Inlägg från: jessilundgren |Visa alla inlägg
  • jessilundgren

pitebor.... 2!!!

pippiprollan: jepp jepp, född uppvuxen och inflyttad i omgångar, nu mera är jag dock sjulnäsbo och trivs utmärkt även om bergsviken alltid kommer att ha en sweet spot i hjärtat. emn enda gången jag skulle kunna tänka mig att flytta dit är om jag fick köpa tillbaka vårat gamla hus

• jessilundgren

har man ingenting emot begangnat så åk till reprisen men man måpste gå dit där dte står endast personal och så en trappa upp.

• jessilundgren

hej igen, alltså vad ni skriver, endast 12 sidor sedan ajg slitade läsa igår.

hur har ni det i värmen? kom just hem, hämtade lillan på dgais.
    Lämnade henne kl 7 och nu så när dom ringde så sa dom att anja hade sovit från 9-13,30. trodde inte dte var sant men hone kanske tagen från sjukdommarna fortfarande.

Jag bor åxå i ett älvsbyhus!! Det blir väl ett måste då man har barn emd en älvsbybo?!? *skrattar*

vi räknade 75 l på färgen och eftersom burken kostar 1000 spänn så borde ju bli 7500 + penslar, skrapor och eventuellt någon extra burk för dom har alltid fel på åtgången på färgaffären.

planer för helgen? själv så blir det grillat ikväll, jobbar sent imorgon och tidigt söndag å sedan är mitt 9 dagars skift över för denna gång.
    måste lära mig säga nej

• jessilundgren

Hej på er, hur e läget?

själv så ska jag pysa iväg på stan innan jag börjar jobba. Anjas dagisfröknar ville ha henne redan 9,30 fast jag börjar inte jobba förens kl 13. dom tycker hon är där för lite å hamnar utanför gruppen =/

nu hamnade jag häör för jag vet inte vad jag ska göra nu när hon e borta. funderar att pysa ner som sagt på stan å bara njuta av det vackra vädret.

hur ser dagen ut för er?

Callisto: lillpite? vars då? bor ju efter gamla lillpitevägen fast närmare sjulnäs.

det är massor att tänka på ang en besiktning.
    Dom ska göra en fuktmätning men alla gör inte det.
    vad är det för typ av hus?
    om det är torpargrund måste ni ner å kika under och vara observant på lukt.

• jessilundgren

hej hej, mitt inlägg kom inte med, frågan som följer är
    vad e det för baciller som varnrar emellan våra små änglar här i stan
    anja har haft hög feber, matvägrat och kräkts i olika omgångar.
    blir knäpp snart. är iof syntomfri nu men sover dåligt och är allämnt gnällig

idag fick jag dock höra ett littet skratt och fick världens leende då jag lämnad ehenne på dagis, börjar får tillbaka min lilla glada tjej och skicka hem det dära monstret som har bott hos oss nu i flera veckor

• jessilundgren

hej på er, ni hinner ju skriva så många sidor att det tar halva kvällen att uppdatera sig.
    har jobbat 8 pass på 10 dagar så jag har det jag göra att hinna läsa alla era inlägg!!

Callisto: platta är det bästa man kan ha fast det akn bli vattenskada även i dom och då kostar det pengar men tar man en ordentlig försäkring så brukar det ordna sig.
    kikade på huset på nternet, såg himla fint ut, skulle oxå vilja ha övervåning.

börjar gruva nu inför förlossningen, vi hann knappt dit förra gången och hade jag inte vart så elak åt sköterskan hade jag nog född barn i väntrummet på sunderbyn.

går det fortare andra gången eller är det bara ont förtal?
    minns inte hur det kändes och det är trots allt bara 1,3 år sedan...

annars då? inleder ikväll mitt 4 dagar lediga skift fast jouren har redan ringt så jag måste väl jobba imorgonkväll för att ingen annan kan

• jessilundgren

eh det beror på hur man ser på saken, jag visste inte om att anja skulle komma. åkte in för att jag bara kräktes och såg stjärnor vilket jag trodde var havandeskaps förgiftning.
    vattnet hade inte gått och jag ahd einga värkar.
    inne på mottagningen så kollade dom mina värden och hittade inget "fel" och skulle skicka hem mig.
    krävde att få komma upp och träffa en barnmorska och dom kopplade i sin tur upp mig till ctg och då visade sig att jag var öppen 4 cm.

fick krypa ner i badkaret vid 10 med förmaningen att detta tar låång tid.
    hade ont som faan och gnällde om smärtlindring.
    fick en klapp på huvudet och två alvedom med uppmaningen om att det gör ont att föda barn.

uppe ur karet 45 minuter senare och då var jag öppen 10 cm.
    Oj då bäst vi stjusar in dig på förlossningen var enda kommentaren.
    12,45 kikade hon ut efter 3 knystvärkar.

• jessilundgren

hej på er, vilka ska in till stan? tänkte åka in med tjejen å driva runt lite

• jessilundgren

hej på er, hur står det till?
    är ni ute å njuter av solen.
    sitte rå kikar på alla hundar som går förbi. får absolut ingen abstinens alls. *lögn*

håller på att skrapa den otroligt fula fasaden och så blir det måla snart, till helgen eller liknande.
    lillan somnade ute i vagnen vid halv 10 och sover fortfarande, måste vara lantluften

• jessilundgren

kom ut till sjulnäs då, där skiner solen =)
    gjorde det då nyss i alla fall. Det är ju superkul att skrapa.
    ska iof gå ut och föreviga denna otroligt fula färg så att ni får se vilket hvelte jag har det *skrattar*

brb

Svar på tråden pitebor.... 2!!!