Inlägg från: Slarva |Visa alla inlägg
  • Slarva

pitebor.... 2!!!

Jag ska försöka att inte vänta för länge med att åka in... men det skulle ju va lite snopet att komma dit och allt avtar!
    Ringde iaf förlossningen och hon tyckte att jag kunde stanna hemma tills det tilltar lite till.. Så det är väl bara att försöka fördriva tiden med nått då.

Jessi: Vad ska du baka förnått?
    Blåser det hos dig med?

• Slarva

Hmm... banankaka är gott!
    Annars så går ju kladdkaka fort att baka! :) Jag har ett recept som man kan göra i micron. Då är den färdig på 10 min! =)

• Slarva

Hej och hå, in som snabbast!
    Just hemkommen från Sunderbyn.
    15.04 i fredags föddes Frida, 4,1 kg och 49 cm lång, efter 2 timmar på förlossningen. Allt gick hur bra som helst men nu är vi trötta och ska vila...
    Vi hörs en annan dag!

• Slarva

Så ja, nu finns det ett par bilder i galleriet. Får väl dra ihop en kort förlossningsberättelse en annan dag.
    Men guu va hon sover, hon är såååå söt! :)

Tack för alla gratulationer!

Föresten BB´s kamera var trasig, det är därför det inte kommer några webbisar.

• Slarva

Allt funkar bra, nästan för bra! :) Men jag förstår att det kommer att bli tyngre snart...
    Däremot vovven som fått flytta tillfälligt till mamma och pappa var på besök tidigare idag och hon var väldigt skeptisk! Får väl se om det blir bättre

Dags att mata lillan! =)

• Slarva

Go Afton Brudar!
    Hur har ni det?
    Vi har haft en skööön dag inomhus idag! :) Jag har inte ens dåligt samvete för att man inte varit ut mer än på en liiiten promenad. Det var faktiskt FÖR varmt för min smak idag, då det inte ens blåste nått... Hörde att det skulle bli ännu varmare imorrn.
    Annars är allt bra med oss, känner mig som Dolly Parton eller nån annan stor bystad typ. Bröllen håller på att sprängas och bröstvårtorna svider som attans.

• Slarva

Joda, allt funkar bra... har bara lite problem med att få till rätta tekniken vid amningen så hon suger lite fel och jag har en hel del sår på vårtorna. Men det går över...
    Hon är faktiskt hur snäll som helst, men lite svårt att sova om det inte är trångt.

Sabina: Har just skrivit färdigt förlossningsberättelsen, så nu finns den där också! :)
    Ska ta lite mer bilder och lägga upp, du får hålla ut ett tag till! :)

• Slarva

Nä, nu är det bara att gå till sängen. Frida sitter och sover i sin pappas knä när han tittar på fotboll... :)

Go Natt!

• Slarva

astri: Ska du ha en gubbe?!!
    Trodde mer att du var ute efter en ung och stilig karl! ;)
    Men ack så fel jag hade... *s*

• Slarva

Värsta härliga vädret idag med verkar det som, vi ska ta en promenad så fort lillan tror sig att ligga i vagnen och sova. Helst ligger hon i pappas knä. :)
    Sen kommer BB-vård i hemmet hit och hälsar på så då är det bäst att man visar sin bästa sida.

Vad gör ni i det vackra vädret?

Svar på tråden pitebor.... 2!!!