• xxmeyaxx

* Roliga händelser under förlossningen *

Sitter här och tänker på dagen då jag ska få föda fram mitt barn. Nu är jag iofs inte gravid då, men jag hoppas på det inom en snar framtid. Men förlossningen grubblar jag lite för.

Jag är livrädd för blod och tanken på smärtan får mig att rysa!

OM JAG BARA FICK, skulle jag stanna i väntrummet under tiden som jag skulle föda mitt barn. Kommer ju inte undan det. det är ju inte precis som att jag kan knuffa in sambon i förlossningssalen och säga "jag väntar här."

Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

Kom igen nu, tjejer!

• Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *
  • snuttensmamma

bigfoot- ASGARVAR...

"upp med dig din jävel, du skämmer ju ut mig"....hahahhahahahahahahaha tror jag kissar på mig

• Maria86

HAHHAHAHAH Gud vad roligt.... kan inte sluta skratta åt Snuttensmamma....hahhhahaha

• xxmeyaxx

"Upp med dig din jävel, du skämmer ju ut mig!"

• Lillmy

Jag blev så härligt fnissig av lustgasen, skrattade så tårarna trillade! Har också en minnesbild av hur blivande pappan står och skakar liv i sin hand som jag tydligen klämt hårt under en värk och tänkte om han säger något så ska jag klämma ännu hårdare nästa värk. Detta har vi skrattat åt i efterhand samt att det gick så bra under förlossningen, vi sa flera gånger att det här kan vi göra om! Vilket jag även sa direkt efteråt! Och nu väntar vi syskon så det blir 20 månader mellan bäbisarna och ser fram emot förlossningen.

• mette

Vilken kul tråd!
    Alltså detta med att bajsa på sig är ju min skräck! Huh!
  • Lillmy

Jojustja! Min EDA tog inte heller (blev bara förlamad i höger ben). Så när narkosläkaren kom för att rätta till den (vilket inte heller hjälpte) så tyckte jag att han kunde stanna eftersom hans "handpåläggning" på min ländrygg var väldigt skönt och smärtlindrande! Bm fick avleda mig och säga att blivande pappan kunde massera istället!

• innana

Min far har berättat att när jag föddes på Danderyd, hade min mor förälskat sig i lustgasen. När barnmorskan hävdade att det var dags att krysta, säger min mamma: Det skulle jag inte kunna tänka mig!!
    -Joo, nu är det dags, försöker hon lirka med mamma som bara blänger i gasdimmorna bakom masken. -Kom igen nu då! varpå mamma väser som värsta Gollum:
    -Krysta själv för faen så får du bäbisen!!

Men hon ångrade sig sen och klämde ut mig...(barnmorskan var Gudrun Abascal förresten, hon med "att föda"-boken ni vet)

• Mumzzan

min man skrattade hysteriskt åt: när en man är förkyld-citatet.. nu kommer jag säkert att få höra det när det väl är dags!! :D
    hysteriskt skoj med: du skämmer ju ut mig..
    haha

• izabelle32

Helt sjukt kul, skrattar så tårarna rinner Skrattande 

Det enda lite humoristiska som hände när jag födde vår son var att jag & min sambo hade förberett oss på värsta marathonet och kom in på BB med TVÅ resväskor packade med allt man kan tänka sig, cd-spelare, levande ljus & så mycket prylar vi trodde vi skulle behöva. Hade ju hört at det skulle ta minst 20 timmar för förstföderskor.
    Vi fick ställa väskorna i ett hörn och hann inte ta fram nånting det var bara att sätta igång att föda barn, var nämligen redan öppen 7 cm. Några levande ljus var fan inte att tänka på!!! När sonen var utkrystad ( krystade 10 min 4 ggr) sa min sambo, den nyblivne pappan lite besviket " Jaha är det redan klart?" Något av ett antiklimax för honom, han tyckte det gick för fort, det tyckte INTE jag! Flört

Svar på tråden * Roliga händelser under förlossningen *