskuterar din situation på nätet, så känner du dig lite mindre ensam ett tag. Men det hjälper dig inte i längden.
Det är väldigt många män som inte får träffar på dejtingsajter.
Sedan tror jag att du också ska inrikta dig på att träffa andra människor i grupp, inte bara vara fixerad på att hitta en kvinna.