• MalinJD

Lindex vs. KappAhl

Okej.. för oss som inte har råd att gå till de allra dyraste barnklädesbutikerna;
    vilken kedja föredra du av dessa två, och varför?

(Själv gillar jag HM starkt, men det finns inte här i våran stad )
    Ska jag välja blir det Lindex för mig... varför? :

* inga "dubbelstorlekar" (det är ju rätt stor skillnad på 62 -68, om man ska köpa något som ska passa direkt)
    * tygerna känns mer "starkare", KappAhls känns sladdriga ibland
    * hållbarare efter tvätt- inte så noppriga bla.

enda nackdelen som jag märkt är att Lindex´ tröjärmar är ganska korta, och blir ofta FÖR korta innan själva tröjan är för liten. Men det går ju att sträcka efter tvätt

Få höra några synpunkter nu då!

• Svar på tråden Lindex vs. KappAhl
  • Veran

Måste hålla med om att Kappahl är bättre till min stora 5-åring .

• LottaRos

Måste jag välja blir det Kapp-Ahl!

Men jag handlar blandat från både H&M, Kapp-Ahl, Lindex o Åhléns!

De kläder vi köpt på Lindex (även Bamse) har blivit uttvättade fortare än Kapp-Ahls tycker jag... Kapp-Ahls dubbelstorlekar räcker längre oxå, man behöver inte köpa nytt lika ofta! Deras 62/68 är fortfarande bra på mina 7 månaders killar medans Lindex 68 är precis på gränsen nu...

• mita30

Jag gillar lindex och hm bäst ..

• MalinJD

...en annan sak som jag upptäckte i helgen när jag skulle köpa kläder till barnens kusin:
    KappAhl har avdelningen från typ 98 (?) - 116 och sedan börjar "storflick" på 122 (7 år) och då blir det genast mycket "tuffare" och inte å flickfina kläder. Passar inte för tösen alls som skulle ha stl 122 men som älskar prinsessor och annat glittrigt

Lindex har däremot sin "småflickavd." tom. 122 och började storflick vi 128!

*go Lindex*

• Bebis04

Jag handlar aldrig på KappAlh, där vi bor har dem bara kläder med en massa "krusiduller" på. Jag tycker om lite tuffa kläder, så som H&M och Lindex (speciellt bamseoch lilleskutt kläderna). Även Polarn och pyrets, deras randiga men jag handlar nästan aldrig där...man får ju inte lika mycket kläder där!

Kram

• S Sofia

Ni som varit ute i affärerna och kollat!!
    Finns det några söta/fina kläder till småpojkarna nu?? Det var länge sedan jag shoppade kläder till sonen nu!! Men jag tycker att det bara finns tuffa kläder till pojkar!! Jag vill ha söta fina kläder!!
    Finns det några och vart isåfall??

//Sofia

• MalinJD

S Sofia:

Hmm.. ingen koll på den avdelningen trots att jag springer ner dörrarna varannan dag i affärerna! *shoppinggalen*
    Har ju 2 flickor själv!

• niiina

Hej Malin. Jag gillar H&M bäst så det är där jag handlar alla Johannes kläder men efter den affären är det nog KappAhl som gäller. Varje gång jag gått in i Lindex så hittar jag inget fint. Till flickor kanske det är annorlunda iof.
    Härom dagen så gick jag in i Åhlens för att titta på barnkläder, tidigare har jag bara tyckt att det varit dyrt så jag har aldrig tittat så noga men nu fick jag en helt annan syn på affären. Det jag gillade mest var att det inet fanns nån kill vs tjej avdelning utan allt var blandat och sånt gillar jag Sen skiljde sig kläderna en hel del från de i andar barnklädesaffärer, mindre tryck och annorlunda färger. Jag hittade ett par snygga svarta byckor till Johannes och en svart döskalle T-shirt Samt en söt jeansjacka. Det var så skönt att hitta neutrala kläder där det inte stod könsbstämmda texer på.
    Oj nu svävade jag iväg..du undarde över Lindex och KappAhl . Det sistnämnda tar jag då.
    kram

• niiina

*förlåt* jag lovar att försöka skriva lite långsammare så att det inte blir sånna hemska stavfel hela tiden

Svar på tråden Lindex vs. KappAhl