Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Tilles tråd

god morgon Tillevännen.

Snart dax att vakna till en ny skön dag. Blir säkert full av bus med de andra änglarna eller vill ni kanske ha en lugn mysdag. Vem vet? Så länge ni har det bra så får ni göra vad ni vill där uppe. Saknar dig här nere men vet samtidigt att du är där du hör hemma. Så roligt att din mamma har lagt in ett nytt kort på dig. Coola killen... Man blir varm i hela kroppen när man ser dig. Ha nu en riktig skön dag.

God morgon kära föräldrar.
    Vad underbart det är att Tille även påverkat barn på ett så positivt sätt (Nassie72). jag väntar ivrigt tills jag får boken i morgon. Skall bli underbar läsning. Jag har även skrivit ut sagan om Tille och påskharen för att ha själv som en påminnelse hur det kan vara och förhoppningsvis är den dagen man själv måste vandra iväg. även skrivit ut några av de bilder som andra har gjort till er och satt i en mapp tillsamamns med sagan för att ta hem och visa mina barn. Tille har verkligen tagit en alldeles egen plats i mitt hjärta och det utrymmet lämnar jag gärna över för han skänker så mycket värme i min kropp.

Hoppas ni får en solig och varm dag.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

Hej Therese.

Förstår att det river upp såren igen men samtidigt som du skriver så är det bra att bearbeta det hela. Att få läsa om det ger säkert en ny vinkel på det hela samtidigt som alla gamla känlsor kommer fram. Både glada och tråkiga minnen. Ser fram emot att få läsa den själv.

Ha nu så kul på Liams avslutning och njut i den varma solen. Själv så brände jag mina läppar i solen (glömt solskydd vilket jag måste ha hela sommaren på läpparna) så jag har nu nio munsår på min underläpp och en stor på överläppen. jag kan meddela att jag aldrig kommer att förstora min läppar. Ingen vacker syn och det blir nog inte bättre i helgen när de lovar upp till 25 grader. Men vad gör det. Varmt välkommen du kära sommarsol...

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon kära familj.

Hoppas resan går bra och att ni får en skön helg. Bara inte Kristoffer blir sämre igen så resan måste ställas in. De var ju lite tveksamma i går. Håller tummarna för lille Kristoffer. Får ni bara göra lite stopp och fika och kyla ner er lite så kommer resan säkert att går bra.

Ta väl hand om er allihop.

God morgon Tille.

Nu kommer ännu en helg med mycket lek och skratt. Du kan väl även kolla ner till Kristoffer också. Han är lite krasslig just nu, förkylning. Han skall ju få besök av dina föräldrar och din storebror så då vet jag att han vill komma hem från lasarettet för att träffa dem.

Saknar dig och dina kloka ögon. Du underbara lilla prins. Allt gott till dig och dina vänner där uppe.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Kära Tille.

Så underbart väder du har fixat till oss här nere. Det är säkert för att din familj är hos din kompis Kristoffer. Du har säkert suttit på molnkanten och skrattat åt familjerna och deras bus samtidigt som du har haft fullt upp med eget bus.

Ha nu en riktig underbar dag med mycket glass i värmen. Saknar dig och önskar att du kunde vara med oss igen.

God morgon Therese.

Låter som ni har haft en givande resa. Framför allt för Kerstin och Gunnar som har fått erat stöd men även kunnat slappna av på ett annat sätt i erat sällskap. Liam har säkert haft jättekul han också även om han gärna hade sluppit själva resandet.

Hoppas resan hem går lika bra. Sköt om dig och din underbara familj.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon underbara familj.

Fick Tille-boken i går. La den åt sidan för att kunna läsa i lugn och ro på kvällen. Grät från början till slutet. Gode gud vilket helvete ni har varit igenom. kunde knappt läsa om tiden när ni fick kämpa med ovissheten och när ni fick beskedet. Men samtidigt så blir man så glad för Tilles skull. Han fick det så bra som han kunde ha det på slutet. Lugn och ro hemma med familjen. Fick det lilla familjeliv han kunde förmå.

Säger det igen. Ni är ena FANTASKTISKA människor.

God morgon Tille.

jag är full av beundran för dina föräldrar. Jag kan förstå att du nu vakar över dem som en hök. Tack för att du har varit med oss även om tiden blev alldeles för kort. Saknar dig dagligen. Skulle vara kul att se hur bra du har det nu och se hur friheten har gjort dig till en ännu större ängel.

