Scrapbooking2!
Jag beställde en bok om Scrapbooking-tekniker från Bokus som jag förväntansfullt gått och väntat på. Nu visar det sig att Posten slarvat bort paketet! Grrr...
Jag beställde en bok om Scrapbooking-tekniker från Bokus som jag förväntansfullt gått och väntat på. Nu visar det sig att Posten slarvat bort paketet! Grrr...
Bokus håller på att undersöka om det går att spåra paketet så jag sitter här och väntar på besked. Tur det bara var en bok och inte någon beställning från USA med fina grejor. Då hade jag blivit helt vansinnig!
Det fantastiska programmet Photoshop säger att 2,5" = 6,35 cm.
bomull, så bra är affärerna tvyärr inte i Malmö, men dessa är de jag känner till: Matton (har mycket papper och lite dekorationer, ganska dyra, ingen kartong), Panduro (har nästan inget papper som säljs styckvis, men däremot har de öljetter, nails, garn och lite annat pynt), Stämpelfabriken (har stämplar förstås, stansar, kartong i 12x12" och lite papper). Tidigare i den här tråden har det tipsats om en nyöppnad butik i Helsingborg som jag tänkte besöka nästa helg så den vet jag inte mycket om än. Du hittar deras hemsida på www.scraproom.se.
Det här såg jag nyss på Scraprooms hemsida, så alla scrappare i Skåne, samla eder!
Scrapkväll den 29 oktober
Mellan klockan 16-23, den sista fredagen i varje månad, har vi Scrapkväll. Vi scrappar, inspireras och ubyter tips och idéer med varandra. Alla är välkomna oavsett tidigare erfarenhet.
Utlottning av priser, demonstrationer och fika.
Kostnad: 100:-
Vänligen föranmäl dig.
www.scraproom.se
Bokus hittade mitt paket så idag har jag fått min bok. Det är en perfekt nybörjarbok för er som letar efter en sådan. Den innehåller beskrivning av alla grundtekniker, layoutförslag samt mallar och några stickers. "The complete book of scrapbooking (projects & techniques)" av Louise Riddell. Kostar 189 kr på Bokus.
I min nya fina bok rekommenderar de velumspray som det bästa sättet att sätta fast vellum. Har någon hört talas om det? Låter väldigt praktiskt.
Syns inte tejpen alls genom vellumet??
Min favorit är Proprint (www.proprint.se). Du får bilderna på tre dagar och priset beror på hur många bilder du framkallar åt gången. Det brukar ligga på mellan 2,50 och 3,00 kr per bild. Du kan få både matta och blanka samt välja storlek, beskärning m.m. per bild på alla bilder du laddar upp. Kvaliteten är superbra. Har fått bäst i test i ett antal undersökningar.
Om du har Photoshop så är ett tips att göra om storleken på vissa bilder innan du skickar iväg dem så att du t.ex kan göra vissa bilder små och ha dem som "dekoration" på sidan istället för att inte kunna ha med dem alls för att det bara får plats 1-2 stora bilder per sida.
Jösses, här har man varit borta tre dagar och då har ni fått ihop nio sidor med inlägg! Sitter och funderar på en ny LO just nu, men det är inte lika kul när man inte har papperna i handen utan bara i fantasin...
Hallå tjejer! Det var länge sen jag var här inne p.g.a resande med jobbet. Jag har precis kommit hem från USA och gissa om jag shoppat scrapbooking prylar! 250 cardstocks för 88 dollar. Måste anses som ett fynd. För att inte tala om alla mönstrade papper, die cuts, vellum tejp, album och annat som är såååå mycket billigare här. Jag fick till slut börja skicka hem grejer för det blev för tungt för resväskan.
Ni skulle sett kassörskans förskräckta min när jag kom till kassan med alla mina papper som skulle räknas.
Jag tänkte förbli anonym tills vi lyckats få till ett växande bebbefrö så än så länge är mitt bildgalleri tomt på LOs.
Jag åkte faktiskt till en "craft" affär (ungefär som Panduro) som låg söder om Los Angeles. Jag fick tipset att de hade lägre priser på papper än scrapbooking affärerna. Priset för cardstock låg på $0,36 vilket är lägre än de flesta on-line butiker jag kollat på.
cia75, om du ska leta efter scrapbooking affärer i Texas så gå in på Yellow pages (www.yellowpages.com). Sök på scrapbooking och skriv in adressen till var din mamma ska bo så kan du se alla butiker i närheten. Fungerar jättebra!
Är det jag som är förvirrad eller har det funnits (finns?) en tidning som heter Papercutz? Jag har två nummer hemma av en jättebra tidning som jag nu sitter och letar efter på nätet men jag får inga träffar. Kan minnet svika mig så de heter något annat. Någon som har en aning om vilken tidning jag pratar om??
Paperkuts hette tidningen! www.paperkuts.com för den som är intresserad. Tidningen visar layouter som arbetar mycket med papper och lite mindre med öljetter o.likn. En klar favorit!
Bomull, kan du inte måla tassen med vattenfärg och sen göra ett avtryck på ett papper? Det kanske kan bli lite kladdigt, men ganska kul.
Bomull, mina teckningar med vattenfärg sen jag var liten håller än.
Men ibland färgar det av sig så jag skulle nog lagt någon laminat över eller lagt ner tassavtrycket i en liten plastpåse. Annars kan du kanske göra ett avtryck i lera? Fast det blir ju lite "högre" och svårare att få in albumet.
Upptäckte idag att vellumet är kortare än sidan! Jag scrappar på 12x12 tums papper och har köpt vellum i A4-storlek. Jag tänkte klippa en remsa med vellum som skulle gå horisontellt över sidan och då upptäcker jag att vellumet är 1 cm kortare än cardstocken! Några tips på vad jag ska göra? Skarva och hoppas att det inte syns, lägga något vertikalt över skarven eller har någon ett annat tips??