• loves

Grönt kort i golf???

Är de några golfintresserade här på fl?
    Jag undrar i så fall hur ni tog erat gröna kort ?

Hur lång tid tar det?
    vad kostar det?
    Hur funkar det? med praktik o teori? Är proven svåra?
    Måste man ha ngn erfarenhet innan man börjar på gröna kortet?

• Svar på tråden Grönt kort i golf???
  • loves

okej... har du köpt egen teoribok? eller vet du vilken dom använder? eller hur funkar de *förvirrad*

har du redan anmält dej? har du spelat ngt innan ?

• ametist

Ok, vad bra! :)

Där nere i Göteborg kan man säkert börja med en kurs redan nu. *orättvisa* :)

• loves

okej... har du köpt egen teoribok? eller vet du vilken dom använder? eller hur funkar de *förvirrad*

har du redan anmält dej? har du spelat ngt innan ?

• ametist

Man får böcker när man börjar kursen, de ingår i kurskostnaden. Men man kan köpa böcker på egen hand också, tror det står vilka böcker man ska ha på den där sidan jag länkade till.
    Jag har inte köpt någon bok...
    Har inte anmält mig än, borde väl göra det snart.

Har stått på rangen ett par somrar nu, men inte spelat annat än en och annan korthålsbana.

Du då, har du spelat innan?

• nettan 2

Hejsan!
    Jaget ska började spela golf med min sambo i somras och nu skall jag ta gröna kortet. Det ska bli skoj.

• loves

nej jag har inte spelat förr. mer än att min karl lärde mig att svinga o känna på de lite bara, på en sån där "scen" eller vad man ska säga (kommer inte i håg vad det heter,..hahaha...du ser juh, hur ska de gå?? ) Men de lilla jag gjorde så va de kul. och ja fick bra beröm av mannen min...

så man får gå på rangen utan grönt kort? är de alltså en kort hålsbana?

• ametist

Ja visst är det kul!

Förut tyckte jag det var fruktansvärt tråkigt, men när jag provade det så fastnade jag direkt! =)

• loves

ametiasst: se ovan inlägg...(vi skriver samtidigt, så vi missar nog ibland.)

nettan:
    välkommen....!! då är vi 3 som kan följas åt...var ska du ta det?

• ametist

Det kommer gå jättebra! =) De är nog inte så hårda, kursledarna, de vill nog bara se att man vet vad man gör där ute på banan och att man inte slår sönder banan helt och hållet.

På rangen får man stå utan grönt kort, samt på övningsgreener, övningsbunkrar osv.
    Sen får man spela korthålsbanor och "pay and play-banor".

• loves

ahaa....så man får göra så pass mycket ändå utan grönt kort?? hmm....då kanske man ska vänta ngn säsong?? eller nja..jag vet inte.
    kanske är lika bra att göra de ändå.

visste faktiskt inte att man får göra såå mycket. va kul.....

Svar på tråden Grönt kort i golf???