• Gumlan

Halmstad tråd!!!!!!!!!

Klarar mig faktiskt inte utan den så ja öppnar en ny nu när den gamla är stängd!

Vi var på bvc idag på 2 månaders kontrollen, Emil väger nu 5820 :-O ojojoj va han växer! och så var han 57.5. Vad har ni för vikt & mått på era nu? Allt annat var bra också me lillskiten, muskler och leder och grejer Frågade om varför han inte är så aktiv och sparkar runt så mycket och dom sa att vi bara ska vara tacksamma att vi fått ett lungt barn jag var ju lite orolig ett tag för många påpekar att han är så lugn... men allt var ju prima!

Hopas allt är bra med er töser och att ni hittar tråden här! annars får ja "springa runt" & meddela er! hihi

• Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!!!!!
  • HaltaLotta

Jag är 22 år o bebisen min är ju kvar inne i magen ännu, och ska så va de närmsta 10 veckorna också.......Bor på fyllinge, men flyttar till Getinge om 1 månad *räknar ner*

Era bebisar växer så det knakar lverallt ser jag . Man längtar ju inte ännu mer när man kollar in alla foton på era små liv .......... då känns 10 veckor som otroligt lång tid.......*suck*.........

• tigger

Jodå, här i Helsingborg är allt bara bra.
    Känner ju inte så mycket folk än, men det kommer. Vi samlas ju och fikar minst en gång i veckan här så man får ju komma ut lite i alla fall.
    Har tagit tag i vikten nu igen. Ska ner de sista kilona hade jag tänkt. Usch och fy, behöver komma i mina gamla byxor igen.

• Teskedsmamman

Hm... jag har nog ingen behörighet att ändra, men starta en ny tråd på rätt ställe och lägg in länken... annars får man nog maila Patrik om att flytta tråden men då går det nog fortare att starta en ny

Jag är mer 35 än 34 *suck* och min son är 7 mån på lördag, själv är jag 34 år och 7 mån idag
    Har haft lite problem med Tottes vikt men det har verkat rätta till sig med hjälp av välling, så nu väger han 8770 och är drygt 67 cm lång....
    Vi bor i Oskarström

• LillaFruH

Hallå hallå! Jag har min bebbe i maggen och den är beräknad att kika ut vid jul Bor på Andersberg i en 2:a men VILL VILL VILL ha en trea på Vallås med uteplats *söker för fullt* Dumma HFAB... *mummel*

• apsu

LillaFruh.

jag vet precis hur du har det.
    jag letar också trea genom hfab. det har varit dåligt med det på sistone. tråkigt.

hoppas du snart får tag på en i alla fall!
    lycka till

• IngIng

Måste det vara via HFAB ni ska ha lägenhet? Det finns ju andra bolag att söka lägenheter hos!!!
    Jag bor på Öster och det är Länsförsäkringar som har hand om dessa. De har nånstans inne i stan har jag hört med. Bara ett litet tips!!!
    Lycka till i lägenhetsletningen!!!

• apsu

jag tycker jag har kollat runt överallt. jag vill helst bort från stan och det är väl det som är problemet....
    men men. det är bara att fortsätta att leta.

tack för tipset på länsförsäkringar ändå. det har jag nog missat när jag letat runt

• LillaFruH

apsu! Lycka till du med ...
    Vi är väldigt inriktade på just en 3:a på Vallås med uteplats eftersom planlösningen passar oss jättebra och mina svärföräldrar ska flytta dit. Sen bor flera av våra nära vänner där och det känns mysigt, men vi har inte stått i kö länge alls så det lär väl ta evigheter innan vi får något tyvärr... Så vi får trängas i vår lilla 2:a ett tag till..

• IngIng

LillaFruH
    Är du säker på att HFAB har kösystem?
    Många av mina kompisar har sagt att det inte existerar nån sådan. Man får tydligen ringa i slutet på varje månad och kolla. Och även gå in på nätet och kolla om det kommit in någon av intresse. Och då genast göra en intresseanmälan!!!
    Vet en kompis som ringde varje dag sen tröttnade väl HFAB för hon fick en lägenhet.
    Lycka till i sökandet!!!

• JewelGirl

IngIng: Ja, man får väl hoppas att HFAB har kösystem då de säger att de har det. Att på varje lgh får de fem första som anmält intresse och som har väntat längst förtur.

• Mamma Ia

Hmmmm....vad jag vet finns det inget kösystem på HFAB, utan det gäller att visa intresse på lägenheterna de utlyst, samt att vara envis och ringa, ringa, ringa. När vi ville flytta och ringde HFAB så spelade det ingen roll att jag stått i deras "kö" sedan jag var 17 år gammal. Och jag hade aldrig tidigare fått en lägenhet genom dem, utan de jag haft var hos privata hyresvärdar. Så man hade noll hjälp av att ha stått i kö kan jag säga!

• lycra

vad jag vet så är hfab ett fjäskbolag... ringer du o håller på så får du en lägenhet annars kan du hålla på o söka på internet i flera år utan att ens få komma på visning.

• LillaFruH

mmm skilda bud i Mellerud ... vad jag förstår så har det varit "fjäskbolag" eller "tjatbolag" innan, men nu med det nya datasystemet plockas det ut de 5 som stått i kö längst av de som gjort intresseanmälan. Vem det blir av de fem sedan - där kan det nog löna sig att tjata!! Vi har också hört att det hjälper att tjata å ringa men när vi var inne för ett litet tag sedan och jag putade med magen å vi sa att vi var desperata och inte får plats i vår lilla 2:a när bebisen kommer så sa de bara att de inte kunde göra något... vi skulle göra intresseanmälningar på allt av intresse bara och vänta å se .. *mummel* Nåväl, hjärterum, stjärterum - vi får väl trängas

hur mår ni annars flickor? Kramar!

• Gumlan

Ni har inte missat att vi har flyttat på tråden va?

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!!!!!