Fasar för semestern
Konstig rubrik kanske, men börjar redan gruva mig för semestern. Har ett sommarställe dit vi åker varje år och det är en väldigt öppen plats dit alla grannar kommer/dyker upp när som helst. Förra året var vi inte ensamma en enda dag/kväll på två veckor. Jag hade verkligen behövt semester efter semestern. Grannarna kommer bara över och man förväntas sitta och prata med dom om allt och ingenting. Dom lämnar kvar glas och grejer som dom förväntar sig att jag ska diska åt dom, lämnar kvar saker ölburkar och flaskor, sitter och röker medan vi äter utan att egentligen ta hänsyn öht, fast vi har ett litet barn med ibland. Kör in med full fart på tomten med fyrhjulingar. Jag känner mig invaderad av detta och vill inte åka dit på grund av denna spontanitet eller vad man kan kalla det för. Om jag skulle säga ifrån så skulle jag upplevas som den tråkiga party-förstöraren, vilket jag egentligen inte är. Jag vill bara ha det lite uppstyrt och ordnat. Jag skulle aldrig gå hem till dom och sitta en hel kväll och gapa och skrika, funderar på att göra det för att ge igen och kanske få dom att fatta. Eller börja klä mig väldigt lättklätt så dom inte vågar närma sig. Är det nån som har nåt tips på hur man kan hantera sånt här?