• No 1

Niferex eller Hemofer??!!

Alltså...jag dör av dessa satans Niferexen!!!
    Min mage rasar fullständigt o jag håller på att få sår i baken pga allt Sk****de!!!!
    De andra gångerna jag har vart gravid så har jag fått hemofer o jag minns inte att dom ställde till såna problem?!
    Funderar allvarligt på att byta...
    För det kan väl inte vara nån större skillnad på järnet eller???

Mamma till 3 töser, gravid i v 27 med nr 4..en kille??
  • Svar på tråden Niferex eller Hemofer??!!
  • miss kitty

Oj, vad knasigt. Jag äter niferex och har inga sådana problem.
    Har tidigare ätit duroferon (efter blodgivning) och då däremot har min mage blivit helt hopplös. Men alla är vi ju olika...
    Om du vet att hemofer funkat tidigare, varför inte bara byta?
    Hoppas du snart blir bättre!!

• Lotta S

Vet inte om jag håller med riktigt. Jag har oxå Niferex nu, och har även provat Hemofer. Jag har fruktansvärda problem med magen. Men hemofer höjde inte mina HB värden. Knaprade 2 st/dag, ändå fick jag inte upp värdena över 98, nu har jag ätit en niferex/dag i ungefär 1 vecka, och igår hade HB kommit upp till 109. Så jag föredrar Niferex. Kompletterar jag det med 2-3liter vatten/dag, och en massa fiberrik mat, så får jag gå på toaletten varannan dag ialla fall

• Karro midsommarbrud

Niferex innehåller ganska så mkt mer järn än Hemofer.
    Kolla fass.se

• miss kitty

Förresten, jag fick niferex för att jag haft omvänt problem med duroferon samt va jättetrög i början av graviditeten, så undra om det inte va så att niferex ska vara lite laxerande och sätta igång en trög mage. Men om du inte hade det problemet innan kan du ju välja nåt annat järntillskott.
    Har för mig att niferex är ganska dyrt jämfört med andra också...

• miss kitty

Karro: aha...
    där ser man.

• Wavva

Jag har problem med min mage så jag tar bara en lite dos Niferex. Delar kapseln och tar en halv per dag. Det verkar ha hjälpt lite iallafall som underhållningsdos.
    Lycka till!

• No 1

Dyrt ja!!
    50 kapslar för 130:-...rena rånet tycker jag...särskilt när jag blir så dålig av dom..
    Men hemofer kan ju inte vara helt "ute" eftersom jag haft dom tidigare..tror jag får ringa min bm...

• MansonDust

Jag kan inte äta niferex, de fastnar i halsen. Bläää.
    Äter Erco-fer nu och de är lätta att svälja.

• Amathea

Jag får precis samma typ av magproblem som trådstarten...
    Jag slutade med niferexen för en vecka sen, och först igår var magen hyffsad igen!
    Ska till läkaren idag och se va jag kan få ta istället.
    Kunde inte gå å kissa utan att de rann baktill oxå.. hur kul??

• No 1

Amathea...

Håller med dig..hur kul e d???

skönt att man inte e heeelt ensam..

Svar på tråden Niferex eller Hemofer??!!