Ha nu en dag full av glass, bullar och bus.

Många gosekramar Marieht

• Mettan69

god morgon Tille

Tack för ännu en dag med solsken. I morgon skall jag vara ledig med mina söner och vi skall åka till våran husvagn i helgen så vi hörs igen efter helgen. Ha en riktig skön helg du också med mycket bad och bus. Tänker på dig dagligen du underbara ängel.

God morgon kära familj.
    Hoppas Dea kommer till helgen och att ni får det varmt och skönt. Hoppas helgen bjuder på många skratt och mys.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Tille.

Helgen har varit underbar. Värmen som du och dina kompisar sänt ner är som balsam för själen. Vad har du hittat på för bus under helgen tro? Mycket kul har du säkert haft. Önskar dig en ny skön dag där uppe. Ta väl hand om dig. Saknar dig jättemycket lilla ängel.

God morgon Therese.

Så skönt att Dea har kommit. Blir lite mer fart när hon är där (om möjligt). Så du skall börja jobba lite igen. Känns inte det lite fel tidpunkt med tanke på att många börjar sina semestrar nu eller åtmistone väntar och pratar om det.

Skönt att höra att du känner dig bättre nu. Det är ju trots allt inte så länge sedan som Tille lämnade oss. Skönt att du nu mest får ljusa minnen när du tänker på den underbara lilla änglen.

Ha en skön dag. (mycket "skönt" idag...måste vara påverkad av värmen.)

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

Kikar in för att önska dig en bra dag. Hoppas du inte blir helt slut när du kommer ifrån jobbet utan har "kul" på jobbet. Hur ofta har du tänkt att jobba nu?

Tille: Med tanke på dina föräldrar så måste även du vara sportintresserad så hjälp oss i kväll och heja fram Sverige i fotbollen. Kan riktigt se dig springa omkring där uppe i sverigedräkten spelande boll med dina kompisar. Sötare ängel finns inte. Saknar dig lille vän.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

Jag skulle tro att alla barn är lite bortskämda när det gäller aktiviteter. Det är ofta som man skall var med dem för att det skall hända något. Åka hit och dit istället för att skicka ut barnen på gatan och TVINGA dem att hitta på något själva. har just nu en fjortonåring som ligger i sin säng hela dagarna och kollar TV eller spelar X-box. Otroligt. Tur att vi åker till husvagnen på helgerna så de tvingas att vara ute (ingen boxer där inte).

Du är helt otrolig i din motivation till att träna. Att du bara orkar. Själv hatar jag att springa. Djävulen själv skulle behöva jaga mig för att jag skull ge mig ut i spåret... Däremot så älskar jag att promenera och det har ju vädret tillåtit en att göra mycket nu. Jätteskönt.

Hej på dig Tille-lille. Satt och blädra igenom boken i går igen. Underbart att tänka på att du har det bra nu. Blir så varm i hjärtat när jag tänker på att nu kan du leva som det var meningen att du skulle göra här nere. Ha nu en skön dag med mycket bus.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

HJÄÄÄÄLP

I går tänkte jag kolla in Tille igen. Jag var smart och spelade in dokumentären. Döm till min förvåning i går när jag skulle kolla så bara det brusade. Det hade inte blivit något. Så ARG/LEDSEN jag blev då. Men om inte jag minns fel så var det någon inne på FL som kunde ladda ner den åt en. Minns någon detta så vore jag tacksam om ni kunde hjälpa mig med vem jag skall kontakta. jag vill så gärna ha dokumentären. Den var så bra.

God morgon Tille.

I morgon får du vara med om din första midsommarafton. Så kul. Då blir det dans kring midsommarstången och många lekar. Äta sill måste du prova också. Så gott så gott. Ha nu rikigt kul med alla dina kompisar så hörs vi efter helgen. Jag skall åka ner till husvagnen och träffa Sixten (min två-åriga son)som jag inte har sett på hela veckan. Han har varit där nere med sin gudmor och haft det underbart med mycket boll, båtar och glass.

