Inlägg från: qramiz |Visa alla inlägg
  • qramiz

Tilles tråd

Therese skrev denna vid något tidigare tillfälle när Tille var med oss...men tycker den passar nu med till er..
    Du vet väl om att DU är världefull, att du är viktig här och nu att du är älskad för din egen skull för ingen annan är som Du, Du passar in i själva skapelsen , det finns en uppgift just för dej, och du är fri att göra vad du vill med den- säga ja eller neeej, du vet väl om att du är världefull, att du är viktigt här och nu, att du är älskad för din egen skull för ingen annan är som duuu.....
    Ta hand om varandra och mys ordentligt i helgen- i hopp om en skön fin sol som gör oss påmind om Tille och hans vackra blå...
    Qram

• qramiz

Hej Goa ni
    Nu var det ett tag sen jag var inne och kluttrade, så det vart lite att läsa igen...Ser att ni har fullt upp som vanligt...vilket säkert är bra för er.
    Tror att du kommer känna mycket med boken du fått till dej, men som sagt det är säkert nyttigt men smärtfyllt, oj oj oj det är ju så nära och du ser vad du känt och tyckt under resans gång...
    Idag fann jag korten som jag tidigare har nämt om här på tråden dom jag fann när jag var och besökte ett kloster i finland, tyckte änglabarnen var så vackre , fasnade för dom och tänkte givetvis på Tille "kan det se ut så här när han välkomnar alla andra änglar"- ja jag tror det...lovade ju att skicka dom...hmmm, tur att man röjer ibland för där mitt i all bröte och gamla reklamblad låg korten , nu har jag lagt ner dom i ett kuvert, så dom kommer till er lovar det...
    Tänker på er och tycker det är härligt att mitt i all sorg kunna njuta och glädjas av livet..Ha det gott och stor goskram /P

• qramiz

Är inte trött, men är väl bäst att försöka gå och snozza lite, har en liten 5-åring som säger att han inte är trött ??(hm hur orkar dom) tur att vi är lediga imorgon......nu vaknar nog lilltösa med så det är bäst att springa....GODNATT och kör försiktigt imorgon....hoppas att resan blir bra och positiv...
    Tille du finns här igår , nu och alltid...fasnade för dej....glömmer dej aldrig, du förde med dej en massa gott under tiden du fanns med oss....hoppas du mår väl och leker i "äppladalen" som alltid står i blom, där ingen lessamhet finns bara glada tjut och skratt och så får vi inte glömma den blåa chokladen..Qramiz

• qramiz

hmm- jo det är riktigt kallt där har testat, men det är fint!!
    godnatt godnatt sov gott med massor av härliga drömmar!!Packa nu- du är ju för härlig!! ha det

• qramiz

Hej i värmen
    Nu är det riktigt hett, blir liiite småavundjuk när jag hör att ni ska åka och bada...hm, sitter på ett varmt kontor med en hel del besök och bara längtar ut....får väl glädja mej med att det är 3 1/2vecka kvar här sen har jag förhoppningsvis iallafall 3 veckors semester sen börjar jag mitt nya jobb- ser fram imot det med en viss nervositet..
    Skönt att höra att resan gick bra, trodde att ni skulle vara hos Kerstin och Gunnar med blandade känslor, ni måste ju känna igen er ganska mycker- tycker ni är guld världa !! :)
    Många som fått boken, jag väntar oxå med spänning, men kommer nog inte att läsa den på en vardag, vet hur jag känt mej och mått och gråtit under tiden med Tille här på fl, kan bli svårt att förklara mina rödgråtna ögon....så näpp det blir en egen stund för mej själv (som jag SKA hitta) gråta, skratta och bara få läsa om dej lilla underbara parvel....får se vad mamma skrivit om er..
    Tille- tycker om dej från marken till himelen massor...
    Tusen goa kramar Therese...

