• Luna y Anouk

Myror!!!! Desperat!

Hejsan... vi har stora bekymmer med Myr-invasion på vår tomt... Det är små bruna myror som finns överallt, under stenplattor, i gräsmattan, på alla blommor, i våra pilträd... någon som har bra tips på hur man enkelt får bort dom??...

• Svar på tråden Myror!!!! Desperat!
  • Nathana

Det skulle jag också vilja veta!! *puff, puff*

• My Lovely Little Lumps

en tjej gav mi tipset att använda yes diskmedel o hons a attd et var jätte bra

annars vänd dig till anticimex

• Luna y Anouk

Någon har sagt att kalk är bra.. nån som provat?? Yes är såå jäkla dyrt .. för att bara tömma över tomten....

• Muckarn

man tar och bygger en vallgrav runt tomten.
    sedan placerar man ut små små bark båtar lite överallt.
    sedan tar man en 100% natur produkt absolut vodka o sprider ut denna runt om.
    sedan slår man sig ner o tittar
    alla vet juh att 9 av 10 som dör till sjöss har alkohol i blodet...

• Lola Jämtland

Muckarn

Bland det roligaste jag läst!!!!

• My Lovely Little Lumps

inte flytande YES blanda ut med vatten i en spray flaska menade jag fast förvirrad skrev jag inte det

• Daidi

Myrr ska väl funka!?
    Men det är ju inte så barnvänligt kanske..
    Ibland har jag lagt ut lökbitar på gräset, det är väl sådär..

• mamma legolina

Muckarn: den var bra!

Vi hade myror, små dj-vlar och det visade sig att dom hade sin "stack" i marken under en planka som sonen "fyndat" och slängt i ett hörn på tomten, tog bort plankan och dom flyttade till att ha en sten som tak, tog bort stenen i höstas när det regnade (elakt kanske men mess whit the devil ) och nu får vi se vad som händer i vår, jag ska i alla fall eliminera alla stenar och plankor jag kan hitta i närheten av vår tomt i alla fall.
    Myrr är bra, ättikssprit har jag hört men ej provat, någon av våra kompisar föreslog T-röd och en tändsticka men vi vill gärna ha häcken och grannarna kvar så det fick vara.
    Enda sättet att få en vän är att vara en
Svar på tråden Myror!!!! Desperat!