• vadskajaghetadå

är det nödvändigt med snuttefilt?

Har era barn sånt?
    Oscar har inte det.
    Jag tycker många barn verkar ha det, han är 15 månader och ammar men om han inte ammade kanske han ville ha det, jag vet inte.

• Svar på tråden är det nödvändigt med snuttefilt?
  • Vikingafrun

Mina svärföräldrar köpte en snuttefilt till honom och den har han gillat sen första stund. Han är 3,5 månader nu. Han gosar in sig ordentligt i den. Fast man får passa lite så han kan andas. Men han blir nästan alltid lugn när han får den. (Förutom ikväll då han skrek och skrek och ingenting hjälpte). Jaja...det är upp till var och en om ens barn ska ha snuttis.

• Mrs Boysenberry

Prinsessan Zelda - hur vågar man lägga en filt över sitt barns ansikte?? Har hört andra som gjort så, men jag tycker det skulle vara skitläskigt...

• Leaaa

Emil har haft snuttefilt fram till han var ca 11 månader. Han brukade ha den över ansiktet vilket jag tyckte var super läskigt. En dag så ville han inte ha den så vi tog bort den helt. Napp har han haft sen bb...Lyssna på din son han ger dig de rätta svaret strunta i hur andra barn gör! Din son e unik å har sina egna behov!

• 4barnsMom

Min son är bara 4 veckor men verkar gilla sin kräkhanduk! Det är så att han kräks mängder så där han är är nån handuk alltid med. Nu verkar stackaren tro att den SKA vara med och han gosar med den..

Han ska få några riktigt fina gosefiltar av mej istället Men det kanske bara är frotte som gäller nu?

Har nog inte tänkt att han ska ha det men nu blir det så, hellre än kräkhandukarna! Haha..

• ebben

mina barn har inte haft nån snutte! Jo,jag har ju köpt för att de varit så söta,men de har inte varit intresserade..........
    napp har de haft .....
    ammat bara runt 8 månader.
    så inte tror jag det är skillnaden.

• ninnast

men om barn vill ha snutte filt eller ej e ju olika ,, samma sal med barn som gillar tutte

• Miatanten

Många bebisar VILL ju ha nåt över ansiktet när dom somnar. Sen när dom somnat kan man ju förståss ta bort filten eller vad det nu är..
    Theodor drar alltid täcket upp i ansiktet när han e trött.

• Prinsessan Zelda
    Mrs Boysenberry skrev 2006-04-01 22:20:40 följande:
    Prinsessan Zelda - hur vågar man lägga en filt över sitt barns ansikte?? Har hört andra som gjort så, men jag tycker det skulle vara skitläskigt...
    Du kan väl sova med täcket över ansiktet

Nä en tunn filt är ingen fara. Den åker ju av när han somnar, inte alltid i och för sig. Jag kör ju inte in den i mun och näsa. Den ligger ju ovanpå, man kan ju andas helt normalt med en tunn filt över munnen själv. Har aldrig oroat mig över det, och nu för tiden lägger han den själv över ansiktet.
    The hardest thing in this world...is to live in it.
  • Mrs Boysenberry

Miatanten - men jag skulle inte göra det även om mitt barn "ville" det! Och hur vet man att barnet vill förresten? Då måste man ju prova det för att upptäcka att de gillar det, eller hur? För från början är de ju inte riktigt kapabla till att dra upp täcket själva...

Prinsessan Zelda - jag tycker det är obehagligt med vad som helst över ansiktet, och skulle därför självklart inte lägga nåt över mitt barns ansikte... Och du behöver ju inte stoppa in den i mun och näsa för att andningen ska försvåras! Det är väl rätt uppenbart att man andas bättre om man INTE har nåt över ansiktet? Sover DU med en filt över ansiktet? Annars verkar det ju inte klokt att göra så mot sitt barn, tycker jag. Dessutom kan det ju öka risken för PSD, men det kanske du inte har reflekterat över?

Svar på tråden är det nödvändigt med snuttefilt?