Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Mickselina.... vilken fin dikt!
    SGR, Fin dikt det också!!

Nu har Liam precis kommit hem med sina kompisar. Dom är ute och hoppas på studsmatta, jag tänkte gå ut och hålla dom sällskap.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Godkväll. Nu har jag varit på bio. Vi såg på Inside man. Den var annorlunda men ändå bra. Jag brukar inte tycka om annorlunda filmer jag vill rätt och slätt ha action komedier med lyckliga slut. Bad boys och bad boys två till exempel. Jag tycker även om "femte elementet" med Bruce Willis. Den måste ni se om ni inte har sett den.

Therese

• Therese6699

Godmorgon... solen strålar verkligen helt underbart här idag. Nicklas och jag pinnade ned på vårdcentralen i morse och tog sprutor inför resan. Jag var inte och pratade med BVC sköterskan som har varit med Tille medans han levde. Det var roligt att se henne igen. Vi har bjudit in alla till måndagen den 5:e juni. Så då blir det ett avslut för dom också.

Nötkaka: Sorry att jag inte har svarat. Jag har hela tiden trott att jag ska komma ihåg din fråga, men det har jag insett att jag inte kommer ihåg någoting om jag inte skriver ned det. Vi ska i alla fall till Chaweng.

mina änglar: Tilles liv kan du beställa genom att skicka ett mail till [email protected] och för att förbeställa dagboken så skickar du ett mail till order@bigbok.se.

Kramisar
    TTherese

• Therese6699

Strålande sol är det kan jag lova. Nu har mamma varit och lämnat Emil här så jag ska ut och gå med honom en lång prommis sedan. Nicklas har precis lovat att han ska följa med också : )

Jag känner inte av några rese nerver, men det brukar jag aldrig göra. Det ska bara bli finfint. Jag har packat min del av väskan. Jag brukar vara ute i god tid. Nicklas lär lägga ned det han ska ha 20 minuter innan vi åker han....
    Jag har varit och köpt två böcker.  I Cirkelns mitt och pokerhandboken : ) Så det blir nog bra det! Vi tänkte ta med oss lite DVD filmer och datorn och vi tycker att det är för jobbigt att gå ut någon kväll. Det ska bli så himla mysigt.

Jag hoppas nu att inga av dom som ska på middagen läser det här för jag tänkte skvallra vad vi ska göra i förrätt. Nachochips med heta räkor på. Man tar alltså räkor, Lime, Avokado och gräddfil och rör ihop med lite chilipulver. Sedan tänkte vi även göra med mozzarella ost och tomat. Det blir säkert smaskens!

Liam ska ju vara hos sin kusin här i eftermiddag och ikväll så jag tänkte försöka hinna ut på golfrangen och slå lite granna. Det ska bli skönt.

• Therese6699

Godkväll. Snart drar vi iväg till våra kompisar. Här är det ca 20 grader och helt underbart.

Jag har ett favoritrecept som är himla enkelt och supergott för en fredagkväll. Era killar skulle nog älska att äta det här med en kall öl till.

Tortillia tårta:
    1 grillad kyckling
    1 paket philadelphia ost
    2 dl creme frachie
    1 paket bacon
    1 salsa sås (medium eller hot)
    Parprika om man vill
    Riven ost
    6 stora tortillias.

Stek baconet.
    Sedan blandar ni ihop alla ingredienser.
    Ta en ungstålig form och lägg i ett tortillabröd. Sedan smetan osv. Avsluta med tortillabröd längst upp och lägg på en massa riven ost. Stoppa sedan in det i ugnen i 175 grader i ca 20 till 30 minuter. Serveras med sallad och det är så himla himla gott.

Kramisar på er.

Therese

• Therese6699

ninaa 65: Vi har tyvärr inte en aning. Jag har ringt till EB föreningen en massa gånger, men dom väntar på sändningen. Tyvärr så kommer vi ju inte kunna skicka ut dom om dom kommer till veckan utan det får bli när vi kommer hem.

Kramisar

therese

• Therese6699

Godkväll: Jag är verkligen jättetrött känner jag och jag måste ta och gå och lägga mig.  Alla sena nätter och tidiga mornar börjar ta ut sin rätt. Men i Thailand så kommer vi slappa hela dagarna så det är lugnt : )

Camilla: Så roligt att det går bra för dig där. Låten är helt underbar och den ligger oss varmt om hjärtat!

etuna: Dokumentären kommer att gå den 24:e maj klockan 21. Antagligen kommer Nicklas och jag sitta i Nyhetsmorgonssoffan samma dag fast på morgonen. Om vi orkar med det vill säga. Det får vi se.

Fiddeli75: För Nicklas och mig är det 25% risk att våra gemensamma barn får Herlitz. Det är därför vi vill göra preimplementorisk genetisk diagnostik. Alltså provrörsbefruktning där man redan när embryot är några stamceller kan kolla om det är sjukt. Annars kan man göra fosterdiagnostik i vecka 11. Men med tanke på hur lång tiden kändes när vi väntade på Tilles blodprov (som tog 1 och en halv vecka) så känns det inte som jag vill utsätta mig för den ångesten i 3 månader. Det skulle väl gå någorlunda bra om barnet visade sig vara friskt. Då glömmer man ju fort ångesten, men om det skulle visa sig att det var sjukt så skulle det bli jättejätte jobbigt.

Nu måste jag bara sova.

Godnatt!

• Therese6699

Godmorgon: Det är strålande väder här så sista dagen hemma i Sundsvall kan inte bli bättre. Vi ska snart hämta Liam hos hans kusin. Sedan ska jag ut på en prommis med Emil i det underbara vädret. Han var helt slut igår. Det var en till hund som var med på middagen. Dom hade jätteroligt i flera timmar och sprang runt som galningar så jag kan tänka mig att Emila har lite träningsvärk idag : )

Ha en sån himla trevlig dag!

Therese

• Therese6699

Hej hej,
    Jag vet tyvärr inte hur det är med Berat just nu. Det var två veckor sedan jag pratade med Ilknur.

Nu när det är så himla fint och massor med folk vill grilla så har jag ett kanon recept. Hur gott som helst om man inte vill grilla värsta flådiga steken utan något lite mindre fettigt.

Vi kan kalla den GO LAX, kan göras i ugnen också.

Så många laxfiléer ni tycker ni behöver.
    Lime
    smör
    salt
    citronpeppar

Riv skalet ifrån limen i en liten skål.
    Kläm i limesaften också.
    Blanda i 1 matsked smör / laxfilé.
    Salta och citronpeppra laxfilen som ni har lagt i folie. Ta sedan röran ni har och smeta in ovanpå rätt rikligt. Kläm ihop filen och lägg på grillen i 15-20 minuter.

Servera med bakad eller pressad potatis och sallad. Till sås kan ni köpa ört creme fraiche eller något sånt.

Kramisar
    Therese

• Therese6699

Hej hej, nu har vi varit och fixat trycken i däcken på bilen och lämnat Liam på Yo-Gi-ho turneringen...

anonym: My parents live 30 km from us and my brothers live in Stockholm it is 400 km from us.

Kerstin001: At 0800 tomorrow we take the car down to Arlanda in Stockholm. Our flight leavs att 14.35. Then it is a 10 hour long trip with the plane to Bangkok. Then we must fly for 1 hour more to get to Koh Samui

Svar på tråden Tilles tråd