• MalinJD

Lindex vs. KappAhl

Okej.. för oss som inte har råd att gå till de allra dyraste barnklädesbutikerna;
    vilken kedja föredra du av dessa två, och varför?

(Själv gillar jag HM starkt, men det finns inte här i våran stad )
    Ska jag välja blir det Lindex för mig... varför? :

* inga "dubbelstorlekar" (det är ju rätt stor skillnad på 62 -68, om man ska köpa något som ska passa direkt)
    * tygerna känns mer "starkare", KappAhls känns sladdriga ibland
    * hållbarare efter tvätt- inte så noppriga bla.

enda nackdelen som jag märkt är att Lindex´ tröjärmar är ganska korta, och blir ofta FÖR korta innan själva tröjan är för liten. Men det går ju att sträcka efter tvätt

Få höra några synpunkter nu då!

• Svar på tråden Lindex vs. KappAhl
  • FruSöderström

Jag handlar nog oftare på KappAhl än på Lindex,men det är mest för att jag inte hittar något på Lindex. Men mest kläder köper jag nog på Åhlens, bäst kvalitet tycker jag, synd bara att dom ska ha dubbelstorlekar
    62-68 =2-6 månader
    74-80 =9-12 månader
    jaha!? barn som är mellan 6-9 månader då???

Hm's tjejavdelning tycker jag bara har rosa, visst rosa är fint, men jag är sååå spyless på det för det var den enda färg vi fick när lillan föddes...
    nä, handlar jag på hm så blir det killavdelningen...

• TigerLily

KappAhl lägger jag min röst på!

• pCp

Om jag kikar på faktiska inköp så verkar det luta åt Lindex. Kvalitetsmässigt tycker jag dock att kläderna varierar även från samma butik (och då tänker jag inte på tex FIX vs. Lindex vanliga kläder) så egentligen skulle jag nog säga att jag handlar det som verkar bra oavsett vart det säljs.

Annars håller jag med niiina om att Åhléns är bra i och med att de har ett lite annorlunda utbud. Dock har jag fått förbud att köpa någon dödskalletröja. Fast jag ska nog smyga in där endera dagen och slå till på en ändå...

• Twilight

Jag handlar de flesta kläder på Lindex (Finns Åhlens & Lindex att välja på här)
    Åhlens har supertråkiga kläder och är dessutom svindyra.

Får jag välja helt själv så handlar jag på H&M eftersom de har tjejkläder som är tuffa och i neutrala färger.

De Kappahlbutiker jag varit inne i (Vilket inte är många) har haft typ 3 plagg och sen var barnavdelningen slut

• Vilmagbg

Om jag ska välja mellan Lindex & Kapp Ahl blir det Lindex. Jag gillar Lindex Fix kläder.
    Men annars handlar jag mest på H & M. Tycker dom har förvånadsvärt bra kvalite på sina kläder.
    (innan jag fick Max hade jag knappt satt min fot på H & M p g a att jag tyckte dersa kläder var så dålig kvalite)
    Här i Göteborg finns det ju ganska många affärer att välja på.
    Lilla Villervalla i Haga är bra. Har fina kläder till bra priser.

• eccobell

Kvalitetsmässigt är Lindex bättre, men KappAhl gör finare kläder. Blir nog oftast Lindex, då en kompis jobbar där.

• MalinJD

...och för att propagera än en gång för Lindex :

När de rear, så rear de verkligen..! Jag har hittat plagg som har varit nersänkta typ en 100- lapp! (Bra för fattiga mammor med FP )Om man ska ladda upp för Nästa år (typ sommar) så är ju det kanon!
    KappAhl är inte lika generösa med rean (min erfarenhet)... utan sänker typ 20 spänn *blää*

Kul att så många hängde med på denhär tråden!

• Monalisan

HM har oxå värsta reorna när dom väl rear. Men om man ska välja på kappahl och lindex så...hm...kappahl har finare kläder men dom bir fort urtvättade och noppiga. Lindex har bra kvalite men så tråkiga kläder har vart samma kläder i 10 år elller når för dom små. (samma bodysar och byxor ni vet ta 3 bet. för 2) men om man måste välja blir det nog lindex för kvaliten

• saturnina

Guppi har 70% rabatt just nu!

Cillagbg: var ligger Lilla Villervalla i Haga (aldrig sett)?

• Stora

Jag älskar Lindex Fix och Lindex Bamsekläder har inte hittat något på Kapp-Ahl. Annnars blir det mest Polarn o Pyret både till dottern o mig!!

Svar på tråden Lindex vs. KappAhl