Inlägg från: Marcus pappa |Visa alla inlägg
  • Marcus pappa

    forza djurgården!

    Såg att några småttingar här håller på solna aik, dessutom vet vi att det finns en del vrak här med. Men den viktiga frågan är hur många som håller på svensk idrotts verkliga kungar? Laget som tagit flest SM-guld alla kategorier, Djurgårdens IF. Dessutom, finns det någon mer Djurgårdare boende i Skåne?

    På Torsdag kommer vi att möta småglinen i solna aik och där har vi årets säkraste trepoängare, eller vad säger ni?

    FORZA DJURGÅR´N!

  • Svar på tråden forza djurgården!
  • Marcus pappa

    Henrik28: Om du tittar noga på tabellen så har Djurgården inte släppt in några mål, vi har den bästa målvakten som räddat oss i vissa matcher. Vad får dig att tror att ett lag superettaspelare från solna skulle kunna göra två mål på Dembo?

  • Marcus pappa

    Match mot solna aik i kväll, tre lätta poäng med andra ord.

  • Marcus pappa

    Det gick ju inte bra, men det är ingen idé att deppa ihop. Vi vet ändå att när serien är slut ligger vi i topp medan solna fallit lååååååååååååångt ner. Nya friska tag.

  • Marcus pappa

    KimKebab: Dom som håller på solna är såna, lite fega och gömmer sig innan salget är vunnet. Sedan sticker de upp sina huvuden och är kaxiga, men skrattar bäst som skrattar sist...

  • Marcus pappa

    Sedan undrar jag vad domarna har mot Djurgården i år. Solklar straff mot brajen struntar de i, uppenbar filmning av en solnaspelare, Straff direkt! Som tur är avgjorde ju inte stfarren igår, DIF spelade dåligt helt enkelt men det är bättre att det kommer nu istället för mot slutet.

    DIF mot resten!

  • Marcus pappa

    S N A F U: Om du läser mitt inlägg noga ser du att jag inte skyller förlusten på domaren. Men jag ansåg, och anser, att straffaren var en feldöming, solna-spelaren filmade uppenbart.

  • Marcus pappa

    Gösta "Knivsta" Sandberg finns inte med oss längre. En av de största Djurgårdslegenderna har gått ur tiden, vem bryr sig om en derbyförlust mot solna i detta läge?

    Mina tankar går till "Knivstas" familj. Vila i frid!

  • Marcus pappa

    Henrik28: Att bo i Sverige, vara intresserad av fotboll och inte känna till att domarna är negativa till Stocholmslagen det finns inte. Till och med mina arbestkamrater här nere i Malmö håller med mig och hur ofta håller ett gäng himmelsblå skåningar med en blårandig stockholmare? Näe, väx upp och känn lukten av kaffet.

    Ångan: Jag tror också att DIF vaknar nu, kan vara så att derbyförlusten var den push som behövdes. Tror inte solna kommer att ligga i toppen när serien är färdigspelad. HIF är det en annan fråga med, de har kapaciet att ligga där uppe hgela säsongen. Fast å andra sidan har de historien emot sig så vi får se.

    Neas Pappa: Ja du, de vill nog inte att vi ska vinna. I alla fall inte för lätt, men det är lungt. DIF vaknar snart och bäva månde övriga lag då. Sedan håller jag med Ångan, visst var även jag upprörd över den uteblivna straffen men jag vill inte se en brajare skadad för det. Dels för att det är rent fel att skada någon, dels för att jag inte vill ha Jonsson avstängd i 10 matcher.

  • Marcus pappa

    Min äldsta son håller MFF eller DIF eller som han säger MFF, MFF, Djurgår´n alternativt Djurgår´n, Djurgår´n, MFF. Men det är lungt, vi bor ju ändå i Malmö. Så länge han inte håller på Brajen Knarkarby, solna aik, IFK Sillstryp eller HIF är jag nöjd. Allt annat går att leva med.

Svar på tråden forza djurgården!