Saknar dig Tille och just nu är himlen lika blå som dina ögon. Tack för att du gjorde oss den äran att komma och hälsa på oss. Orden räcker inte till för att förklara hur underbar du är.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

hej igen

Det har ordnat sig med Tille-dokumentären. En snäll person på FL kommer att ladda ner den till mig. Tack alla som svarade. Nu känns det mycket bättre. Jag har boken och jag har laddat ner de flesta bilder som ni på FL har gjort och satt i ett häfte plus sagan om påskharen (underbar saga). tillsammans med filmen så tänkte jag lägga allt i en speciell box som står framme så jag kan lätt kolla in Tille när jag vill så ni kan förstå att jag blev besviken när det inte fanns något på bandet.

Trevlig midsommar önskar jag alla här på FL

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Tille.

Min midsommar har innehållit mycket sol, mat och lek. Skulle tro att din har varit densamma. Visst var det kul att fira midsommar. Fast Sixten vägrade dansa runt stången. (lik far sin) Önskar dig en gosig dag. Kan behövas en lugn dag efter denna storhelg med mycket lek. Saknar dig Tillehjärtat.

God morgon Therese.

Verkar som ni också haft en helg med mycket mat och lek. Varför måste man proppa sig full med mat som om man aldrig skall få mat mer. Gott men idiotiskt. Så nu blir det mycket sallad i veckan om midjemåttet inte skall skena för mycket...

Önskar dig en avslappnad och skön dag.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Tille.

Vill bara kika in och önska dig en skön dag. Tänker på dig dagligen.

God morgon Therese

Kul att höra att det rullar på för PGD. Håller tummarna för er i september.

Låter skönt med bilsemester även om själva åkandet kan bli lite tråkigt ibland. Men det är ju kul att åka runt till olika ställen och se lite olika saker. Själv så åker jag ner till husvagnen på semestern och varje helg. Mycket variation... Renoverar på huset så att komma till husvagnen är rena paradiset. Enda chansen att få vila. Kan inte sitta still hemma. Det som driver in mig på kvällarna är de förbaskade jumbojetten till myggor...

Ha nu en riktig skön semster och jag håller tummarna för att ni skall få fint väder.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Tille.

Vad kul att din familj har kommit iväg på semester. Jag vet att du gärna suttit i bilen med dem men nu kan du istället hålla ett vakande öga på dem.

Önskar dig en skön helg med mycket bus, glass och bad. Läste Magnus beskrivning av ditt nya hem och jag kan riktigt se det framför mig hur mysigt du har där uppe. All grönska och många kompisar som du kan sparka boll med.

Nu drar jag ner till husvagnen med min familj och de har lovat fint väder. Skall göra ett nytt försök att få Sixten att bada i havet. Han är lite föriktig när vattnet går längre upp än till vaderna. Skall även vara ute och cykla en hel del. Det gillar Sixten. Cykla runt och upptäcka nya ställen tillsammans med en fikakorg.

Saknar dig

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon Tille.

Med tanke på alla äventyr du har så sover du nog fortfarande. Och det gör du rätt i. Det blir en underbar dag i dag med så samla krafter så du kan busa hela dagen. Kan tänka mig att bada står överst på listan just nu i värmen. Så underbart det är.

I helgen har Sixten varit vid en fågeldamm och matat fåglarna och han var så glad att han hoppade jämfota. lite irriterad för att de inte kom fram till han när han ropa efter dem eller sprang efter dem. Men de kom ju när han matade dem. Behövs inte så mycket för att livet skall vara härligt.

Ha nu en riktig skön dag med mycket bad och glass.

Saknar dig och dina blå ögon. Räcker att kolla upp mot himlen så blir man påmind om världens vackraste prins.

Många gosekramar Marieth

• Mettan69

God morgon underbara familj.

Ni verkar verkligen ha en trevlig bilsemester. Träffar folk överallt. Och vissa säger att datan gör oss osociala... Ha en fortsatt trevlig semester och vädret verkar ni ju ha med er.

God morgon Tillevännen.

Här är det underbart. Solen skiner och det finns inte ett moln på himlen. I går när jag hämtade Sixten på dagis så lekte de med vattenspridare. Så skönt det såg ut. Om du inte har provat det än så tycker jag att du skall göra det i dag. Svalkar skön plus att det är roligt. Men det slår ju inte att bada i havet eller en sjö. Ha nu en riktigt busdag och ta vara på dig själv och dina kompisar i värmen. Släng även ett öga på din familj här nere. Dina syskon bråkar lite men det hör syskonkärlek till. De har tur som har dig som kan skicka ner lugnande kärleksvindar till dem och överösa dem med din värme.

Många gosekramar Marieth

Svar på tråden Tilles tråd