• qramiz

Hej Therese
    Försökte skicka ett mail till dej till ditt inbox, men den här "kokko"datorn på jobbet strular när jag ska göra det,"behörighet saknas" hemma går det bra , men där hinner jag inte gå in lika mycket, och till råga på det så är det nå´t knas på telefonledningen, så det måste vänta :( blääk!!!
    Jag är nästan men bara nästan säker på att jag ville beställa båda böckerna och att jag hade strul att göra det..är inte så van..även 2 pins beställde jag då jag skickade ett litet kort till er, tror att det var ett vitt kort med en nalle som höll ett rött hjärta på magen...
    Ska även försöka få iväg vykorten jag hittade på min resa som fick mej att terigen tänka på Tille gosingen..
    Jaja när det gäller boken så ornar det sig, bara jag kan beställa den....vill ju ha den....Ni finns ju där inom mej likaså änglakillen med, ni kommer alltid att finnas i mitt inre..alltid...Qramiz

• qramiz

Sitter och snusläser det många har skrivit om boken, en tår rann redan utmed kinden- och jag har inte ens läst den än, det inser jag att det får jag göra helt ensam och när jag är ledig, för annars kommer jag att komma rödsvullen till jobbet och det vill jag slippa förklara- för behöver jag göra det så blir det nog ännu mer skvätt och gråt, "synd att blöta ner någon"....kokko jag..../Qramiz- hm märkligt vad svårt det är att slita sig ifrån fl måste ju helst jobba lite oxå....

• qramiz

halloj
    Tror jag börjar bli tjötig, skriver ju inget vettigt men ändå ska jag kluttra..har en sån där tråkig dag på jobbet, och då är det roligare att gå in här på fl och skicka lite hälsningar...
    Therese ska försöka skicka ett mail till din inbox hemma om telefonen är fixad...heter Päivi, men det kanske ionte säger dej nå´t, men namnet är ju inte särskilt vanlligt!! Känns som alla vet vem jag är nu- men än sen?? det är ju bara jag...
    Kokko... ha det gott återkommer snarare än man kan ana...är sån

• qramiz

vad gott det är när solen skiner- man blir lite gladare då....
    grillväder- ha ni ser jag är matmissbrukare...nä då, planerar bara för kvälle, har försökt hålla igen i veckan, men idag ska jag äta och njuta av en massa god mat...och kanske lite snacks oxå... :) - det är en av livets höjdpunkter att kunna njuta av god mat,mysa och bara få skratta....
    Hoppas att ni får en trevlig helg med en massa mys, och besök var det på g med ja...som vanligt fullt upp..
    Tänker på er och känner mer er jättemycket...
    En gossig kram till dej therese..orka kämpa!!!

• qramiz

Hej hej i solvärmen- fast ganska mycket moln har det blitt...
    Måste bara berätta om en händelse i helgen.
    I lördags så var jag på kalas hos min bror, barnens kusin fyller år...stog därute i värmen och njöt, så började jag tänka på Tille...helt plötsligt säger någon- kolla ballongen som flyger där uppe- och visst där for en riktigt kärleksröd ballong så fritt så fritt-men inte nog med det, plötskigt dök det upp 2 små nyfikna fåglar som svävade kring den vackert röda ballonge...det var sååå fiint och jag kände hur jag log med hela ansiktet...tyckte det var såå vackert- kan det varit lille Tille och Berat som hälsade på en sväng??-Tror et, det var en härlig varm känsla som smög sig på...en liten tår bildades i ögonvrån, men den fick snabbt vända tillbaka igen.....
    Ha det gott och hoppas att dagen blir bra för dej Therese på jobbet...och midsommaren , det löser sig, kan tänka mej att en oroa smiter ig in...allt som sker 1:a gången som du kan förknippa till lillkillen efter Tilles bortgång , kommer med viss oro...man funderar och minns, så var det när pappa gick bort, det är det 1:a sorgeåret som är speciellt...Ta hand om dej..Qramiz

Svar på tråden Tilles tråd