• Anonym (TS)

Tips på present till lärare

Söker lite tips på presenter till lärare att ge vid sommarlovet, vi har haft samma lärare sedan F-klass och nu går barnen ut  3an i juni, så vad är en bra present att ge till lärarna från klassen? Vill gärna ge något lite finare än en korg med ost eller sådant som de brukar få.

ÖS på med TIPS!

Budget är inte så viktigt, men uppenbarligen kan vi inte köpa en Tesla till alla lärarna. LOL.

Gör er inte besvär med kommentarer som "Lärare behöver inte presenter" och "Min syrras kompis brorsas langares barnvakts hamster har sagt att lärare inte vill ha presenter" Det är bara barnsligt och då kan ni scrolla vidare till en annan tråd.

• Svar på tråden Tips på present till lärare
  • Anonym (Järven)

Din trådstart är barnslig, om något.

Jag ger den 1 trollsvans av fem möjliga.

• trollhona

En upplevelse kan vara rätt kul och speciellt.

Escape room om det är yngre lärare, luftballong om de inte är höjdrädda, äldre kanske gillar någon speciell middag. Tex middag där man ska lösa en gåta med andra gäster eller där det är helt mörkt.

Finns faktiskt rätt skojiga saker om du söker på #ge bort upplevelse
    Det beror på lite vart ni bor också, Stockholm har ju rätt mycket att välja på medan kanske Jokkmokk inte har det.

• Anonym (TS)
    Anonym (Järven) skrev 2026-03-15 19:51:25 följande:

Din trådstart är barnslig, om något.

Jag ger den 1 trollsvans av fem möjliga.

Wow, 3 minuter innan någon bitter människa ska spy galla omkring sig.
    Som sagt, scrolla vidare.
  • Anonym (TS)
    trollhona skrev 2026-03-15 19:52:12 följande:

En upplevelse kan vara rätt kul och speciellt.

Escape room om det är yngre lärare, luftballong om de inte är höjdrädda, äldre kanske gillar någon speciell middag. Tex middag där man ska lösa en gåta med andra gäster eller där det är helt mörkt.

Finns faktiskt rätt skojiga saker om du söker på #ge bort upplevelse
    Det beror på lite vart ni bor också, Stockholm har ju rätt mycket att välja på medan kanske Jokkmokk inte har det.

Bra tips. De hamnar på listan!
  • Anonym (E)

Escape room eller annan upplevelse är ju inget som de kan göra själva och kan vara så att de inte alls vill göra med andra lärare utan behöver lägga ut kostnader för att få med sig någon. Så det hade jag inte valt.

• Jemp

Jag gillar idén att barnet skriver upp lärarens positiva egenskaper på ett eller annat sätt. Går ju också att göra som komplement om du vill ge nåt större.

• Anonym (TS)
    fasanfjäder skrev 2026-03-15 20:54:23 följande:

Något som är ätbart eller drickbart, dvs inget som ska sparas eller förvaras. 

Hamnar på listan!
  • Anonym (TS)
    Jemp skrev 2026-03-15 20:34:13 följande:

Jag gillar idén att barnet skriver upp lärarens positiva egenskaper på ett eller annat sätt. Går ju också att göra som komplement om du vill ge nåt större.

Intressant, hamnar på listan.
  • Anonym (Fröken)

Jag har gett bort en liten fin tygkasse med en strand duk ( typ badlakan) en bok, lite godis, och en somrig dryck! 
    har alltid uppskattats!
    Någon gång en korsords tidning och en målarbo typ mandala att syssla med under lata dagar på lovet!

• Anonym (safety first)

Kolla först med kommunen om det är ok med presenter, och om den i så fall har någon maxgräns. 

Vi får inte ta emot något mot ett större värde än 200 kr om det är enskilt eller 2000 kr om det är från hela klassen.

Själv uppskattar jag mest saker som jag sedan kan använda i klassrummet. Fina sagosamlingar, till exempel. 

• Aliona
    Anonym (safety first) skrev 2026-03-15 21:26:05 följande:

Kolla först med kommunen om det är ok med presenter, och om den i så fall har någon maxgräns. 

Vi får inte ta emot något mot ett större värde än 200 kr om det är enskilt eller 2000 kr om det är från hela klassen.

Själv uppskattar jag mest saker som jag sedan kan använda i klassrummet. Fina sagosamlingar, till exempel. 

Jag skulle också precis säga det här. Viktigt att kolla upp policyn så att det inte blir fel och läraren kanske får besvär. Där jag bor är det tillåtet, men enbart från helklass och riktmärket är 10-20 kr. Vi har gett personalen (alla lärare och fritidspersonal) choklad, delikatesskorgar och böcker tidigare. 
  • Anonym (xxx)

Att vi aldrig kan komma längre...  

An Apple For The Teacher Cartoons and Comics - funny pictures from  CartoonStock

Svar på tråden Tips på present till lärare