• Anonym (Uhh)

Spel på fyllan

Hej

Min sambo har börjat på ett nytt jobb och det var en av kollegorna som bjöd in till fest (enbart för anställda).

Inget konstigt med det. Men i går kom det fram att efter 12 slaget hade de starka dryckerna tagit plats och så hade någon version av sanning eller konsekvens tagit fart. Min sambo hade bland annat, pratat om vårat sexliv, visat brösten och kysst en annan kvinna. Vid 3 på natten trillar hon in och är rätt så berusad. 

Jag blev väldigt sur när detta kom fram, känner mig besviken och sviken? vi båda är i 37 års åldern samt har barn i 12 års åldern. Hon lovade också att ta de lugnt med drickat efter som hon blir omdömeslös när hon dricker sprit. 

Hon tycker jag överreagerar och ska skärpa mig. Så överreagerar jag eller är mina känslor befogade?

• Svar på tråden Spel på fyllan
  • Core

Det är väl upp till var och en, men jag hade då fan inte stannat en sekund med en sån kvinna 

Visst, alla kan bli för full och bli lite pinsam, men va fan, försvinner integriteten helt är det ingen jag velat investera resten av mitt liv med.

Jag vet att det inte är så enkelt med ungar och allt vad det innebär, men en sån händelse kommer sällan ensam, så du måste själv avgöra vart din gräns går. Ultimatum och tomma löften kommer alltid tänjas fram och tillbaka, du kommer med all sannolikhet inte se en varaktig förändring 

• KimLinnefeldt

Det var illojalt och hänsynslöst att lämna ut er på det sättet, på fyllan.

Hon kan ändå vara en bra person, men ni behöver diskutera på djupet vad som fick henne att göra det hon gjorde. Saknar hon spänning i ert sexliv? Saknar hon respekt för dig?

Att hon var full räcker inte som förklaring. Det finns många som blir fulla utan att göra sånt.

Du beskrev dina känslor om detta. Hon svarade med att kritisera dig. 

• Anonym (Karolina)
    Anonym (Uhh) skrev 2026-03-25 13:04:51 följande:
    Spel på fyllan

Hej

Min sambo har börjat på ett nytt jobb och det var en av kollegorna som bjöd in till fest (enbart för anställda).

Inget konstigt med det. Men i går kom det fram att efter 12 slaget hade de starka dryckerna tagit plats och så hade någon version av sanning eller konsekvens tagit fart. Min sambo hade bland annat, pratat om vårat sexliv, visat brösten och kysst en annan kvinna. Vid 3 på natten trillar hon in och är rätt så berusad. 

Jag blev väldigt sur när detta kom fram, känner mig besviken och sviken? vi båda är i 37 års åldern samt har barn i 12 års åldern. Hon lovade också att ta de lugnt med drickat efter som hon blir omdömeslös när hon dricker sprit. 

Hon tycker jag överreagerar och ska skärpa mig. Så överreagerar jag eller är mina känslor befogade?

Så detta är alltså inte första gången hon gör något omdömeslöst på fyllan?

Ni ska kanske börja där, med hennes alkoholproblem. 
  • Lönnsirap

Det är väl alltid en helhetsbild om hur man ska hantera ens partners dåliga sidor och självklart får du vara besviken och sur för vad som hänt. 

Oftast är det dock människor som är väldigt dugliga och bra, som släpper loss lite väl mycket vid fylla, så du får väl se det i sitt sammanhang. 

Spontant tänker jag att man som partner får klantat sig någon gång, men att det naturligtvis kan vara väldigt olyckligt. Samtidigt är det ju ert förhållande och du kanske ser på relationen i ett annat ljus nu. 

• Ascendere

Hur har hon reagerat och vad har hon sagt efteråt?
    Det säger nästan mer än själva handlingarna i sig

• molly50

Jag tycker inte att du överreagerar. Om hon blir så omdömeslös när hon dricker så bör hon se över sin alkoholkonsumtion.

• Jemp

Vad är det du ts tycker är det största problemet i detta? Det är en helt ärlig fråga. 

Personligen hade jag reagerat rätt starkt på alkoholproblemen och i lugn och ro några dagar senare tagit upp det som något som oroar mig och som jag önskar att vi diskuterar/partnern tänker till kring att jobba på.

• Anonym (Erfaren_man)

Hon kysste någon annan, och oavsett kön är ju det att betrakta som otrohet, givetvis. 
    Hon visade sina bröst för kollegorna! Det ensamt hade fått mig att begära skilsmässa.
    Dessutom lämnade hon ut privat information om ert sexliv till sina kollegor. Det är ett stort svek. 

Jag hade inte tvekat en endaste sekund, utan hade lämnat henne. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2026-03-25 14:37:38 följande:

Hon kysste någon annan, och oavsett kön är ju det att betrakta som otrohet, givetvis. 
    Hon visade sina bröst för kollegorna! Det ensamt hade fått mig att begära skilsmässa.
    Dessutom lämnade hon ut privat information om ert sexliv till sina kollegor. Det är ett stort svek. 

Jag hade inte tvekat en endaste sekund, utan hade lämnat henne. 

Kan du inte tänka dig samtal, analys, ursäkt och förlåtelse?
  • Anonym (f)

Jag tänker att kan det inte funnits en del press med det nyare umgänget, att passa in och att hon då drack förmycket? Allt är inte svartvitt men självklart bör hon ångra sig.

Svar på tråden Spel på fyllan