• Anonym (Dejt)

Googlade dejt

Jag har börjat dejta en man från Tinder. Han känns som en jättebra man, googlade hans namn bara för att kolla att han inte är gift eller så. 

nopp, inte gift men sambo stod det? ältade med hur jag skulle göra men bestämde mig för att fråga rakt ut, utan att vara anklagande. 

det fanns en oskyldig förklaring, men han tyckte att det var konstigt att jag googlat honom. 

jag svarade att jag bara ville vara försiktig men nu har han inte skrivit mer med mig? vi skulle ses imorgon. Hemma hos mig. Nu vet jag inte hur det blir. 

var det konstigt att jag googlade? Och frågade rakt ut? Vi har träffats ute flera gånger och haft tät kontakt. 

• Svar på tråden Googlade dejt
  • Queen Ice
    Anonym (Dejt) skrev 2026-04-08 20:46:01 följande:
    Googlade dejt

Jag har börjat dejta en man från Tinder. Han känns som en jättebra man, googlade hans namn bara för att kolla att han inte är gift eller så. 

nopp, inte gift men sambo stod det? ältade med hur jag skulle göra men bestämde mig för att fråga rakt ut, utan att vara anklagande. 

det fanns en oskyldig förklaring, men han tyckte att det var konstigt att jag googlat honom. 

jag svarade att jag bara ville vara försiktig men nu har han inte skrivit mer med mig? vi skulle ses imorgon. Hemma hos mig. Nu vet jag inte hur det blir. 

var det konstigt att jag googlade? Och frågade rakt ut? Vi har träffats ute flera gånger och haft tät kontakt. 

Du kom på honom med att försöka vara otrogen. Klart som fan att han försvann.
  • Anonym (Dejt)
    Queen Ice skrev 2026-04-08 20:48:37 följande:
    Du kom på honom med att försöka vara otrogen. Klart som fan att han försvann.
    Jag tror nog på hans förklaring? men han tyckte att det var konstigt att jag googlat honom. Tror att det är vanligt att göra det, men kanske inte att berätta att man gjort det,.. men nu fick jag ju upp att han hade sambo (enligt min googling). Så absolut, brutalt ärligt att skriva att jag googlat men var det konstigt?
  • Anonym (Linda)

Han ljuger för dig och lägger sen  skulden på dig? 

Nä vet du,.. I princip alla googlar sina dejter numera och det är inget konstigt. 

Han blev obekväm för att du kom på honom.

Får jag gissa att han kör klassikern att dom gjort slut men hon bor kvar för att hitta bostad?  

Kasta honom och gå vidare.  

• EpicF
    Anonym (Dejt) skrev 2026-04-08 20:52:42 följande:
    Jag tror nog på hans förklaring? men han tyckte att det var konstigt att jag googlat honom. Tror att det är vanligt att göra det, men kanske inte att berätta att man gjort det,.. men nu fick jag ju upp att han hade sambo (enligt min googling). Så absolut, brutalt ärligt att skriva att jag googlat men var det konstigt?
    Vad var det för förklaring? 

Nej, det var inte konstigt att googla. Många gör det, men få berättar nog för sin dejt. 
  • Queen Ice
    Anonym (Dejt) skrev 2026-04-08 20:52:42 följande:

Men du. Du ville kolla om han var gift och han var sambo. Det är väl ungefär lika illa? 

Varför så orolig över vad en otrogen skit tycker?

• Anonym (Nej)

En jag träffade var också sambo och påstå han var inneboende. Såklart inte. Efter lite sökande efter hennes namn på sociala medier la hon öppet upp när de var utomlands tillsammans. Hon kände nog något på sig. 

• Fjäril kär

Om du nu har namnet på henne så sök henne på sociala medier så ser du snabbt om han faktiskt tslar sanning.  
    Nytagna gulliga bilder, taggar etc kommer ju säga sanningen.

• Anonym (För ofta)

Tror tyvärr oxå han blev påkommen. Tyvärr är det vansinnigt vanligt att folk med partners ger sig ut i dejtingvärlden. Vissa gör det öppet, andra fifflar med det i hopp om att inte bli påkomna. 

För någon som är otrogen lär den redan finnas en cover story uttänkt. Sannolikheten att den är sann finns så klart, men den är nog inte jättestor. 

Tror och att säkert i alla fall 85% googlar innan för att inte hamna i just det du gjort. 
    Önskar dig lycka till oavsett

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Linda) skrev 2026-04-08 20:57:48 följande:

Han ljuger för dig och lägger sen  skulden på dig? 

Nä vet du,.. I princip alla googlar sina dejter numera och det är inget konstigt. 

Han blev obekväm för att du kom på honom.

Får jag gissa att han kör klassikern att dom gjort slut men hon bor kvar för att hitta bostad?  

Kasta honom och gå vidare.  

Den "klassikern" hamnade jag i ofrivilligt. Avslutade med mitt ex vid påsk men hon kom inte ur huset förrän augusti - kul sommar? Not!
    Dessutom - det tog en halv evighet efter att hon flyttat tills hon försvann från min adress på nätet .....
  • Anonym (Dejt)

Tack för era svar. 

adressen har inte ändrats än sa han. Jag tror honom men det är inte mitt stora problem. Mitt stora problem är att jag känner mig konstig över mig själv. 

tror att många googlar, absolut. Men många erkänner nog inte? och hade jag inte tyckt om honom hade jag blockat honom här och nu. 

men jag känner mig? hemsk eftersom han tyckte att det var konstigt gjort av mig. 

Svar på tråden Googlade dejt