Inlägg från: Happy me |Visa alla inlägg
  • Happy me

Tilles tråd

Åh, vad ni är värda att få åka i väg till Thailand! Bara vara nära varandra, slappna av och må gott. Ska ni åka snart och blir det länge?

Jag hoppas minnesceremonin i dag blir jättefin. Tänker på er!!

KRAM!
  • Happy me

Känner att jag vill tända ett ljus här i tråden för Tille nu under minnesceremonidagen.

Många snusningar på dig lilla Tille-hjärtat.

♥♥♥
  • Happy me
    Hej kära familjen!

Vilken dag! Hjälp så många besökare! Men så är ju Tille verkligen värd mycket också!

Vilken fin bukett och med fjärilar i!

Ni får se fram emot sommaren nu när Dea och Liam och ni får vara tillsammans igen!

Det verkar som ni är nöjda med dagen och det är sååå mycket värt. Ta nu minnet av denna dag och stoppa långt in vid hjärteroten. Där kan det ligga och värma er oavsett om ni behöver det eller inte, det är nog olika från dag till dag!

Som vanligt har dagen inneburit tankar på er och rätt knasigt hur många gånger jag loggat in för att se hur ni har haft det! Nåja, det är omtanken och funderingarna på hur ni har det som gör det.

Sov gott!

Käraste Tillehjärtat!
    Hoppar du omkring bland molnen,
    svävar du i rymden,
    sitter du på stjärnans udd
    eller ler du just i sömnen?
    Tänker på dig,
    du lille vän!
    Sov gott och slumra sött!
  • Happy me
    God morgon Familjen!

En ny dag att fylla med nya små livsögonblick. Så Liam följde med Dea ner till sin mamma. Det är nog bra, han får lite miljöombyte och ni får rå om varandra lite på egen hand Nicklas och Therese.

Blir också lite full i skratt när jag ser lilla kissemisse vara sååå trött! Jobbigt att hålla ordning på alla kan jag tänka mig!

Det låter härligt med Kossa Mu-resan! Vill också gärna åka på solsemester med maken men det får bli om några år. Ni är så värda en fin resa med många fina stunder! Och snart är det också! Skönt!

Södra Berget minsann! Där är det ju fint, mysigt med middag och utsikt över stan! Kanske ser ni stjärnorna också, ni är åtminstone lite närmre dem där!

Nu är min lilla Saga jättetrött och vill sova. Nja, hon vill nog gärna mysa med sin mamma också. Jag hoppas ni får en fin dag med träning och en tripp till Södra Berget! Kram, kram!

Passa på nu Tilleman, att hoppa bland molnen! Njut av solen som alltid skiner om dagen där du är och av allt som är just nu. Tänker på dig Tillehjärtat!
  • Happy me
    Kikar in en stund och nu hinner man ju faktiskt läsa i kapp i tråden igen! *ler*

Misstänker att ni kanske är på Södra Berget nu och avnjuter en middag för två och sen en jättefin svit kanske... Ni får berätta i morgon i så fall, om träning och allt annat ni har hunnit med i dag. Tänker på er och är glad att ni får rå om varandra bara just nu! Många kramar!!

Lille Tillehjärtat! Vill bara viska ett tyst "god natt"... Snusar på din panna!
  • Happy me
    Ser att det blev Södra Berget i morgon! Så mysigt! Träna har ni hunnit med också. Oj, oj - vad ni hinner mycket. Själv tittar jag på min tvätthög som bara hann bli vikt till hälften av den i dag.... Era batterier, hoppas de får ladda lite i morgon då!

Vad skönt att det gick bra med reportrarna, både fr Aftonbladet och fr Tyskland. Jag håller alla tummar och tår för att dokumentären nu kommer sändas, när ni väl sagt att det är okej. Tänk att få se er och Tille. Visst kommer tårarna trilla men det har de gjort förr och det är ju inget farligt. Det är våra känslor och de måste få komma fram.

Roligt att det kommit in så mycket pengar i Tille-fonden! Jag valde ju att sätta in en extra slant där i stället för en blomma, det var mitt sätt att hedra Tille. ♥

Nu hoppas jag du Therese somnar i tid i kväll. Ska själv gå och sova snart. Ska skriva lite till Kepa71 också. Sov gott och stor kram!

Skickar fler små snusningar till dig lilla Tillehjärtat! Hoppas du drömmer sött på din himlakudde.
  • Happy me

God morgon familjen!
    I dag är en ny dag, vem vet vad den för med sig? Jag hoppas ni får en riktigt fin dag och att er lilla myskväll på Södra Berget blir jättefin!

