Inlägg från: Ella79 |Visa alla inlägg
  • Ella79

Tilles tråd

Tack Therese!

Du har sporrat mig till att börja träna igen...När jag väntade Max gick jag upp 26kg -inget att rekomendera. Han är nu (imorgon) 6 mån och jag har kvar 15 kg. Jag har otroligt svårt att hitta motivation för att ta tag i träningen...Men nu då jag läser att du har börjat träna trots allt du varit med om så kan jag inte sitta här och "tycka synd" om mig själv längre...Så jag har börjat spela fotboll igen, jag har åkt och köpt ett par nya springskor och har för andra kvällen i rad tagit mig en löptur. Dessutom har jag slutat med godis...Nu jäklar ska fläsket bort...Så tack än en gång, för allt...

Lycka till med pokerspelningen! Håller alla tummar!

~~~~~KRAMAR~~~~~/Elin

• Ella79

Nu ska jag ta med mig min fina Tillebok till sängen för att än en gång titta på bilderna av pojken med de underbart blå ögonen, d.v.s. Tille.

God Natt, vi "syns" imorgon. /Elin

• Ella79

God Morgon familjen.

Hoppas natten varit god. Här skiner solen för fullt, så jag ska ta mig en "powerwalk" nu på morgonkvisten. Hoppas ni har samma fina väder som oss här i Umeå. Annars får ni säkert det i Thailand *ler avundsjukt*. När var det ni skulle åka, är det snart? Lycka till på provspelningen. Tittar in senare.

Ha en bra dag/Elin

• Ella79

Tille i mitt hjärta...

Du är det finaste jag vet.
    Du är det dyraste i världen.
    Du är som stjärnorna,
    som vindarna,
    som vågorna,
    som fåglarna,
    som blommorna på marken.
    Du är min ledstjärna och vän.

Friheten är ditt vackra namn.
    Vänskapen är din stolta moder.
    Rättvisan är din broder.
    Freden är din syster.
    Kampen är din fader.
    Framtiden ditt ansvar.

/ Ur. Sång till friheten...B.Afzelius

• Ella79

Nu gråter jag sådar okontrolerat igen....

Inslaget var så fint. Det kändes konstigt att höra era röster för första gången. På något underligt sätt så känns det som att jag "känner" er. Men aldrig sett eller hört er...Men nu har jag det...

Han är så fin, så fin... Det var ett vackert inslag!

Puss på er/ Från en Elin som snart har vätskebrist pga alla fällda tårar över Tillegullet...

• Ella79

Att du som är så liten kan få hela världen att gråta, att skratta, att älska mer...

Idag såg jag dina ögon på tv. De är så blå, så vackra så otroligt starka...Jag blir så ledsen när jag tänker på¨allt du fått gå igenom. Men jag är så glad att du fick gå igenom det tillsammans med din mamma och pappa. Du fick världens snällaste, finaste, raraste och klokaste föräldrar, du ska vara stolt över dem. Och jag vet att dom för alltid kommer att vara stolt över deras alldeles egna lilla Tille.

Jag hoppas att du har det bra där du är. Jag saknar dig lilla vän. Du är aldrig ensam. Glömmer dig aldrig. Nu är det dags att krypa till sängs, God Natt! Kramar Elin

• Ella79

God Morgon, eller snarare God Dag. Har varit och tittat till våran tomt som vi ska bygga på därav den "sena inloggningen".

Jag är tvungen att se inslaget från tv4 om och om igen. Varje gång gråter jag som ett barn...Bilderna, musiken, orden allt är så vackert. Jag både längtar och fasar för att se dokumentären om Tille i Maj. Jag kommer förmodligen att bli både ledsen och förtvivlad. Men men det får jag ta då. Han är så fin så fin...Tillegubben...

Om jag blundar riktigt hårt och tänker på vad ha kan tänkas göra där borta i Tilleland så ser jag honom sittandes på en strandkant i skuggan av ett träd. Han är så lycklig och glad. Han smaskar på en korvmacka och metar tillsammans med några vänner, unga som gamla. Dom skrattar, solen skiner och allt är bara underbart, liksom igår, idag, imorgon och i evighet...

Kramar Elin

• Ella79

(¯`·´¯)(¯`·´¯)
    ... (¯`·´¯)· .·´
    (¯`·´¯)´(¯`·´¯) ..
    ` · .·´.... `· .·´

Älska mig mamma, hos mig kan du gråta.
    Älska mig pappa, hos mig kan du vara trygg.
    Jag vet att ni en dag kommer att se. Se hur lycklig jag är för att jag fick tillhöra er.
    Jag älskar er, det är därför jag ber, ber att ni ska fortsätta leva. Lev ty varje dag är en gåva.

Lyckliga var ni då jag kom, lyckliga ska ni vara när jag nu vänt om. Tiden tillsammans var inte lång, men den var vår. Och det kan ingen ta ifrån oss.

/Från Tille (genom Elin)

Något sådant tror jag att Tille skulle vilja säga till sin älskade mamma och pappa...(Hoppas att det är ok att jag skrev från Tille?!)

• Ella79

Hej Therese. Jag såg tidigare att du skrev att boken "Tilles liv" kostar 279:- + 39:- i frakt. Men jag betalade bara 254,20:- inkl.frakt. Har jag blivit felfakturerad tror du eller har vi fått någon sorts mängdrabatt? För jag antar att det är några som beställt boken.../Elin

• Ella79

Öhhh, skojade bara. Vid närmare granskning såg jag att jag ska betala 318:- och det är ju 279 + 39...ursäkta med jag är nog lite yr...eller ganska förvirrad för att vara korrekt...

Svar på tråden Tilles tråd