• annca

Tilles tråd

Så ni har redan humnnit koppla upp er! Där ser man! Men nu ska ni rå om er själva riktigt ordentligt! Hur mycket kan klockan var hos er nu? Vad ligger Thailand? 5 timmar före? 13.20 ungefär... Mitt i lunchen altså, om man nu orkar äta lunch. Vad jag mindes så var det verkligen ap-varmt mitt på da'n... Man ville bara ligga inunder träden vid poolen med en bok och en immig Singha!
    Fast det är klart att man ser fram mot spännande rapporter nå ni känner att det vore kul att kolla in till fl igen!
    Klappa elefanterna från mig och ät en fräsk annanas!

Tille-gubben! Vilket fantastiskt väder du skickat! Fast det kanske är för att du inte vill att vi som är kvar här i Sverige ska vara för avundsjuka på dina mys-föräldrar. Vinkade du till dom när de for förbi dina moln?
    Vet du, det här tror jag vore en superdag för er att gå ut på ängen och leta smultron och vildhallon! För hos er lär de ju finnas närhelst ni vill ha! Du kan ju be dina små kompisar att följa med och packa en utflyktskorg med saft och bullar och ta en picknick på ängen idag! Och jag tror min gammeklmormor lämnat en burk komet-kakor på köksbordet. I en röd kakburk. Ta och kolla!
    Dunkramar från ankan!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • annca

...mmmmm.... längtar tillbaka till Thailand...
    Är lite avundsjuk (borde det inte finnas ett ord för när man själv skulle vilja ha/göra/vara nånting men definitivt inte missunnar någon annan det??), ni har säkert supermysigt just nu!

Tilleman, fantastiskt fantastiskt vilken försommar du har skickat oss!
    Den där badturen i tjärnen lät mysig till tusen! Jag kommer ihåg hur kul det var att lära sig simma på sommaren...
    Du såg väl de små söta grodorna som satt på näckrosbladen?
    Somamrsnusningar!
    /din ankkompis

• annca

Ja, vilket ställe om inte Thailand är idéalt för en liten fjärilsängel att hålla ett vakande öga på sina älskade föräldrar - där finns ju jättestooora vackra fjärilar överallt som kan hjälpa till!

• annca

Jag kan heller inte pruta. Maken försöker ibland (han har viss vana från spanien)...
    Så står man där på marknaden, prutar och gesitkulerar - så gfår det upp för en att de få Bath man tramsar om, vad blir det i svenska pengar? Ett par ören!

• annca
    MiaMaa skrev 2006-05-10 07:32:32 följande:
    Amandas mamma skrev 2006-05-10 00:43:57 följande: Hej Tille med familj! Tille jag hoppas du har det bra i nangiala och att alla vill leka med dig! ;) Mamma och pappa verkar ha det bra i thailand, fast det vet väl du redan... Sov så gott lilla gubben!ps. är det någon som vet vad den andra EB sjuka pojkens namn är här på FL? www.familjeliv.se/Forum-5-172/m8892534.htmlwww.familjeliv.se/krypin/kepa71/presentationdet finns en till men jag kommer inte på vad hans mamma heter här... john 10/6-02 jens 1/1-05
    ilknur är den tredje pojkens mamma. Berat heter han, lillgrynet.

Godmorgon! För Thailandsresenärerna är det redan mitt på dan. Håper ni slappar och har det skönt. Kanske lite tidigt för drinkar och Singha, men lite färsk frukt slinker nog ner i solgasset!

Tillevännen! Ännu en strålande försommardag, som gjord för bus och lek. Vad blir det idag, har ni några planer? Bygga vattenhjul i bäcken kanske! Eller flyga drake? Ni hittar säkert på nåt skoj!
    Dunsnusningar
    ankkompisen
  • annca

Att få tid att stanna upp, ta det lugnt och tänka är nyttigt - men visst gör det ont! Men man behöver det - för att  bygga upp något inom sig som helt plötsligt briserar, det gör ännu ondare. Det som finns under ytan, nära eller djupt nere, får tid att bubbla upp när man slappnar av.

Tille kommer ju alltid att finnas med er, inom er (och vakande över er)! ♥

Ett dopp i poolen - så skönt det låter! Speceillt om man varit ute i värmen och förgäves letat efter en affär! (Vet precis vad du menar! Been there - done that!)

Hoppas ni får en kul upplevelse imorron, med akvarium och tigrar!

/Anna

• annca

Godförmidag/eftermiddag till Thailandsresenärerna!
    Hoppas att det var en fin dag med tigrar och akvarie, och att de var snälla mot sina djur. Det brukar ju vara väldigt varierade det där... Och hoppas att det blev en trivsam middag igår!

Tillegubben, imorse trodde jag först att ni hade tröttnat på finvädret och skaffat er en innesittardag för fia med knuff och varm cholklad, men nu så ser jag ju att ni nog bara tog sovmorgon i Äventyrslandet! Man behöver ju dagar som inte är alltför varma också om man ska orka med det lite mer krävande lekandet! Fortsätt lek nu, jag ska inte störa er små änglavänner!
    Dunpuss!
    din ankkompis

• annca

Heeej!
    Spännande dag ni haft! Ormar som attakerar! Huga! Det vete katten om jag hade vågat!
    Tigrar hade varit kul att träffa, men det fanns inte i någolunda närhet av där vi var.
    Och jag förstår att fjärilsfarmen drog fram minnen, men så skönt att de var ljusa! Så vackert det måste ha varit. Vi missade fjärilsfarmarna, men såg massor av vilda när vi åkte på floden Kwai (eller Kwa Noi som den egentligen heter)!
    Om ni får möjlighet så besök en orkidefarm också! Det finns så otroligt många vackra orkideer i Thailand!
    Så smaskigt det låter med kina-käk! Blir smått sugen, fast det bara är strax efter lunch här!
    Sköt om er riktigt ordentligt nu och ha en underbar kväll!
    /Anna

• annca

Tilleprinsen!
    Äntligen har jag kommit mig för med att dra igång Photoshop igen!
    Två små bilder på dig och dig och mamma har jag lyckats åstadkomma och lagt i den tråden! Titta in där, lille killen, om du vill!
    Nu börjar det bli kväll, och du kanske redan gått och lagt dig på din molndunkudde! I alla fall skriver jag till dig imorrn igen!
    dunkramar!
    din ankkompis

• annca

Godmorgon/godmiddag!
    Meteorologerna har varnat för att vädret skulle börja bli sämre med början i går, men ta i trä, än så längs strålar solen från en vackert försomamrblå himmel med små vita molntussar!
    Var det en god kinamiddag? Det tror jag nog. Det mesta var gott i Thailand så vitt jag minns. (Iaf om man gilalr lite hetta!) Hoppas ni får en fortsatt mysig semseter och en skön dag idag. Tille sitter nog och är nyfiken på vad ni ska hitta på nu, så han får se hur mycket spänannde mamma och pappa får uppleva!

Lillgubben, tigrarna var väl spännande? Och visst var mamma modig som vågade hålla ormen!? Och så många vackra fjärilsvänner du har där! Vad ska du hitta på för äventyr idag? Bygga trädkoja kanske! Det är kul! Och sedan sitta där och spana på djur, kompisar, fåglar, molnen... Och dricka saft och ärta kaka förstås!
    Dunpussar!
    /Ank-kompisen

Svar på tråden Tilles tråd