• MalinJD

Lindex vs. KappAhl

Okej.. för oss som inte har råd att gå till de allra dyraste barnklädesbutikerna;
    vilken kedja föredra du av dessa två, och varför?

(Själv gillar jag HM starkt, men det finns inte här i våran stad )
    Ska jag välja blir det Lindex för mig... varför? :

* inga "dubbelstorlekar" (det är ju rätt stor skillnad på 62 -68, om man ska köpa något som ska passa direkt)
    * tygerna känns mer "starkare", KappAhls känns sladdriga ibland
    * hållbarare efter tvätt- inte så noppriga bla.

enda nackdelen som jag märkt är att Lindex´ tröjärmar är ganska korta, och blir ofta FÖR korta innan själva tröjan är för liten. Men det går ju att sträcka efter tvätt

Få höra några synpunkter nu då!

• Svar på tråden Lindex vs. KappAhl
  • Tullan

Jag tycker Lindex, speciellt deras Fix kläder och deras Bamse kollektion, dem är kanon i både storlekar och passform.
    KappAhl tycker jag inte alls om, dem har ingenting tycker jag, i alla fall inte här vi bor. Det dem har känns som andra sortering. Usch och fyyyy...
    HM går bra också!

• Andriana

1.H&M
    2.Lindex
    3.Kap Ahl

• Sofie75

Jag tycker att Lindex har bäst kvalitet, men har alldelens för stora byxor, i midjan alltså. Eftersom min dotter är jättesmal och rak så är dom jämt förstora.

HM har fina kläder till bra priser, men ibland lite tråkiga tycker jag.

KappAhl har fått jättefina barnkläder på senare tid, och då särskilt för tjejer, men håller med om att vissa kan kännas lite sladdriga.
    Känns som att deras mjukiskläder har lite sämre kvalitet.

• Piglet04

Lindex är bäst tycker jag! De byxor jag handlat på KappAhl har varit för trånga i resåren om magen så att jag varit tvungen att sprätta upp och sy i ny resår. Trodde bebisar fick ha lite mage...

• Nyffan

Halloj!!

Jag tycker att Kappahl och Lindex har bäst kläder. De håller bäst i tvätt. Men det finns även en del rolliga kläder på H&M.

• Mammatill2

Jag har oxå H&M som favvis. men ska jag välja på dessa 2 så blir det Lindex av samma anledning som du.

• Minni

Jag gillar Lindex men en affär jag saknar som har kvalite på sina kläder är Polarn och Pyret min son som idag är 7, jag handlade mycket till honom på P&P när han var liten och det syns knappt att det är använt eller tvättat, men h&M håller inte formen så bra.

• Elliz

här är min åsikt
    1.H&M
    2.Lindex
    3.Kappahl

• Tin o Trolls mamma

1) H&M
    2) Lindex
    3) Kapp-Ahl

I alla fall här i Visby. När jag bodde på fastlandet handlade jag mycket till barnen på Kapp-Ahl, men sen när vi fick H&M gick jag dit för de är billigare.

Här i Visby är personalen på Kapp-Ahl så himla snorkig och icke-serviceminded att jag bara går in där om jag absolut måste.. H&M är rätt ok, men trevligast är de på Lindex!

Ekorren.

• Elinmamma

Oj vad svårt att välja, jag handlar inte så himla mycket på Lindex, men det är mest för att det finns i våran "lilla stad" så alla ungar på dagis och kamrater har lindex kläder...
    Jag gillar både Kap Ahl och H&M. Men där jag köper mycket billiga kläder är ICA Maxi... Massor av tshirt och tröjor från 45 upp till hundra lappen... Och de går att tvätta i 60 grader, blir rena och verkar knappt använda... Men visst finns det saker som är sämre där oxå. Deras babykläder tyckte jag var sämre än HM tex. Jag gillar även Åhlens men det är så sällan jag åker dit.
    Något vettigt... Skulle inte tro det... ;)

• saturnina

Jag tycker bäst om:

HM
    Lindex
    Kappahl

Fast jag köper ganska mycket second hand.

• Lussekatten

hihi bara jag som ä udda då
    1,kappahl
    2,hm
    3,lindex
    '
    tycker kappahl har tuffa å snygga flickläder å bra kvalite me

• Jenna82

Lindex kläder e såååå dåliga! tappar färgen efter en tvätt, knappar ramlar av, kläderna krymper o mycket mer! Tacka H&m o KappAhl för deras!! Dom e både snygga o hållbara!

• Stora

Jag gillar inte H&M: Visst kläderna är fina, jag blir alltid sugen när jag får katalogen, men sen när man får dem är de dålig kvalitet och de är ofta tuffa men oerhört hopraktiska. Köpte en jeansklänning till Ella och hon höll på att fastna i den. Den var trång och så hård. Jag är nog Po.p trogen. Handlade massor där igår. Till Ella men också till mig.

• MalinJD

Stora:

Lite kan jag faktiskt hålla med dig ang HM:s kläder, men jag tycker kvaliteten känns sämre på postorder, än det man köper direkt i butik!

förövrigt kan jag ju tillägga att efter noggrann beräkning s vann Lindex denna ronden!

*go Lindex go Lindex*

• GME

Har inte handlat så mkt (Olivia är bara 2 mån) men gillar Kappahls byxor till tjejer. Bootcut, hur pluttigt som helst .
    På H&M säljer dem bara byxor i set med tröja. Det gillar jag inte. Dessutom är nästan alla tjejkläder rosa. Tycker Lindex är ok också.
    P o P kläder är inte speciellt snygga så jag slipper shoppa mig pank där .

Svar på tråden Lindex vs. KappAhl