Hittade ännu en dikt nu på morgonen som jag tycker är värd att stanna upp för, läsa och ha med sig i dag:

Låt oss ge varandra tid,

låt oss göra famnen vid,

låt oss älska, låt oss sjunga,

inte hålla tand för tunga,

låt oss skratta, låt oss leka

låt oss sorgerna beveka,

låt oss jaga tvivlen bort,

livet är så gränslöst kort!

Bo Setterlind

Det har han ju också lärt oss
     ~ Tillehjärtat,
    att inte ta livet förgivet!
    Ha en riktigt fin dag Therese o Nicklas!

I dag lilla Tillehjärtat skiner solen här! Kanske får vi se dig eller en annan fjärilsvän då? Eller har ni match i dag? I Änglalaget? Funderar så på vilka ni möter? Kanske Älvorna, Tors Lag eller vilka fler kan det finnas? Det viktiga är kanske inte vilka utan att... 
    En annan sak jag funderat på, när jag nu vet att ni hoppar mellan molnen... Kan ni åka rutschkana där på den stora fina regnbågen också? Måste killa härligt i magen!
    Du ser Tillehjärtat - vi är många som har dig kvar i tankarna!
    Du gick till en annan plats - som är så fin och sällsynt att vi som inte har varit där ännu inte kan se den... Eller hur? Men eftersom du finns i våra tankar och i vårt hjärta
    ~ så finns du ju också kvar här!
    Hoppas du får en rolig dag nu! Kram på dig...
    Tillehjärtat....

• Happy me

Therese och Nicklas

Jag hoppas stjärnorna lyser klart i kväll

så ni kan sitta med utsikt över stad, land och hav

och känna er nära tillsammans

samtidigt som Tillestjärnan lyser fint.

Kram till er båda!

Tillehjärtat,
    i kväll får du ta din Bamsefilt,
    gnugga lite extra uppå din stjärna,
    gnugga så den strålar fint
    då kan säkert mamma och pappa se den!
    De får en liten tid tillsammans i kväll,
    fint eller hur?
    Skönt att få vila tillsammans,
    det vet ju också du!

Kvar här på tråden
    finns förstås vi andra.
    Tänker, känner och minns
    jo, jo ~ du är som jag sagt förut
    här, där och överallt,
    samtidigt!
    Snus lilla Tillehjärtat!

• Happy me
    I kväll Tille, har mamma och pappa det gott! De mår säkert bra nu! Tror du inte?! Har du gnussat stjärnan och blåst bort alla moln så de kan få se stjärnhimmelen kanske? Då har du jobbat hårt du lilla kämpe! Tänker på dig Tillehjärtat! Sov gott nu, klockan är mycket. Skickar en lång snusning på kinden. Kram, kram!
  • Happy me
    Hej på er!
    Har haft besök och varit borta själv och då blir det så ibland att man inte kan titta in här. Har försökt bara kika in då och då. I går kväll hann jag med att titta på inslaget från tv4. Otroligt fint! ♥
    Läser i din blogg Therese och ser att det skiner igenom lite tomhet. Förstås. Det kommer väl efterhand. Det gör ju ont också men det klarar ni, tillsammans du och Nicklas. Hur bra Tille än har det i dag, för det har han ju, så är säkert din längtan efter honom oändlig. Nåja, vi ska inte gräva ner oss i det för mycket men jag förstår om det börjar kännas mer nu när ni säker har mer tid att fundera på allt som hänt.

Blev lite ledsen i ögat när jag såg att TV4 nog sänder dokumentären när vi är i Paris. Men, men... Vi får försöka banka på videoskrället helt enkelt!

Tänker på er och hoppas att ni får sova bra! Skickar stora varma kramar!

Tillhjärtat! Åh, vad jag har saknat att få skriva till dig. Jo, jag vet att tiden där uppe knappt märks men du förstår här nere är det ju så länge sen jag skrev. Du, har du lekt i dag? Funderade på om ni brukar leka följa John där uppe? Tänk att hoppa från moln till moln och flaxa, vicka på huvudet och bara ha det bra? Tycker det vore bra för dig lilla Tilleman... Hm, sen undrar jag hur lång tid det tog för mina barns farmor att komma och hälsa på dig? Hon saknar nog sina barnbarn en hel del, som de saknar henne förstås. Fråga om hon inte har lite kex att bjussa på!??
    Nu ska jag gå och sova. Det är ju mitt i nassa... Sov gott lilla Tille. Det var gott att talas vid lite. Stora lilla hjärtat!
Svar på tråden Tilles tråd