Tilles tråd
Godmorgon: Nu har jag suttit och läst alla inlägg sedan igår. Jag är djupt rörd över alla inlägg och att den nya tråden har vuxit så fort på inte ens ett dygn. Måste bara säga tack till alla er som gör inlägg. Den gamla tråden och den nya kommer jag spara och skriva ut och lägga i Tilles minneskista, som för övrigt börjar bli rätt full.
Om ni har läst dagboken så har ni redan läst att Tille inte käkade mycket alls igår och inatt så vart det inte heller mycket. Men han vekar vilja stanna den här dagen också. Vi funderar på bad idag, men vi får se lite hur han mår... Såren ser förhållandevis bra ut. Jag fick meddelande ifrån en annan mamma som har tappat en dotter i den här sjukdomen och hon sa att veckan innan hennes dotter gick bort så blev såren mindre. Det är precis vad vi har upplevt de två senaste veckorna. Men vi har varit mer än redo nu i någon vecka att låta honom gå så det känns inte alls traumatiskt.
Jungfru: Du ställde en fråga igår om vår syn på religion och sånt har ändrats. Jag följde alltid med min mormor till kyrkan när jag var liten och jag har läst bibeln pärm till pärm. Men jag är inte troende. Jag anser att livet är som livet är och vi kan inte göra så mycket åt det. Vi finner styrka i oss själva och varandra. Men jag älskar religioner och är rätt påläst på många olika religioner och jag respekterar alla människor för vad dom är. När det gäller om vi har fått annorlunda syn så kan jag bara säga, att det tror jag inte. Däremot så kan jag känna att vi har blivit ännu starkare av det här. Vi bryter självklart ihop och är ledsen från gång till gång och hade vi inte gjort det så hade det ju varit konstigt. Det finns många saker det är väl värt att gråta över och det här är en av dom.
Mmmm det blev ett flummigt svar. Om du tycker att jag inte svarade på din fråga så får du ställa den igen.
tigerlilly och Happy me: Så otroligt fina dikter.
Nu ska jag upp och kolla till mina killar.. både den största och den minsta.. mellankillen är på skolan.