• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • astri

Zzzznark!!

Carre:
    Jao, inget kul alls.
    Jag hann inte färdigt igår. Exet skulle lämna en grej här innan han for till jobbet, han har haft lite sena ankomster och det är ju inte bra OCH SÅ STANNAR BILEN!!! Det är som en konspiration eller något, precis när han egentligen skulle ha varit på jobbet får han igång den igen
    *Hmmm* Jag undrar vad de sa på jobbet, nåväl, jag tänker inte be honom att komma förbi något mer på morron.
    Lillan har försökt slå rekord på hur många blöjor mamma måste byta på kortsat tid och Liss ska behandlas färdigt idag med lusmedel - så nu kommer lägenheten att få en häääärligt arom av Primoderm *mmmmm, överlycklig - not!*
    Tvättade 14 maskiner häromdagen som ligger i min soffa och väntar på att vikas....
    Kan livet bli härligare?
    Jag som hade tänkt leka i Badhusparken och kanske shoppa lite
    *suck suck suck*

Nu måste jag byta blöja igen

Jag är bara en förvirrad liten mamma.
  • Carre

oj oj det låter inte alls kul.. Är Siri sjuk?? låter som hon har magproblem idag..

Martin jobbar dag idag och Sebastian är på dagis, så Dani och jag tittar på Disney channel Ska ladda tvättmaskinen.. NU
    Jag hatar att vika kläder, det är det värsta jag vet!! arghhh..

• Fam Eklund

Jag kommer till badhusparken vid 14:30 och då är även mina barn + man med och en liten picknickkorg full med go saker

Jag har lämnat Max på dagis i med kortbyxor+ t-shirt men jag hade med mig ett par tunna "utebyxor" och en långarmadtröja. På huvudet hade han en "snusnäsduk" eller vad man ska kalla det. Tog även med mig en tunnare mössa om dom vill att han ska det istället.
    Självklart så smörjde jag in honom med solkräm, men det gör jag varje dag ändå

Ni får tycka vad ni vill men jag vart så glad när när Max var bebis och han inte ville ha bröstet efter en vecka så han fick matas med flaska då och jag som inte gillar att amma så det vart en lättnad för mig.

Sabine ammade jag i 2 mån och det var en pina för mig men sen så pupade jag i en mån och sen så fick hon börja äta smakportioner och fick flaska.

Jag lagade all barnmat själv till båda barnen och barnmatsburk hade jag/vi bara när vi var ex. på utflykt, hos någon och hälsade på m.m.

• astri

Carre:
    Jag vet inte - kanske kan det vara en tand som äntligen kaaaanske behagar att komma fram?! *hoppas, hoppas*
    Jag tycker att det är ganska rofyllt att vika kläder, vad som är värre är ju omaket att behöva bära in det i garderoberna.
    För att inte tala om hur trist det är att skura. Och det måste jag ju också göra!!

Jag är bara en förvirrad liten mamma.
  • A N

God förmiddag!

Tony har cyklat iväg till försäkringskassan för att höra vad de ska hitta på åt honom och göra... Lovisa sover. Sitter och läser lite om agility funderar på och börja det med hunden.

Hel ammade Lovisa i 2 plågsamma månader inann jag började med ersättning, ammade henne då morgon och kväll i 1-2 månader tills hon inte ville ha mer, ville verkligen amma, man hade ju hört att det skulle vara så mysigt... minns bara en massa tårar... lite mysigt blev det när jag bara ammade morgon och kväll. I början gick hon inte upp så mkt i vikt men bm sa inget, när vi började med ersättning sov hon bättre och gick upp mer i vikt.

Vi har inte heller gett henne så mkt köpes burkar, och nu äter hon samma som oss så det är väldigt enkelt.

Längtar lite tills hon ska få börja dagis, inte för att jag vill bli av med henne utan för jag tror att hon kommer att tycka det är jätte skoj!

• Slarva

Go förmiddag tjejjer!
    Jag hade också gärna kommit till badhusparken och legat i solen en stund men tydligen ska sotaren komma hit idag och då är det väl bäst att man är hemma så att hunden inte äter upp han. :)
    Vågar inte köra min trasiga bil heller iofs, så det blir att sola hemma idag. =(

• A N

Men Linda fungerar inte fjärilen? Det skulle ju bli roligt att städa då... Kan oxå tycka om att vika tvätt men inte i skåpen just nu iaf då kläderna är i princip inkastade, måste ta i tu med det problemet. Vill ju ha kläderna i fin ordning och brukar ha det men av nån anledning inte nu

• Fam Eklund

Nä, nu ska jag ta upp Sabine ur badet och sen ska jag göra lite "frukost" till mig själv och ta med mig det ut och sätta mig i solen och sola (passar på att sola nu när Max är på dagis så man slipper jaga honom)

Men ni får ha en bra dag och några av hos träffas ju i badhusparken idag

Carmen: Hade inte ni köpt cyklar + cykelkärra? Du kan väl cykla in till badhusparken med barnen i cykelkärran?

Vi kommer att cykla dit från Öjebyn

• Carre

Vi får väl sluta prata om städning annars får vi flytta tråden till "Depression" forumet

• Carre

Mona: Så modig är jag inte.. vågar inte cykla med kärran, det är Martin som drar den

Svar på tråden pitebor.... 2!!!