Inlägg från: cattis |Visa alla inlägg
  • cattis

Scrapbooking2!

Bambigirl, kan du inte surfa runt och planera nya layouts för att dämpa abstinensen något?

Mitt främsta huvudbry är att jag vill ha med alla gästerna, men då måste jag ta med 24 kort från kyrkbänkarna och 40 kort från borden! Det blir ju ganska stor del av bröllopsalbumet. Jag funderar på att göra ett separat album som bara handlar om gästerna, där man kan skriva en text om vilken relation man har till respektive gäst. MEN, då kommer nästa problem. I kyrkbänkarna sitter de med sin respektive man/fru/sambo, men på fotona från festen sitter de med sin bordsherre/dam. Vad ska man då skriva på festkorten? Hmm... känns som dagens i-lands problem.

• cattis

Har fått ner de till de 145 viktigaste fotona nu (låter helt absurt med 145 viktiga foton!), men har fortfarande inte bestämt mig om gästfotona.

• cattis

Vi frågade en kompis kompis om han kunde ta foton. Han var alltså inte en "självskriven gäst" utan en person som normalt inte skulle bli bjuden, men som nu var med som "gäst" fast han egentligen var fotograf. Han fick en fotolista med foton som vi ville ha. Det blev jättebra för då fick man foton på sånt som gästerna kanske inte tar foton på som t.ex dukning, foton på alla gäster vid borden, maten o.s.v.

• cattis

Ekorren, det låter ju mysigt, men lite opraktiskt just nu.

• cattis

Jag letar just nu efter album (12 x 12"). Gillar när det är enfärgat och enkelt och det är inte så lätt att hitta. Jag vet att många gillar Bazills papper. Har någon erfarenhet av deras album? Några andra album ni kan tipsa om som är bra? Jag vill ha mina sidor i plastfickor och i album där man själv kan fylla på.

• cattis

Bomull, i USA är fyrkantiga papper vanliga så om du kan tänka dig att beställa papper över nätet är det inte svårt att hitta. Om du däremot tänker köpa merparten av dina papper i Sverige så finns de mest i A4 och då blir de för smala för 12x12" albumen.

Sen finns det ju fyrkantiga album som är 6x6" och då kan du använda avklippta A4. Ett av problemen med scrapbooking är just att det finns så mycket att välja på!

• cattis

Nu hamnade min fråga på föregående sida och lär bli bortglömd så jag upprepar den igen! Någon som har åsikter om Bazills album eller tips på bra album (märke/site var man kan köpa dem)?

• cattis

Var iväg på lunchen och köpte en massa papper och pynt. Hittade betydligt mer än jag trodde. Det räcker för att komma igång igen. Jag var så fokuserad på uppgiften att jag inte såg polisbilen som stod vid trafikljuset utan gick glatt mot röd gubbe! Det var snälla poliser som förstod att det är svårt att hejda sig när man har Scrapbooking på hjärnan!

Var inne och tittade på hur man gjorde album och det såg kul ut, men just nu vill jag köpa ett fint till vårt bröllop. Är det verkligen ingen som har erfarenhet av Bazills album?!

• cattis

Millface, man blir ju nästan sugen på att skaffa snuttefilt! Det var en jättefin sida!

Jag var på Stämpelfabriken idag och de var den enda butiken jag kunde hitta som hade 12x12" papper, fast det visste du kanske redan...

• cattis

cia75, den var jättefin! Tänk vad "vanligt" fotot skulle varit utan layouten. Förstår inte varför inte alla håller på med scrapbooking.

Svar på tråden Scrapbooking2!