Inlägg från: qramiz |Visa alla inlägg
  • qramiz

Tilles tråd

Har en orolig magkänsla idag..
    Vill ändå komma in här och önska en god morgon.......
    "ser du änglarna pappa som dansar" hör vilken vacker musik....ropar barnet som spelar på harpan med strängar av garn på en spik........Qramizzar varma sådana till hela familjen.
    Hoppas ni hade en trelig kväll igår och att ni slapp känna av Tilles oroligheter hela natten....

• qramiz

Solen glittrar in och min bus dotter ropar på mig, bäst att gå ner och se vad busan nu hittat på....innan när jag smet upp så hade hon vällt ett helt mjölkpaket över bodet....härlig morgon start...Tack alla ni som skriver en massa fint på denna sidan , allt stöd man kan ge familjen i deras jättesvåra stund som är obegriplig att förstå... Qramizzar ...hmm, bästa tt gå ner, vi ska gå till mormor än sväng...ses senare...

• qramiz

pust städar som en galning , gör alltid det när jag känner mig deppig och otålig, orolig....Mattan har nog aldrig varit så ren och fin som nu....blir så förbannad (på ren svenska) på hur orättvis världen igentligen är- varför Tille??? känns så jäkla meningslöst...ser solen sippra in genom mitt lilla fönster här vid datorn, vet inte om det underlättar så hemskt mycket...känner mej tung i bröstet idag......sorgen har nattsvarta rosor......

• qramiz

Irörelse
    Den mätta dagen, den är aldrig störst,Den bästa dagen är en dag av törst.
    Nog finns det mål och mening i vår färd, men det är vägen som är mödan värd....
    Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast.
    På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång...
    Bryt upp,bryt upp, den nya dagen gryr, oändligt är vårt stora äventyr....
    Tingelinge linge tåget går ut i vida världen den som 50öre har får följa med på färden, se Tille se Tille nu löser han biljetten .........nu stiger han på nu vinkar han adjö och så kan....tåget gå......................Tille tänk på den goda chokladen,,de vackra äppelträden som står i blom, regnbågen med alla dessa färjer som dina vackra blå kan titta på....
    snosningar och små ömma silkes lena klappningar på din kind lillaman..
    Hur går det för er therese och nicklas ?- som stormen river öppet hav - så möts vi här igen...två vilsna själar.........Vi finns och stöttar er alltid...Bumbikram

• qramiz

Önska
    Jag önska jag kunde hjälpa
    Jag önskar jag kunde bota
    Jag önska kunna vara hos er och byta för någon dag...
    Jag önska kunna ta upp Tilleman och kramas och kittlas så han kiknar av skratt
    Jag önksa att detta aldrig hade hänt..
    Jag önksa jag kunde få hålla om er underbara människor och ge er kraft..
    Jag önska Tilleman slipper lida......och få flyga hem....
    ...men vem ska jag önska till????????????

Godnatt du lilla skatt....tycker om dej...från marken till himelen....

• qramiz

Soliga morgon kramar och påsk-hälsningar till er alla.......

• qramiz

Har ännu en gång varit inne och läst en massa fint som alla skriver....skönt att ni varit ute idag och att Tille fått vara ute i den sköna vårsolen som fortfarande skiner , det finns hopp om en skön vår ändå.....
    Tille....
    Någonstans inom mitt inre finns en glöd som får mej att kämpa,
    någonstans, gömd långt inom mej finns viljan att leva
    känner mej vilsen, kan inte hitta tillbaks till mej själv längre.
    jag försöker fly undan tristessen försöker hitta en mening med allt som händer runtomkring
    allt ser så mörkt ut, det skrämmer mej....
    vilken sida av mig är starkast..
    vilken sida kommer att segra.....

Ser ifall jag kommer in senare, ska till farmor och farfar och äta påskmat och massa gott..hoppas att ni oxå ätit massa gott...och Liam det är svårt att låta bli allt gott godis- eller hur???
    QRAMIZZAR till er underbara människor.....

• qramiz

sååå märkligt är livet...är hos farmor och farfar på middag men var ändå tvungen att springa in och hämta 1-års kort på vår lilla Sophie.....inget svårt beslut då jag ville kika in och se hur ni har det och hur Tille mår.......min mage...är nervös ständigt och jämt, fungerar inte som jag borde...mår illa av tanken på Tilles öde....så jäkla orättvist, men vad ska man göra..många av oss har fått tankeställare över livets mening- vad är oviktigt och vad är viktigt???- ta livet mer som det kommer dag för dag och ta hand om varandra.....mys och njut krama varandra, ge komplimanger , var inte så bitter- det tjänar inget till.. tala om , om någon lyckats med något bra!!! var inte bitter över andras lycka..
    Tack du lille Tille med de vackraste ögonen , det vackraste leendet, för att du öppnat upp mångas ögon..iallafall mina......
    Tycker om dej från marken till himelen, alltid i evighet,...
    ps. hoppas du tyckte om den fina gula fjärils-magneten som min lille pojk har gjort till dej....ds
    massor av godnatt gossiga qramizzar och lena klappningar på din mjuka kind ifrån oss i mörka Småland.......så många pussar och kramar har ingen fått som du- men det är du värld-----------

• qramiz

hemgårn, innan jag går - du är underbar, du får mej att smånjuta och le mellan mina tårar- tack för dina vackra berättelser....Qramiz.

Svar på tråden Tilles tråd