• Anonym (vardag)

Vad ser du fram emot?

Vad ser du fram emot i ditt liv just nu?

Själv ser jag inte fram emot något stort direkt. Däremot ser jag fram emot små vardagssaker. 
    Imorgon ska vi åka och handla mat, ska köpa mjöl till bakning. Det blir kul!

• Svar på tråden Vad ser du fram emot?
  • Anonym (GF)
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-24 18:38:31 följande:

Sluta jobba om ett år med en pension på över 40k i månaden, samtidigt som min totala boendekostnad i sjönära villa är under 4000 i månaden.

Ständigt denna förbannade sjönära villa. 
  • Anonym (Det lilla)
    Anonym (GF) skrev 2026-03-25 19:29:38 följande:
    Ständigt denna förbannade sjönära villa. 
    Det är det väl många som har, så många sjöar som finns i det här landet.
  • Anonym (Vår)
    Anonym (Det lilla) skrev 2026-03-25 20:33:25 följande:
    Det är det väl många som har, så många sjöar som finns i det här landet.
    Verkligen, i alla fall väldigt många stugor.

Jag ser fram emot att äntligen kunna åka till stugan nu när isen äntligen släppt. Ska bli härligt med vår.
  • Eurydike 87
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-03-25 14:48:32 följande:

Kul att läsa positiva tankar när jag själv inte ens kan minnas när jag hade nåt att se fram emot. Många år sen.

Nu ser jag inte fram emot mer än att komma över sorgen av en avslutad långvarig relation. 

Men grattis till er, komma läsa här och glädjas åt alla som har det bra {#emotions_dlg.flower}

Skönt att du kan glädjas åt andra, trots att du själv har haft det tufft! Hoppas att det går bra för dig att komma över sorgen och att det blir lite lättare för varje dag som går 🌸
  • Eurydike 87
    Anonym (Det lilla) skrev 2026-03-25 19:15:31 följande:

Ser fram emot att det kanske dyker upp små solar i dikesrenarna snart. Jag ser fram emot ljusa kvällar att sitta och pyssla i. Jag ser fram emot nya ägg och fetare mjölk. Jag ser fram emot grönsaksland ens upptining och färre kjolar.

Såg några små solar i diket när jag var ute och cyklade i helgen! Passade också på att käka årets första glass ute 🌞
  • Anonym (M.)

Jag ser fram mot att resa till Istanbul om drygt två veckor. Ska bli spännande!

• Anonym (X)
    Anonym (Hmmmm.....) skrev 2026-03-25 14:48:32 följande:

Kul att läsa positiva tankar när jag själv inte ens kan minnas när jag hade nåt att se fram emot. Många år sen.

Nu ser jag inte fram emot mer än att komma över sorgen av en avslutad långvarig relation. 

Men grattis till er, komma läsa här och glädjas åt alla som har det bra {#emotions_dlg.flower}

Även när det varit mycket tungt i mitt liv, dödsfall, skilsmässa, arbetslöshet och jag varit rejält deppad har jag ändå kunnat se fram emot saker. Har också försökt skapa saker att se fram emot.
  • klyban
    Anonym (vardag) skrev 2026-03-24 14:32:22 följande:
    Vad ser du fram emot?

Vad ser du fram emot i ditt liv just nu?

Själv ser jag inte fram emot något stort direkt. Däremot ser jag fram emot små vardagssaker. 
    Imorgon ska vi åka och handla mat, ska köpa mjöl till bakning. Det blir kul!

Haha, läste rubriken till TS innan jag in, och tänkte exakt det du sen tycker är kul.

Tycker det är roligt att handla mat och sen göra god mat och är duktig på det också.
    Så ger mig stor lycka i livet och mina närmaste.

Annan sak jag ser fram emot är mina odlingar jag ska starta typ idag eller närmaste dagarna, tomatillo, tomater, chili, solrosor, persilja och dill.
    Solrosorna är riktigt fina, inte gula, utan en rätt röd och en ljusljusgul,

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hajen)

Nästa varv jag cirklar förbi fyndhyllan på CityGross.

Jag ääääälskar rabattgrejer. Forfarande nöjd över 4 kilo Odense mandelmassa till 70% off, i höstas. Det blev en massa goda kakor.

• Anonym (Dos)

Att jag har en enda bra vän.

Visst, det är en flaska starksprit ,men ändå, bättre det än helt ensam. 

• UngGubbeinorr
    Anonym (Dos) skrev 2026-03-26 18:56:34 följande:

Att jag har en enda bra vän.

Visst, det är en flaska starksprit ,men ändå, bättre det än helt ensam. 

Alkohol är ingen vän, snarare nåt som lurar dig. Var inte lättlurad.
  • Anonym (M.)
    UngGubbeinorr skrev 2026-03-26 19:50:18 följande:
    Alkohol är ingen vän, snarare nåt som lurar dig. Var inte lättlurad.
    Håller med. I alla fall inte på det sättet. Att man kan se fram emot en upplevelse där alkohol - t.ex. ett gott vin på en uteservering i solen eller ett glas likör efter en god middag med fina vänner - är EN DEL av upplevelsen, är en annan sak. Men inte om alkoholen (och stora mängder också) blir ett självändamål som får ersätta allt annat. Då behöver man söka någon form av hjälp.
  • Anonym (vardag)

Så roligt att läsa alla svar!

En annan sak jag ser fram emot är att jag varje dag tittar efter om det kommit nya vårblommor där jag promenerar

• UngGubbeinorr
    Anonym (M.) skrev 2026-03-26 22:55:08 följande:
    Håller med. I alla fall inte på det sättet. Att man kan se fram emot en upplevelse där alkohol - t.ex. ett gott vin på en uteservering i solen eller ett glas likör efter en god middag med fina vänner - är EN DEL av upplevelsen, är en annan sak. Men inte om alkoholen (och stora mängder också) blir ett självändamål som får ersätta allt annat. Då behöver man söka någon form av hjälp.
    Precis. Sitta vid en uteservering, samtalandes över ett glas efter en god middag, tittandes på folk. Det är en form av njutning.
Svar på tråden Vad ser du fram emot?